Kreću u pokoravanje Europe, imaju jedan veliki adut u rukavu

Autor: Tomislav Pili , 19. studeni 2020. u 10:45
Foto: SHUTTERSTOCK

Iako je s Teslom suvlasnik najveće svjetske tvornice baterija u Nevadi, Panasonic još uvijek ima vrlo mali tržišni udjel u Europi.

Japanski Panasonic napravio je značajni iskorak na europskom tržištu baterija za električne automobile najavom gradnje prve tvornice baterija u Norveškoj. Time će japanska kompanija i među europskim proizvođačima automobila pokušati ponoviti uspjeh koji je postigla snadbijevajući baterijama Teslu.

Kako prenosi Reuters, Panasonic te njezina dva norveška partnera, naftna kompanija Equinor i proizvođač aluminija Norsk Hydro, priopćili su u srijedu da će razmotriti mogućnosti gradnje tvornice litij-ionskih baterija. U idućih šest mjeseci trebala bi biti dovršena studija izvodljivosti tvornice.

Prva ‘električna’ država

Iako je najveći europski proizvođač nafte, Norveška namjerava postati prva država u svijetu u kojoj se neće prodavati automobili s benzinskim ili dizelskim motorom. Vlada u Oslu se nada da će taj cilj postići već 2025. godine. Automobili isključivo na električni pogon već sada čine 60 posto voznog parka u Norveškoj.

Kako Europa namjerava rapidno smanjiti svoj ugljični otisak, Equinor i Norsk Hydro namjeravaju povećati svoje poslovne aktivnosti koje će profitirati od tranzicije na nove energetske izvore.

„Očekujemo brz rast proizvodnje baterija kao rješenja na najveći svjetski izazov, klimatske promjene“, izjavio je Arvid Moss, direktor korporativnog razvoja u Norsk Hydro.

Iako je s Teslom suvlasnik najveće svjetske tvornice baterija u Nevadi, Panasonic ima vrlo mali tržišni udjel u Europi, gdje cijeli niz kompanija, poput Tesle ili švedskog startupa Northvolta, grade tvornice. Analitičari procjenjuju da će potražnja za baterijama rapidno rasti, kako se povećava udjel električnih automobila. Već iduće godine udjel „električara“ na europskom tržištu dosegnut će 15 posto.

Allan Swan, direktor američke proizvodnje baterija u Panasonicu ističe za Financial Times kako je Europa još uvijek tržište u povojima. „Ono i dalje raste i ovdje će još mnogo toga dogoditi. Moglo bi biti kolosalno“, smatra Swan.

Dodao je kako će kapacitet tvornice u Norveškoj ovisiti o rezultatima studije izvodljivosti. No, mogla bi biti u rangu tvornice u Nevadi koja će uskoro dosegnuti godišnji kapacitet proizvodnje od 38 GWh.

Kapacitet do 600 GWh

Northvoltova tvornica, u koju su uložili i Volkswagen, BMW, Ikea i Goldman Sachs, nalazi se blizu arktičkog kruga u Švedskoj, a do 2024. dosegnut će kapacitet od 34 GWh. Peter Carlsson, Northvoltov izvršni direktor, izjavio je FT-u prošle godine kako očekuje da će Europa do 2030. imati proizvodne kapacitete od 600 GWh.

Panasonic je ranije isporučivao baterije za europske proizvođače, poput Peugeota i Volkswagena, ali nije im prodavao cilindrični tip litij-ionskih baterija kakve isporučuje Tesli.

Dodatni motiv za širenje poslovanja u Europi Teslina je investicija u još jednu tvornicu baterija, pa je Panasonicu ključno proširiti bazu klijenata. Norveška ima nekoliko prednosti kao mjesto za takvu tvornicu.

Osim što je najrazvijenije tržište električnih automobila na svijetu, ta država gotovo svu električnu energiju proizvodi u hidroelektranama.

Komentirajte prvi

New Report

Close