Grupacija Danone SA je samo šest dana nakon što je podružnicu za proizvodnju keksa prodala Kraft Foods Inc. objavila je svoju najveću akviziciju ikada. Riječ je o 12,3 milijarde eura vrijednoj ponudi za nizozemskog proizvođača dječje hrane Royal Numico NV. Izvršni direktor Franck Riboud izjavio je kako će pariški Danone platiti 55 eura za svaku dionicu Numica čiji brendovi poput Cow & Gate i Nutricia pokrivaju više od 40 posto europskog sektora dječje prehrane. Ponuda je čak 38 posto viša nego je to cijena Numicovih dionica po kojoj se zadnje trgovalo. Kupnja Numica te 5,3 milijarde eura vrijedna prodaja podružnice Kraftu fokusira Danone na sektor nutricionističke prehrane koji je, pokazale su analize, profitabilniji od njegovih najjačih brendova, vode Evian i Danone jogurta.
Način obrane
Analitičari smatraju da bi ove transakcije mogle biti dio plana odbijanja ponuda za preuzimanje za koje se špekulira da bi ih ova francuska kompanija mogla dobiti. Jedan od glavnih interesanata je, tvrde upućeni, njujorški PepsiCo Inc. koji već neko vrijeme planira ponudu za Danone, no ta američka tvrtka za sada nema komentara. Matteo Battaglia, analitičar u milanskom Websim SpA, tvrdi da Danone ovim potezima pokazuje koliko je jak. “Danone ima novac za velike akvizicije iako donedavno to nitko nije uviđao. Svi smo mislili kako će neki stranac kupiti Danone, a ta nas je tvrtka sve iznenadila: umjesto da se brani od neprijateljskih ponuda, ona se odlučila za ofenzivnu strategiju”, izjavio je Battaglia. Nestle SA, proizvođač nadohrane za dojenčad Neslac i Good Start, odlučio je u travnju ove godine pripojiti brend Gerber, kompanije Novartis AG za 5,5 milijardi dolara. Tako je najveća svjetska kompanija za proizvodnju dječje hrane postala nadmoćna u dječjem prehrambenom sektoru s više od 82 posto pokrivenog tržišta. Cijena za koju će biti kupljen Numico 4,7 puta je veća od godišnje prodaje koju ostvaruje ta kompanija. Usporedivši to sa 3,4 puta koliko je veća bila cijena koju je Nestle platio za Gerber, Danoneov izvršni direktor Antoine Giscard d’Estaing izjavio je kako je cijena akvizicije “nešto viša” od uobičajenih iznosa koji se postižu u tom sektoru. “Numico ima sve karakteristike brenda koje se nama sviđaju: orijentiran je na zdravlje, ima vrhunske stručnjake, laborante i istraživače, dobro tržišno vodstvo i raširenost na brzorastućim tržištima”, izjavio je Giscard. Također je ustvrdio i kako bi ova transakcija mogla povećati zaradu po dionici za tri do četiri posto.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu