Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Znate li koji je glavni izvozni proizvod Srbije? Gledate u njega

Autor: Rato Petković / VLM
21. prosinac 2012. u 16:05
Podijeli članak —
Tvornica u Kragujevcu (Foto: EPA/SRDJAN SUKI)

Od polovice srpnja dosad je proizvedeno 30 tisuća novog modela automobila „500L“, i gotovo sva su plasirana na inozemno tržište.

Od polovice srpnja, kada je u Fiatovoj tvornici u Kragujevcu počela proizvodnja novog modela automobila „500L“, dosad je proizvedeno 30 tisuća vozila i gotovo sva su plasirana na inozemno tržište. To je pridonijelo da u listopadu bude zabilježen najveći rast izvoza, pri čemu su se automobili s izvozom od 44 milijuna dolara našli na prvom mjestu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prema kazivanju Antonija Chezarea Ferere, glavnog direktora tvornice, istodobno je proizvedeno 37 automobila iz serije produženog vozila „500L“ kao i 120 namjenjenih američkom tržištu. U idućoj godini povećat će se proizvodnja automobila namjenjena američkom tržištu, kao i produžena verzija „500L“.

Od polovice srpnja, kada je u Fiatovoj tvornici u Kragujevcu počela proizvodnja novog modela automobila „500L“, dosad je proizvedeno 30 tisuća vozila i gotovo sva su plasirana na inozemno tržište. To je pridonijelo da u listopadu bude zabilježen najveći rast izvoza, pri čemu su se automobili s izvozom od 44 milijuna dolara našli na prvom mjestu.

Prema kazivanju Antonija Chezarea Ferere, glavnog direktora tvornice, istodobno je proizvedeno 37 automobila iz serije produženog vozila „500L“ kao i 120 namjenjenih američkom tržištu. U idućoj godini povećat će se proizvodnja automobila namjenjena američkom tržištu, kao i produžena verzija „500L“.

Od 1. siječnja produkcija će biti povećana, tako da će sa proizvodne trake svakog sata silaziti 30-ak automobila. Tvornica je osposobljena za godišnju proizvodnju više od 200 tisuća vozila. S obzirom da će 95 posto proizvodnje biti namjenjeno inozemnom tržištu očekuje se da će Fiatova tvornica povećati srpski izvoz za 1,5 milijardu eura.

Doprinos srpskom izvozu dat će i proizvođači auto dijelova, koji pored proizvodnje dijelova za Fiatov automobil izrađuju auto komponente za druga vozila što se proizvode u inozemstvu. Tako južnokorejska kompanija „Yuta“, koja ima tri proizvodna pogona u Srbiji, proizvodi dijelove za južnokorejske automobile, što se proizvode u Slovačkoj.

FAS je zajednička tvornica Fiata i Srbije u kojoj talijanska kompanija ima 67, a Srbija preostalih 33 posto vlasništva.

U Ministarstvu gospodarstva procjenjuju kako će izvoz automobila i širenje NIS-a u regiji povećati srpski izvoz za 25 posto u odnosu na ovogodišnji. Izvoz NIS-a, koji je već počeo sa osnivanjem prodajne mreže u više susjednih zemalja procjenjuje se na 800 milijuna eura.

Autor: Rato Petković / VLM
21. prosinac 2012. u 16:05
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Ovo što je iznijeto jest točno, ali je nažalost samo vrh ledenog brijega.

Opet mi čitaoci moramo informirati same sebe!

Naime, proizvodnja Fiata 500L u Kragujevcu izazvala je velike i žučne diskusije u Italiji jer se tamo neće proizvoditi. Prigovor je bi da je glavni razlog odabira Zastave bio taj da su plaće srpskih radnika 5x manje od talijanskih a 3X manje od poljskih. Sergio Marchionne je to demantirao rekavši da je glavni razlog taj da su srpski sindikati “ozbiljniji od talijanskih”.

Glavna stvar je da je Fiat odabrao baš Zastavu za test-pogon globalne (čitaj američke) produktivnosti bazirane na 4×10 satnom radnom danu u tjednu (a ne 5×8 kao što je uvijek bilo uobičajeno do sada. To je jako naporno i uvijek u Evropi izaziva trzavice sa sindikatima. Toga je bilo u Mirafioriju i Pomiglianu, a sada se sve u dlaku isto ponovilo i u Kragujevcu.

Teško se prihvaćaju američki standardi u Evropi! Ipak, ako Zastava tu proizvodnju održi, Srbija ima najveću moguću šansu za svoju reindustrijalizaciju.

Savjetujem novinaru da malo prouči talijanske medije i napiše detaljniji članak u kojem bi obradio sve značajne aspekte koje je ovog puta izostavio.

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close