Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nobelova nagrada za teoriju aukcija koje teže dobrobiti društva

Autor: Poslovni dnevnik
12. listopad 2020. u 21:59
Podijeli članak —
Paul R. Milgrom i Robert B. Wilson /REUTERS

Koristeći teoriju aukcija, istraživači pokušavaju razumjeti ishode različitih propisa o nadmetanju i konačne cijene.

Američki ekonomisti Paul R. Milgrom i Robert B. Wilson dobitnici su Nobelove nagrade za ekonomske znanosti za 2020. za teoriju aukcije i nove modele nadmetanja u kojima bi prodavatelji težili dobrobiti društva, a ne većem prihodu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Znanstvenici sa sveučilišta Stanford proučavali su aukcije i koristili svoje spoznaje kako bi osmislili nove formate aukcija robe i usluga koje je teško prodati na tradicionalan način, poput radijskih frekvencija, stoji u priopćenju švedske kraljevske akademije.

Američki ekonomisti Paul R. Milgrom i Robert B. Wilson dobitnici su Nobelove nagrade za ekonomske znanosti za 2020. za teoriju aukcije i nove modele nadmetanja u kojima bi prodavatelji težili dobrobiti društva, a ne većem prihodu.

Znanstvenici sa sveučilišta Stanford proučavali su aukcije i koristili svoje spoznaje kako bi osmislili nove formate aukcija robe i usluga koje je teško prodati na tradicionalan način, poput radijskih frekvencija, stoji u priopćenju švedske kraljevske akademije.

Koristeći teoriju aukcija, istraživači pokušavaju razumjeti ishode različitih propisa o nadmetanju i konačne cijene. Posao im otežava činjenica da se ponuditelji ponašaju strateški, na temelju dostupnih podataka, i uzimaju u obzir ono što sami znaju, ali i ono što misle da znaju drugi.

Wilson je razvio teoriju aukcija predmeta sa zajedničkom vrijednošću koja na početku procesa nije poznata, ali je na kraju ista za sve. Primjeri uključuju buduću vrijednost radio frekvencija ili količinu minerala na određenom području.

Milgrom je formulirao općenitiju teoriju, koja uključuje zajedničke, ali i privatne vrijednosti ponuditelja. Analizirao je strategije nadmetanja u brojnim poznatim formatima aukcija, pokazujući da će format prodavatelju pružiti veći očekivani prihod ako ponuditelji tijekom aukcije saznaju više jedni o drugima i o međusobno procijenjenim vrijednostima.

Od njihovog istraživanja koristi su imali prodavači, kupci i porezni obveznici diljem svijeta, zaključila je Švedska kraljevska akademija.

Autor: Poslovni dnevnik
12. listopad 2020. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close