Svjetsko vijeće za putovanje i turizam –WTTC očekuje da će taj sektor u 2025. globalno uprihoditi 2,1 bilijun američkih dolara, čime bi nadmašio rekord od 1,9 bilijuna dolara iz 2019., ističu iz WTTC-a u izvješću objavljenom u ponedjeljak na 25. globalnom summitu tog vijeća u Rimu.
WTTC je uz UN Tourism među najvažnijim organizacijama u svijetu za sektor turizma i putovanja, a kao neprofitna organizacija više od 35 godina provodi istraživanja o ekonomskom utjecaju putovanja i turizma u 184 zemlje te drugim pitanjima kako bi podigao svijest o važnosti tog sektora.
Članovi WTTC su više od 200 izvršnih direktora i predsjednika vodećih svjetskih tvrtki za putovanja i turizam iz cijelog svijeta, a summit u Rimu održavaju od 28. do 30. rujna u suradnji sa Italijom.
Europa ‘srce’ međunarodnog turizma
Izvješće WTTC-a potvrdilo je da globalna putovanja i turizam nastavljaju rast. Europa ostaje srce toga rasta, a najuspješnija je Italija koja je prema podacima WTTC-a, u sektoru putovanja i turizma u 2024. dosegla prihod od 248,3 milijarde dolara, najviše zbog snažne potrošnje međunarodnih posjetitelja te procvata kongresne industrije.
Ipak, najviše u Europi turizmom je svome BDP-u pridonijela Njemačka, s 525 milijardi dolara, što je čini trećim najmoćnijim svjetskim tržištem putovanja i turizma. Slijedi ju Ujedinjeno Kraljevstvo (UK) s 367 milijardi dolara doprinosa svom gospodarstvu.
Francuska kao najposjećenija destinacija na svijetu ostvarila je u 2024. više od 289 milijardi dolara prihoda od putovanja i turizma, a Španjolska, kao druga najposjećenija zemlja na svijetu, 270 milijardi dolara.
SAD najmoćnije tržište putovanja i turizma u svijetu
Izvješće WTTC-a otkriva da SAD ostaje najmoćnije svjetsko tržište putovanja i turizma, doprinoseći svom BDP-u sa 2,6 bilijuna dolara u 2024. godini.
Za 2025. WTTC međutim predviđa da će potrošnja međunarodnih posjetitelja u SAD-u pasti za oko 12,5 milijardi dolara, uz upozorenje da bi bez promocije destinacija, politika prilagođenih putnicima i smanjenih troškova viza mogli izgubiti konkurentsku prednost.
Kina je drugo najveće svjetsko tržište putovanja i turizma, s doprinosom svom gospodarstvu s 1,64 bilijuna dolara u 2024., dok se u 2025. predviđa porasti za 22,7 posto, što označava i brzi povratak Kine na međunarodnu scenu i njezinu ključnu ulogu u oblikovanju globalnih tokova putovanja.
Iz WTTC iznose i podatke za Japan koji je na petom mjesto među svjetskim sektorima putovanja i turizma s 310,5 milijardi dolara u 2024., i kojemu predviđaju da će rast nastaviti i u 2025., na oko 325 milijardi dolara.
Bliski istok ostaje jedna od najbrže rastućih regija na svijetu za sektor putovanja i turizma, a Saudijska Arabija i dalje se ističe kao globalna sila, s porastom potrošnje međunarodnih turista i rekordnim ulaganjima u infrastrukturu, posebice u zračne luke, terminale za kruzere i vrhunske ugostiteljske projekte diljem regije.
‘Procvat’ radnih mjesta diljem svijeta i veliki rast investicija
Sektor putovanja i turizma raste brže od sektora robe široke potrošnje, što pokazuje i da ljudi sve više cijene iskustva u odnosu na materijalna dobra, kažu iz WTTC-a. Iznose i da je u tom sektoru 2024. bilo 357 milijuna radnih mjesta, a da se u 2025. očekuje porast na 371 milijun.
Važnim izdvajaju i što su globalna ulaganja u sektoru 2024. premašila bilijun dolara, čime su za 10 posto viša nego u 2023., a predviđa se i nastavak rasta u 2025. godini.
Više od polovine ukupnih globalnih ulaganja ili oko pola bilijuna dolara čine samo ulaganja u SAD-u, Kini, Saudijskoj Arabiji i Francuskoj.
Italija je 2024. godine privukla 11,4 milijarde eura ulaganja, učvršćujući poziciju jedne od najatraktivnijih europskih destinacija za održivi i inovativni razvoj turizma.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu