MSAN potajno u prodaju pustio novi hrvatski smartphone Vivax Point X

Autor: Bernard Ivezić , 24. studeni 2013. u 20:25
Vladimir Brkljača, Marijan Janko i Katarina Halar razvojni su tim MSAN-a/D. Puklavec/PIXSELL

Iako ga se već može kupiti u najmanje dvije trgovine, u najvećem hrvatskom proizvođaču računala i najvećoj IT tvrtki u regiji nisu željeli komentirati svoj novi proizvod.

Najveći hrvatski proizvođač računala MSAN grupa u prodaju je potiho pustila dugonajavljivani, vlastiti smartphone, doznaje Poslovni dnevnik. MSAN-ov pametni mobitel prodaje se po brendom Vivax Point.

Dolazi u dvije verzije X40 i X45, obje pogonjene najnovijim Andoridom i s podrškom za dvije SIM kartice. Mobitele smo otkrili u dvije trgovine, gdje se prodaju po cijenama od 699 i 899 kuna iz čega se može zaključiti da ciljaju na srednji i niži segment tržišta kao i druga dva domaća brenda: H18 od Hangara 18 i Forcebook od HG Spota. Uz tehničke specifikacije, to je zasad sve što se može saznati o MSAN-ovim smartphonima. Gordana Beuković, voditeljica korporativnih komunikacija MSAN grupe odbila je komentar. Doznajemo tek da se službeno predstavljanje planira za 3. prosinca. Saša Lončar, predsjednik Uprave HG Spot Informatike pozdravio je konkurenciju.

"Odlično surađujem sa MSAN-om i zato se njihovi smartphoni mogu kupiti kod nas i obrnuto", kaže Lončar. Dodaje da prodaja dva HG Spotova pametna mobitela marke Forcebook UltraPhone 40 i 53 ide odlično. "Kupci su zadovoljni, a prodaja je bolja od očekivanja pa uskoro planiramo predstaviti i novi model", kaže Lončar. Zoran Bogdanović, voditelj prodaje tvrtke Hangar 18 nije nam bio dostupan za komentar. Njegova je tvrtka u veljači u prodaju pustila prvi pametni mobitel pod hrvatskim brendom H18 te napravila revoluciju u načinu na koji se smartphonei prodaju. Umjesto kroz prodajne mreže mobilnih operatora, H18 svoje modele prodaje kroz Konzum, Pevec i KTC te kroz vlastite trgovine. Prema istraživanju agencije IDC Adriatics prodaja pametnih mobitela i tableta najbržerastući je dio domaćeg IT tržišta. Lani je u Hrvatskoj prodano smartphonea za 859,5 milijuna kuna.

 

Lončar

Surađujemo s MSAN-om i prodavat ćemo njihove mobitele

U branši se procjenjuje da hrvatski brendovi pak mogu zauzeti do polovice tržišta smartphonea, jer ciljaju najveći dio tržišta, koji uz to A brendovi nisu pokrili. MSAN se za razvoj svog smartphonea počeo pripremati prije godinu dana. Lani je u listopadu izbacio na tržište prvi hrvatski tablet Vivax TPC-7120, koji dizajnira i proizvodi u vlastitim pogonima u Kini. Tada je predstavio i domaći tim stručnjaka koji rade na tom projektu Katarinu Halar, Vladimira Brkljaču i Marijana Janka. U siječnju je kompanija potvrdila da njihov tim radi na prvom hrvatskom smartphoneu. No, u međuvremenu svoje su modele predstavili HG Spot i Hangar 18. Ulazak grupe MSAN iz Zagreba, ujedno najveće IT kompanije u jadranskoj regiji, u proizvodnju tableta i smartphonea potaknuo je na akciju glavnog konkurenta beogradski ComTrade.

Potpredsjednik Intela John Davies, koji je početkom studenog posjetio Srbiju i najavio da tamo 2014. želi proizvoditi smartphone Tesla, o tome je razgovarao s predsjednikom ComTradea Veselinom Jevrosimovićem. Sličnu suradnju Intel je u Indiji napravio s IT tvrtkom Lava International. Plod te suradnje, smartphone Xolo, po licenciji proizvodi tajvanska tvrtka Gigabyte. Za razliku od Indije, u Velikoj Britaniji, Rusiji i Keniji, Intel radi brendirane smartphone izravno za mobilne operatore.

Domaći brendovi

Drukčiji pristup

MSAN-ov smartphone još je jedan u nizu domaćih brendova visoke tehnologije koji je u prodaju pušten potiho. Krešimir Macan, direktor PR agencije Manjgura kaže da nije iznenađen. "Domaće tvrtke poput HG Spota, Hangara 18 i MSAN-a natječu se u ponudi vrijednosti za novac i zato imaju drugačiji pristup od A brendova poput Samsunga ili Nokije koji snažno najavljuju modele", kaže Macan.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Ovo je vjest u rangu ” Vivax izmislio sa svojim uspješnim timom LCD televizor”. Zaista jedan od ” tehno članaka” koji dovodi u zabludu prosječnog čitatelja.

Ovo je jedan u nizu “tehno” članaka koji prosječnog čitatelja dovode u zabludu. U Hrvatskoj se naime dobro zna kol’ko je kila mozga, a s obzirom da je ovdje posrijedi proizvod visoke tehnologije za čiji je razvoj (ne za prodaju) potrebna kvalificirana i stručna radna snaga, jasno je koliko je ovakav proizvod hrvatski.

Za ono što većina koristi tj njih 90% mislim da su i ovi Ok.

ljudi često kupe smartphone (neki brand naravno) da se mogu preseravati pred poznatima i nepoznatima, tako da je enigma tko će u ovoj krizi kupovati neki “no name” proizvod?

New Report

Close