Tvrtka u koju je uložio Roger Federer jedna je od najbrže rastućih brendova tenisica na svijetu

Autor: Tomislav Pili , 17. rujan 2021. u 09:28
Švicarski tenisač uložio je u On 2019. i pomogao u dizajniranju jednog modela/REUTERS

U početnoj ponudi dionice su prodane po 24 dolara, iznad najavljenog raspona, a prvog dana trgovanja cijena je skočila 46 posto.

Roger Federer dokazao je da, osim velikog teniskog umijeća, ima i odličan “nos” za ulaganja. Naime, Federer je prije dvije godine uložio u švicarsku kompaniju On Holding koja je – otkako je osnovana prije jednog desetljeća – jedan od najbrže rastućih brendova tenisica na svijetu.

On Holding je u srijedu uvrstio dionice na Njujorškoj burzi, a već prvog dana trgovanja njihova je vrijednost skočila 46 posto.

Prikupili 746 milijuna dolara

Cijena dionica zaustavila se na 35 dolara nakon što ih je u početnoj ponudi dionica (IPO) kompanija prodavala po 24 dolara. To je značajno iznad ranije definiranog raspona od 20 do 22 dolara. U IPO-u je ta kompanija sa sjedištem u Zürichu prodala 31,1 milijun dionica čime je prikupila 746 milijuna dolara.

Kao i ostalim kompanijama koje se bave sportskom odjećom i obućom, tako je i Onu prodaja eksplodirala tijekom pandemije kada su spidemiološke mjere dovele do skoka potražnje za tenisicama. Švicarska kompanija tvrdi da je glavna prednost njezinih tenisica zračni jastuk koji pruža izrazitu udobnost prilikom hodanja, odnosno trčanja. Stoga ih i reklamira pod sloganom “Trčanje po oblacima”.

3,8

milijuna franaka iznosila je neto dobit On holdinga u prvom polugodištu

Švicarski tenisač postao je dioničar 2019. godine uloživši nepoznati iznos, a potom je pomogao u dizajniranju tenisačkog modela Roger Pro koji se prodaje za oko 200 dolara. Inače, kompaniju su 2010. osnovala tri zaljubljenika u trčanje, Olivier Bernhard, David Allemann i Caspar Coppetti.

Osim osvajača 20 Grand Slam naslova, On Holding privukao je interes i ostalih ulagača zbog svoje ekološke osviještenosti što je u financijskom svijetu sve važniji preduvjet prilikom odluke o ulaganju.

Naime, kompanija proizvodi jedan model tenisica za trčanje pod nazivom Cyclon koje se potpuno može reciklirati. Osim toga, svi modeli tenisica dostupni su isključivo na pretplatničkoj bazi, pa kupac može iznošene tenisice vratiti kompaniji radi recikliranja. Zauzvrat dobiva nove tenisice.

Daleko bolji rezultat

U prvih šest mjeseci ove godine do lipnja On je ostvario neto dobit od 3,8 milijuna franaka. To je daleko bolji rezultat nego prošle godine kada je gubitak iznosio više od 33 milijuna franaka. Operativna dobit (EBITDA) za prvo polugodište dosegla je 47,3 milijuna franaka.

“Naše sjedište je u Švicarskoj, ali kao globalni brend željeli smo biti dio globalnog tržišta kapitala i obratiti se globalnoj investitorskoj zajednici”, izjavio je za Bloomberg financijski direktor Martin Hoffmann.

U razgovoru za taj medij suosnivač David Allemann kazao je kako ponuda dionica daje kompaniji novu “startnu liniju”, priliku za daljnji rast na globalnom tržištu. Tijekom iduće godine On planira otvoriti trgovinu u Tokiju, a razmatra i otvaranje dodatnih trgovina u SAD-u i Kini.

Uvrštenje dionica Ona došlo je u vrijeme rastuće potražnje investitora za kompanijama koje posluju na održiv način.

Tako su nedavno na burzu izašle i kompanije Honest koju je osnovala američka glumica Jessica Alba te Oatly Group čija je dioničarka televizijska zvijezda i producentica Oprah Winfrey. Proizvođač obuće od vune Allbirds prošlog je mjeseca predao dokumente za početnu ponudu dionica.

Komentirajte prvi

New Report

Close