Unatoč gospodarskom mrtvilu koje je obavija od početka globalne financijske krize, Španjolska ima barem jednu svijetlu točku: ta država i njezina sposobna, ali premalo zaposlena radna snaga, ponovno bude nadu u europsku automobilsku industriju. Zbog četverogodišnje gospodarske krize i najviše stope nezaposlenosti u Europi španjolsko je tržište rada postalo toliko primamljivo – da ne spominjemo i 40 posto jeftinije od Njemačke i Francuske, najvećih proizvođača automobila u Europi – da su Ford i Renault nedavno najavili širenje proizvodnje u Španjolskoj. Čak i prije tih najava drugi su proizvođači automobila obećali da će ove godine u unapređenje tvornica i proširenje poslovanja na španjolskom tržištu uložiti čak dvije milijarde eura. Neki stručnjaci tvrde da je upravo takvo jačanje konkurentnosti i ulaganja ono što španjolskome gospodarstvu treba da se oporavi i učvrsti svoj položaj u eurozoni. Španjolska više nema vlastitu valutu koju može devalvirati radi smanjenja cijena izvoza, pa mora pronaći vlastitu konkurentsku prednost u smanjenju troškova rada. Mnogi ekonomisti tvrde da brojna društva više ne mogu preživjeti takve bolne prilagodbe. No, Španjolska se tome opire, barem kako se zasad čini.
Sve konkurentniji
Trgovinski se deficit smanjuje: prema upravo objavljenim vladinim podacima, u prvih deset mjeseci 2012. godine smanjio se za 28 posto, na 28 milijardi eura, u usporedbi sa 2011. godinom. Riječ je o najnižoj razini od 1972. godine. Iako je za poboljšanje trgovinskih pokazatelja dijelom zaslužan i pad uvoza, riječ je i o simptomu povećane konkurentnosti jer poslodavci mogu smanjiti plaće bez straha od nasilnih društvenih nemira. Vodstvo automobilskih tvrtki prepoznalo je da će financijska kriza ugroziti sektor u kojemu je proizvodnja već od 2000. do 2007. godine bila u padu, kad je španjolsko gospodarstvo raslo zahvaljujući procvatu tržišta nekretnina. "Godine 2008. odjednom smo shvatili da poprilično zaostajemo u konkurentnosti te da moramo ozbiljno poraditi na poboljšanju, osobito u pogledu radnika i logistike", kaže José Manuel Machado, direktor Forda za Španjolsku te predsjednik ANFAC-a, Španjolskog udruženja proizvođača automobila i kamiona.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu