WhatsApp je u ponedjeljak najavio da će po prvi puta u povijesti platforme prikazivati oglase unutar aplikacije, i to u sekciji Status, koja je ekvivalent Instagramovim Stories. Ova promjena označava kraj dosadašnje poslovne strategije koju je Meta, vlasnik WhatsAppa, prakticirala, jer je godinama pružala usluge bez oglasa i dodatnih funkcija za naplatu. Također, korisnici će sada moći pretplatiti se na svoje omiljene kanale, poput novinskih portala ili medijskih kuća, kako bi pristupili ekskluzivnim sadržajima, uz mjesečnu naknadu, piše Bug.
Ova odluka predstavlja značajnu promjenu u odnosu na originalnu ideju WhatsAppa, koja je bila bez oglasa. Kada je Facebook (danas Meta) kupio WhatsApp 2014. godine, suosnivači platforme, Jan Koum i Brian Acton, imali su viziju izgradnje jednostavne i privatne komunikacijske platforme bez komercijalnih smetnji. Međutim, nakon što su napustili tvrtku 2018. godine, Meta je počela uvoditi oglašavanje i druge oblike monetizacije koje su suosnivači odbacivali.
Meta sada planira monetizaciju WhatsAppa, a oglasi će biti prikazivani samo u kartici “Ažuriranja”, koja uključuje Status objave i Kanale. Ova sekcija svakodnevno broji oko 1,5 milijardi korisnika, a Meta se nada da će minimalno narušiti korisničko iskustvo time što će oglase ograničiti na taj dio aplikacije. Prema riječima Nikile Srinivasan, potpredsjednice za upravljanje produktima u WhatsAppu, oglašavanje će biti pažljivo integrirano kako bi se što manje utjecalo na korisnike.
Usprkos uvođenju oglasa, WhatsApp ističe da će i dalje održavati visoku razinu privatnosti. Sve osobne poruke, pozivi i podaci o statusu ostat će zaštićeni end-to-end enkripcijom, što znači da niti Meta niti oglašivači neće moći pristupiti tim podacima. Oglasi se neće prikazivati u privatnim razgovorima, grupnim porukama ili pozivima, čime se osigurava da privatna komunikacija ostane odvojena od oglašivačkog sadržaja. Meta će koristiti osnovne informacije korisnika, poput zemlje, grada, jezika i podataka o njihovim interakcijama s oglasima, kako bi prikazivala relevantne oglase. Oglasi na WhatsAppu bit će prikazivani na sličan način kao na Instagramu, gdje će korisnici nakon što pregledaju nekoliko Status ažuriranja vidjeti oglas.
Pored oglasa u Status sekciji, WhatsApp uvodi i dvije nove funkcionalnosti za generiranje prihoda. Administratorima kanala bit će omogućeno naplaćivanje ekskluzivnih sadržaja putem pretplata, što je slično modelima koji postoje na YouTubeu i Twitchu. Također, organizacije i pojedinci koji upravljaju kanalima moći će platiti za povećanje vidljivosti svojih kanala, kada korisnici pretražuju direktorij kanala.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu