Tesla se suočava s padom prodaje na tri ključna svjetska tržišta: Europi, Kini i SAD-u. U listopadu je prodaja u Europi pala za 48,5 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, unatoč rastu ukupne prodaje električnih vozila u industriji za 26 posto. Godišnje se Teslina prodaja u regiji smanjila za oko 30 posto, dok su novi kineski proizvođači i unaprijeđeni električni modeli tradicionalnih proizvođača pojačali konkurenciju.
U Kini je Tesla doživio pad prodaje od 35,8 posto u listopadu, a ukupno je za deset mjeseci registrirano 8,4 posto manje vozila nego prošle godine. U SAD-u je u rujnu zabilježen privremeni rast od 18 posto, no u listopadu je došlo do pada od 24 posto. Tesla pokušava poboljšati tržišni udio lansiranjem jeftinijih verzija modela Y i 3, no analitičari smatraju da je potrebna nova linija vozila.
Vodstvo tvrtke sada veći fokus stavlja na autonomnu vožnju i robotiku, dok su izazovi na tržištu u Europi posebno izraziti zbog šire ponude jeftinijih vozila drugih proizvođača, uključujući sve snažniji kineski BYD.
Tesla se suočava s ozbiljnim izazovima u održavanju globalne dominacije u sektoru električnih vozila, dok konkurencija jača i tržišni uvjeti postaju zahtjevniji. Ove trendove prati i pad vrijednosti dionica tvrtke, reflektirajući neizvjesnu budućnost tradicionalne prodajne djelatnosti tvrtke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu