Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tesla ‘gubi tlo’ na tri ključna tržišta: Europe, Kine i SAD-a

Autor: Zrinka Gabelica Toplek
26. studeni 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Foto: Reuters

Tesla se suočava s ozbiljnim izazovima u održavanju globalne dominacije u sektoru električnih vozila, dok konkurencija jača i tržišni uvjeti postaju zahtjevniji.

Tesla se suočava s padom prodaje na tri ključna svjetska tržišta: Europi, Kini i SAD-u. U listopadu je prodaja u Europi pala za 48,5 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, unatoč rastu ukupne prodaje električnih vozila u industriji za 26 posto. Godišnje se Teslina prodaja u regiji smanjila za oko 30 posto, dok su novi kineski proizvođači i unaprijeđeni električni modeli tradicionalnih proizvođača pojačali konkurenciju.

U Kini je Tesla doživio pad prodaje od 35,8 posto u listopadu, a ukupno je za deset mjeseci registrirano 8,4 posto manje vozila nego prošle godine. U SAD-u je u rujnu zabilježen privremeni rast od 18 posto, no u listopadu je došlo do pada od 24 posto. Tesla pokušava poboljšati tržišni udio lansiranjem jeftinijih verzija modela Y i 3, no analitičari smatraju da je potrebna nova linija vozila.

Vodstvo tvrtke sada veći fokus stavlja na autonomnu vožnju i robotiku, dok su izazovi na tržištu u Europi posebno izraziti zbog šire ponude jeftinijih vozila drugih proizvođača, uključujući sve snažniji kineski BYD.

Tesla se suočava s ozbiljnim izazovima u održavanju globalne dominacije u sektoru električnih vozila, dok konkurencija jača i tržišni uvjeti postaju zahtjevniji. Ove trendove prati i pad vrijednosti dionica tvrtke, reflektirajući neizvjesnu budućnost tradicionalne prodajne djelatnosti tvrtke.​

Autor: Zrinka Gabelica Toplek
26. studeni 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close