Vraćaju se nadzvučni komercijalni letovi. Ali, strpimo se još 10 godina

Autor: Sergej Novosel Vučković , 13. srpanj 2020. u 22:00
Overture izgleda kao legendarni Concorde, no manjeg je kapaciteta/BOOM SUPERSONIC

Prvi neovisno razvijeni supersonični mlažnjak ima napredne tehnologije i s njim je nadzvučna budućnost ekonomski i okolišno održiva.

Više od 50 godina od prvog leta Concordea priprema se polijetanje novog nadzvučnog zrakoplova, piše CNN.

Američki startup Boom Supersonic iz Denvera obavijestio je da će 7. listopada otkriti prototip XB-1, koji je otprilike trećina veličine novog nadzvučnog komercijalnog zrakoplova Overture, a testni letovi počet će 2021.

Predstavljanje XB-1, prenosi Hina, pomoći će otvaranju puta za prvi komercijalni nadzvučni let nakon što je umirovljen legendarni Concorde 2003., koji je u flotama British Airwaysa i Air Francea bio od 1976. (prvi let 1969. godine).

“XB-1 je prvi korak u povratku nadzvučnih putovanja u svijetu”, kazao je Blake Scholl, utemeljitelj i direktor Boom Supersonica u priopćenju.

“Letovi dvostruko većom brzinom znače da možemo putovati dvostruko dalje, što nam približava nove ljude, mjesta i kulture”, dodao je on.

100% ugljično neutralan

Boom je u priopćenju naglasio kako je XB-1 prvi neovisno razvijeni nadzvučni mlažnjak koji će pokazati ključne tehnologije za Overture kao novi nadzvučni komercijalni avion.

To su, primjerice, napredna konstrukcija od ugljičnih vlakana, računalno optimizirana visokoučinkovita aerodinamičnost i efikasni nadzvučni pogonski sustav. Avion je plod višegodišnjih napora u sferi razvoja, uključujući brojna testiranja, simulacije letova i tisuće sati rada.

2695

kilometara na sat ili 2,2 Macha maksimalna brzina aviona Overture. Od New Yorka do Londona stigao bi za 3 h i 15 minuta

“S XB-1 osiguravamo da je nadzvučna budućnost sigurna i ekonomski i okolišno održiva. Zahtjevi za nadzvučnim letovima su rasli više nego smo pretpostavili”, ustvrdio je Scholl. U objavi tvrtke nije nedostajalo samouvjerenosti, koja se očituje u tome da se XB-1 u testnom programu pokazao kao 100% ugljično neutralan.

Komercijalna letjelica Overture bit će najbrži i najodrživiji nadzvučni zrakoplov, letjet će dvostruko brže od svih današnjih komercijalnih aviona”, navodi se u objavi koju prate i fotografije pokusnog avona iz hangara, ali i one budućeg Oveturea u nebeskim visinama.

Malo je reći da izgledom priziva u sjećanje Concorde, samo se možemo nadati da neće slijediti i njegov put koji je imao i tragične epizode.

Overture ima kapacitet 55 do 75 ljudi (Concorde 100) te brzinu od najviše 2,2 Macha (2695 km/h), koja bi mu trebala omogućiti da relaciju New York-London, kojom je prometovao i Concorde, prevali za 3 sata i 15 minuta. Start letova na takvim destinacijama bio bi 2030.

Brže putovanje

“Brže putovanje omogućuje nam iskustvo svjetskih nacija, kultura i mjesta. S prototipom XB-1 pokazujemo da smo pripremljeni da se vratimo nadzvučnom”, reći će šef Booma Blake Scholl. Njegovu kompaniju podržavaju ulagači svjetske klase, među njimai aviokompanije Virgin Group i Japan Airlines, inače neki od naručitelja Overturea.

Prije pandemije Boom je, naime, za 30 aviona imao prednarudžbe vrijedne šest milijardi dolara (jedan primjerak košta 200 milijuna). Boom je osnovan 2014. i ima 130 stalno zaposlenih, koji su dali doprinos više od 139 kompanija iz zrakoplovne i svemirske industrije.

Komentirajte prvi

New Report

Close