Stručnjaci za karijere s platformi LinkedIn i Indeed podijelili su koje taktike vrijedi isprobati, a koje su samo popularni mitovi u svijetu zapošljavanja.
Karishma Mandal željela je dobiti posao u području umjetne inteligencije (AI) u nekoj od vodećih tehnoloških kompanija. Zbog toga je osmislila strategiju traženja posla za koju se nadala da će joj pomoći da se istakne u masi.
Tijekom svoje potrage, postala je uvjerena u učinkovitost dviju ključnih taktika: biti među prvim kandidatima koji se prijave na oglas i slati prijave izravno putem web stranica tvrtki, umjesto preko portala za posao.
“Morate biti brzi, morate ići direktno na stranicu tvrtke i, ako je ikako moguće, osigurati preporuku”, izjavila je 29-godišnja Mandal.
Njezina se strategija na kraju isplatila. Osigurala je intervjue s tvrtkama kao što su Uber, Meta i Amazon, a na kraju i ponudu od Salesforcea, gdje je u siječnju započela raditi kao produkt menadžerica usmjerena na AI.
Mandal je jedna od mnogih kandidata koji su prihvatili sve veći broj “trikova” za traženje posla koji su postali popularni na internetu. Prema pisanju Business Insidera, u današnjem iznimno konkurentnom okruženju, kandidati su spremni isprobati gotovo sve kako bi došli do željene pozicije. Dok su otpuštanja na globalnoj razini i dalje niska, tvrtke zapošljavaju sporijim tempom, što tjera kandidate da isprobavaju razne metode, nadajući se da će neka od njih upaliti.
Budući da kandidati rijetko dobiju povratnu informaciju o tome zašto su odbijeni, jednako je teško dokazati kao i opovrgnuti učinkovitost pojedinih strategija. Zato su stručnjaci s platformi LinkedIn i Indeed odlučili razjasniti koje od njih zaista imaju smisla.
Mit ili istina: Važno je prijaviti se među prvima
Mandal smatra ključnim biti među prvih 20 ili 30 prijavljenih kandidata kako bi bila sigurna da će menadžeri za zapošljavanje vidjeti njezinu prijavu.
Priya Rathod, urednica trendova na radnom mjestu u Indeedu, potvrđuje da poslodavci često pregledavaju prijave redoslijedom kojim su zaprimljene. Neki čak mogu prestati s pregledavanjem ili zatvoriti oglas nakon što dosegnu određeni broj kandidata.
“Definitivno smatram da rana prijava može povećati vašu vidljivost”, rekla je.
Catherine Fisher, stručnjakinja za karijere u LinkedInu, dodaje da prijava na oglas unutar 10 minuta od primitka obavijesti na LinkedInu može povećati šanse za povratnu informaciju i do četiri puta. Objašnjava da neki regruteri rade pod strogim rokovima i počinju kontaktirati kvalificirane kandidate čim ih uoče.
Iako rana prijava pomaže, oba stručnjaka naglašavaju da je kvaliteta prijave i dalje važnija od brzine.
Postoji li “čarobno” vrijeme za slanje prijave?
Nakon što je magistrirala i mučila se s pronalaskom posla, Preeti Ladwa odlučila je slati prijave isključivo između 6 i 10 sati ujutro svakog radnog dana. Njezina logika bila je da će regruteri, kada ujutro otvore svoje računalo, prvo vidjeti najnovije prijave. Ladwa vjeruje da joj je upravo ta strategija pomogla da dobije posao tehničke voditeljice projekata.
Rathod kaže kako nije upoznata s podacima koji bi potvrdili vrijednost jutarnjih prijava, ali smatra da je pametno prijavljivati se tijekom radnog vremena. Neki regruteri primaju obavijesti o novim prijavama, pa ako one stignu dok aktivno pregledavaju kandidate, veća je vjerojatnost da će im posvetiti pažnju.
S druge strane, Fisher je skeptična oko toga da doba dana čini veliku razliku. Ona vjeruje da je važnije uspostaviti rutinu i dosljedno se prijavljivati u vrijeme koje kandidatu najviše odgovara. “Ne mislim da postoji čarobni sat za prijavu”, zaključuje.
Dosljednost je važnija od točnog vremena, no prijava tijekom radnog vremena mogla bi imati blagu prednost.
Direktna prijava vs. portali za posao: Što je bolje?
Kada je Ryan Hemenway 2023. tražio novi posao, odlučio je promijeniti pristup. Iako je i dalje pregledavao oglase na portalima poput Indeeda, prestao se prijavljivati preko njih i umjesto toga slao je prijave izravno putem web stranica tvrtki. Čuo je da bi mu to moglo povećati šanse i nekoliko mjeseci kasnije, dobio je novi posao.
Međutim, Rathod iz Indeeda smatra da je ovo česta zabluda. Mnogi vjeruju da prijave poslane preko portala završavaju u “odvojenoj hrpi” koja se rjeđe pregledava.
U stvarnosti, objašnjava ona, većina poslodavaca ima integrirane sustave za zapošljavanje s platformama poput Indeed ili LinkedIna, pa sve prijave obično završe u istom sustavu. “Regruteru neće biti razlike jeste li se prijavili preko web stranice ili platforme za posao”, kaže ona.
Zaključak: Sve dok koristite renomiranu platformu, način prijave vjerojatno neće utjecati na vaše šanse.
Ključne riječi: Tajno oružje za prolazak kroz sustave za praćenje prijava (ATS)
Jedna od najčešće spominjanih strategija je pedantno usklađivanje životopisa i motivacijskog pisma s ključnim riječima iz opisa posla. Cilj je “impresionirati” sustave za praćenje prijava (ATS), softver koji često prvi pregledava pristigle prijave.
Oba stručnjaka slažu se da je ovo strategija u koju se isplati uložiti vrijeme.
“Usklađivanje ključnih riječi u vašem životopisu iznimno je važno”, kaže Rathod. “ATS će skenirati te ključne riječi, i ako ih pronađe, veća je vjerojatnost da ćete proći u sljedeći krug.”
Fisher savjetuje da ne uljepšavate svoje vještine samo kako biste se uskladili s oglasom, ali preporučuje da pažljivo prođete kroz svoje iskustvo i osigurate da ste naveli sve što odgovara traženim kvalifikacijama. Kada pronađete podudaranja, koristite precizan jezik iz opisa posla kako biste povećali šanse da vas se prepozna.
Ovo je jedna od najvažnijih i dokazano učinkovitih strategija.
Iako mnoge od navedenih strategija mogu biti korisne, Rathod ističe da kandidati često zanemaruju jedan od najvažnijih koraka: pripremu za intervju. “Ljudi ulažu ogroman trud u prilagodbu životopisa kako bi dobili poziv na razgovor, ali intervju je trenutak kada zaista možete zablistati”, kaže. “Kandidati bi trebali pristupiti intervjuima s jednakom razinom pripreme kao i pisanju prijava.”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu