Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Dionice Jadranskog osiguranja u samo tri dana porasle 50 posto

Autor: Poslovni.hr
23. travanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Prodano gotovo 12 posto vlasničkog udjela, a izvjesno je da je svoj paket prodao Hrvoje Pezić

Dionice Jadranskog osiguranja (JDOS-R-A) prošloga su tjedna potpuno zasjenile ostatak domaćeg tržišta kapitala. Promjena u vlasničkoj strukturi je nedvojbeno bilo, i to vjerojatno u samom vrhu ljestvice najvećih dioničara, jer je u svega tri dana vlasnika promijenilo gotovo 12 posto ukupnog broja dionica, čime je prikupljeno čak 135,5 milijuna kuna prometa. To predstavlja gotovo četvrtinu ukupnog tjednog prometa na Zagrebačkoj burzi i na najbolji način ilustrira iznimno veliku potražnju koja je naišla na odgovarajući odaziv prodavatelja nakon što su ponude za kupnju s početnih 400 kuna (nominalna cijena) pomaknute na 7000 kuna.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Blizu 11.000 kuna
Bilo je to ujedno i samo dno fluktuacijskog raspona, a kontinuirani je rast, nošen primamljivim recenzijama analitičara, cijenu odvukao do zaključnih 10.411 kuna, čime je tržišna kapitalizacija tvrtke u svega tri dana uvećana za gotovo 50 posto. Prethodno je cijena dogurala do rekordnih 10.920 kuna, navodeći brojne promatrače na zaključak kako ni barijera od 11.000 kuna neće još dugo izdržati najezdu kupaca koji uporno demonstriraju velike apetite za svježim izdanjima. Jedan od većih dioničara Radoslav Pavlović u izjavi za Poslovni dnevnik kaže da je Jadransko osiguranje “tvrtka vrijedna i uredna i da nema praznih sadržaja”. Napominje da vlasnici i uprava znaju vrijednost društva. No tržište je najmjerodavnija sudnica što se u konkretnom slučaju Jadranskog s cjenovnim skokom dionice na samom startu trgovanja evidentno ilustriralo, kaže Pavlović, suvlasnik četiri posto dionica. “Jadransko osiguranja prvi je test za ocjenu višegodišnje poslovne politike koja se provodi na razini koncerna Agram i doista je ugodno slušati vijesti s burze”, ne skriva zadovoljstvo Pavlović. Premda je Jadransko po premiji znatno manjeg potencijala od nacionalnog lidera Croatia osiguranja, Pavlović podsjeća kako je riječ o prvom osiguravatelju iz redova društava zasnovanih na privatnom kapitalu čije su dionice na burzi. Iznosi, tj. posljednje analize trendova u široj regiji pokazuju da tržišna cijena velikih društava u odnosu na knjigovodstvenu odstupa u plusu između 1,3 do 1,7. “Jadransko je u nepuna tri dana postiglo omjer dva, što se također može ocijeniti potvrdom izvrsna vođenja društva”, zaključuje Pavlović.

Dionice Jadranskog osiguranja (JDOS-R-A) prošloga su tjedna potpuno zasjenile ostatak domaćeg tržišta kapitala. Promjena u vlasničkoj strukturi je nedvojbeno bilo, i to vjerojatno u samom vrhu ljestvice najvećih dioničara, jer je u svega tri dana vlasnika promijenilo gotovo 12 posto ukupnog broja dionica, čime je prikupljeno čak 135,5 milijuna kuna prometa. To predstavlja gotovo četvrtinu ukupnog tjednog prometa na Zagrebačkoj burzi i na najbolji način ilustrira iznimno veliku potražnju koja je naišla na odgovarajući odaziv prodavatelja nakon što su ponude za kupnju s početnih 400 kuna (nominalna cijena) pomaknute na 7000 kuna.

Blizu 11.000 kuna
Bilo je to ujedno i samo dno fluktuacijskog raspona, a kontinuirani je rast, nošen primamljivim recenzijama analitičara, cijenu odvukao do zaključnih 10.411 kuna, čime je tržišna kapitalizacija tvrtke u svega tri dana uvećana za gotovo 50 posto. Prethodno je cijena dogurala do rekordnih 10.920 kuna, navodeći brojne promatrače na zaključak kako ni barijera od 11.000 kuna neće još dugo izdržati najezdu kupaca koji uporno demonstriraju velike apetite za svježim izdanjima. Jedan od većih dioničara Radoslav Pavlović u izjavi za Poslovni dnevnik kaže da je Jadransko osiguranje “tvrtka vrijedna i uredna i da nema praznih sadržaja”. Napominje da vlasnici i uprava znaju vrijednost društva. No tržište je najmjerodavnija sudnica što se u konkretnom slučaju Jadranskog s cjenovnim skokom dionice na samom startu trgovanja evidentno ilustriralo, kaže Pavlović, suvlasnik četiri posto dionica. “Jadransko osiguranja prvi je test za ocjenu višegodišnje poslovne politike koja se provodi na razini koncerna Agram i doista je ugodno slušati vijesti s burze”, ne skriva zadovoljstvo Pavlović. Premda je Jadransko po premiji znatno manjeg potencijala od nacionalnog lidera Croatia osiguranja, Pavlović podsjeća kako je riječ o prvom osiguravatelju iz redova društava zasnovanih na privatnom kapitalu čije su dionice na burzi. Iznosi, tj. posljednje analize trendova u široj regiji pokazuju da tržišna cijena velikih društava u odnosu na knjigovodstvenu odstupa u plusu između 1,3 do 1,7. “Jadransko je u nepuna tri dana postiglo omjer dva, što se također može ocijeniti potvrdom izvrsna vođenja društva”, zaključuje Pavlović.

U paraleli s istovjetnim pokazateljima, što se vežu uz društva iz bliže regije gdje CO bilježi omjer četiri, Vardar 2,4, Sarajevo sedam, a Dunav čak 9 Jadransko osiguranje zasigurno ima uvjeta za daljnji rast. Unatoč visokoj aktualnoj cijeni dionice Pavlović drži da glavnina dioničara ipak neće posegnuti za prodajom. Iako je još nepoznato tko sve stoji iza kupoprodaje dionica Jadranskog, vrlo je izvjesno da se svoga portfelja od 5000 dionica (ili četiri posto udjela u ukupnom portfelju) “oslobađa” Hrvoje Pezić, donedavni zaposlenik društva koji je od 22. veljače ove godine preuzeo dužnost člana Uprave u HOK osiguranju. Žarko Bubalo, s najdužim mandatom prvog čovjeka Jadranskog nakon što je tvrtka 1996. postala članica koncerna Agram (danas direktor Agrama za RH), ističe da je rast broja osiguranika minulih godina svjedočio dobro trasiranu poslovnu politiku tvrtke što je sada kapitalizirano cijenom dionice. Taj će moment, uvjeren je Bubalo, biti snažan poticaj za još transparentniji poslovni nastup društva među konkurencijom na domaćem tržištu.

Autopolice prednjače
Prema podacima koji su dostupni za 2005., Jadransko je imalo 301.677 ugovorenih polica svih vrsta autoosiguranja što je u odnosu na godinu prije rast od 12 posto. Po broju tih polica držao je treće mjesto, iza Croatia osiguranja i Euroherca. Te je godine po broju AO polica, stoji u podacima Hrvatskog ureda za osiguranje, prisvajao 17,49 posto tržišta.
(Božica Babić, Mario Gatara)

Tržišni udjel 6,39 posto

Jadransko je 2006. završilo s premijom u iznosu 612,8 milijuna (plus 12,3 posto prema godini prije) i tržišnim udjelom od 7,48 posto što je bilo dostatno za četvrtu poziciju na ljestvici među 22 osiguravatelja. Prvi kvartal 2007. zaključen je uz premiju od 151,35 milijuna kuna i 6,39 posto tržišnog udjela. Budući da u strukturi premije ključni dio drže police obveznog i kasko osiguranja cestovnih vozila, Jadransko tradicionalno u drugoj polovici godine bilježi veći rast premije.

Autor: Poslovni.hr
23. travanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close