Zastarjeli koncept prometa EU plaća 100 mlrd. eura godišnje

Autor: Bernard Ivezić , 22. rujan 2014. u 22:00
Porast broja ljudi i automobila prisiljava na velike investicije u prometnu infrastrukturu/FOTOLIA

Glavni pokretač inovacija u sustavu prometa je regulativa, navodi izvješće Ericssona i Imperial Collagea.

Vozila kojima upravlja robot umjesto čovjeka,  asistirana vožnja, umrežena vozila, aplikacije za vozače, transformacija javnog prijevoza u sustav usmjeren na pojedinačnog korisnika, društvena logistika i novi modeli razvoja infrastrukture temeljeni na potrebama vozača neki su od trendova koje Ericsson i Imperial College iz Londona ističu kao smjerove u kojima informatika transformira putnu logistiku i prijevoza na relaciji dom-posao.

Ericsson i Imperial College iz Londona objavili su izvješće ICT i budućnost prijevoza.Prema podacima Europske Komisije, prometne gužve i zagađenje gospodarstvu zemalja članica nanose štetu od 100 milijardi eura godišnje. To je ugrubo oko jedan posto BDP-a Unije. OECD procjenjuje da se godišnje u izgradnju cesta ulaže između 200 i 300 milijardi dolara. Samo Velika Britanija u iduća dva desetljeća u prometnice planira uložiti 350 milijardi dolara.Dodatnih 50 do 60 milijardi dolara godišnje ulaže se u željeznice. Stoga je procjena da će se do 2030. u transportnu mrežu zbog porasta broja ljudi na više od devet milijardi i vozila na više od šest milijardi morati uložiti 41 bilijardu dolara i da su tu moguće velike uštede.

 

1,5milijuna

ljudi godišnje pogine na prometnicama

U izvješću se tako navodi da se u gradovima korištenjem autonomnih vozila kapacitet prometnica udvostručuje dok se na autocestama povećava za čak deset do dvadeset puta. To je razlog zašto u Kaliforniji tri tvrtke već imaju dozvolu za testiranje vozila kojima upravlja robot umjesto čovjeka. Na cestama je s odgovarajućom dozvolom već 29 vozila.Osim financijske uštede još je važniji razlog za uvođenje inovacija u promet, posebno samovozećih automobila i asistirane vožnje, taj je što prema podacima Svjetske banke u prometu godišnje pogine u prosjeku milijun i pol ljudi. Usporedbe radi, po tome je promet opasniji za ljudske živote od AIDS-a.Ericsson i Imperial College iz Londona navode da je regulacija glavni pokretač potražnje za inovacijama u prometu."Tako je Europska unija postavila si za cilj da će do 2020. godine 20 posto energije dobivati iz obnovljivih izvora što su slijedile i mnoge zemlje u razvoju", zaključuje se u izvješću.

Komentirajte prvi

New Report

Close