Je li došao kraj “ljubavi” njemačkih malih i srednjih kompanija s Kinom? Ovo pitanje se sve više povlači među vodećim ljudima “Mittelstand” kompanija, kako se u Njemačkoj zove taj sektor koji čini kralježnicu tamošnjeg gospodarstva. Razlozi su i više nego jasni – sve usijanije geopolitičke tenzije između Pekinga i Zapada, tvrdoglava “zero-covid” politika koja sve negativnije utječe na gospodarstvo te sve izraženija politika okretanja domaćim dobavljačima među kineskim kompanijama.
Najprofitabilnija veza ikad
Kako piše Financial Times, njemačke male i srednje kompanije sve više shvaćaju kako ne mogu računati na onoliku zaradu u Kini kao nekada. “To je izgubljena ljubavna priča”, slikovito pojašnjava Jörg Wuttke, predsjednik utjecajne EU trgovinske komore u Kini. Time je u opasnosti od puknuća jedna od najprofitabilnijih uzajamnih ekonomskih veza koje postoje u svijetu. U tom odnosu njemačke su kompanije profitirale od prodaje strojeva kineskim izvoznim kompanijama. One su pak zahvaljujući toj tehnologiji postale važan dio globalnih opskrbnih lanaca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Prvo se konstatira da je za Njemačku drugi najveći kupac njihovih proizvoda Kina, onda se piše nepovezano o ljudskim pravima a ne navodi se o kojim ljudskim pravima i onda se navodi da je jedna mala beznačajna njemačka firma investirala u <span style=”color: #4d5156; font-family: arial, sans-serif; font-size: 14px; background-color: #ffffff;”>Socijalističku Republiku </span><span style=”font-weight: bold; color: #5f6368; font-family: arial, sans-serif; font-size: 14px; background-color: #ffffff;”>Vijetnam. Kao da vam je Joe Biden pisao članak. </span><span style=”background-color: #ffffff; color: #5f6368; font-family: arial, sans-serif; font-size: 14px; font-weight: bold;”>Njemačkoj je Kina postala prvi kupac njemačkih proizvoda a svaki drugi novi BMW je prodan u Kini tako da nema boljeg kupca njemačkih proizvoda od Kine. Ako to Njemačka prekine, može odmah proglasiti bankrot.</span>
Uključite se u raspravu