Otići na brzinu do grada u kupovinu ili na kavu postao je pravi luksuz, i to ne samo zbog rasta cijena u supermarketima i kafićima. Već i sam put autobusom ili vlakom predstavlja značajan udar na novčanik, a čini se da nigdje u Europi nije tako skupo kao u trećem najvećem njemačkom gradu – Münchenu. Prema analizi koju je provela platforma za iznajmljivanje smještaja HousingAnywhere, mobilnost čini oko 12,5% mjesečnih troškova prosječnog kućanstva u Europskoj uniji. Upravo zato, ova platforma usporedila je cijene javnog prijevoza u 54 velika europska grada, analizirajući cijene najjeftinijih pojedinačnih karata za gradsko središte te standardne cijene mjesečnih pokaza, piše Bild.
Niti u jednom drugom gradu pojedinačna vožnja autobusom, podzemnom željeznicom ili tramvajem nije skupa kao u Münchenu, gdje za nju treba izdvojiti vrtoglavih 4,10 eura. Odmah iza bavarske metropole smjestio se Stockholm s cijenom od 3,94 eura, dok je na trećem mjestu ponovno njemački grad – Hamburg, s cijenom od 3,90 eura. No, to nije sve. Njemačka čvrsto drži visoke pozicije na ljestvici: Frankfurt i Berlin dijele četvrto mjesto s cijenom od 3,80 eura. Köln je peti s 3,70 eura. Slijede Hannover, Essen, Düsseldorf i Dortmund, gdje karta košta 3,60 eura.
Za potpunu suprotnost, dovoljno je pogledati prema istočnoj i južnoj Europi. U glavnom gradu Hrvatske, Zagrebu, ista ta vožnja, prema istraživanju, košta svega 53 centa. U glavnom gradu Rumunjske, Bukureštu, karta stoji 60 centi, u Varšavi 80 centi, a u Sofiji 82 centa.
Kada je riječ o mjesečnim pokazima, situacija je slična. Apsolutni rekorder je London, gdje mjesečna karta stoji najmanje 204,32 eura. Odmah iza njega slijede četiri njemačka grada: Frankfurt (110,30 €), Berlin (106,50 €), Leipzig (104,90 €), Köln (102,10 €). Ove cijene djeluju prilično zbunjujuće, s obzirom na to da u Njemačkoj postoji “Deutschlandticket” za 58 eura mjesečno, koja omogućuje neograničeno korištenje lokalnog prijevoza diljem cijele zemlje. S druge strane, putnici u Bukureštu za mjesečni pokaz izdvajaju svega 16 eura, što je najjeftinije od svih analiziranih gradova. Nešto više, 17,70 eura, potrebno je izdvojiti u Sevilli, dok su na trećem i četvrtom mjestu najpovoljnijih Barcelona (22 eura) i Prag (22,05 eura).
Münchenski prijevoznik MVV posljednji je put povisio cijene početkom 2025. godine. Povećanje od 4,9 posto bilo je znatno iznad stope inflacije. Tadašnji direktor Bernd Rosenbusch izjavio je: “Razumljivo je da je svako poskupljenje neugodno, no s druge strane, suočeni smo s masovnim rastom troškova plaća i materijala koje moramo pokriti.”
Na upit njemačkih medija, iz MVV-a su poručili kako je München, kada se gledaju mjesečne karte, zapravo jedan od najpovoljnijih velikih gradova u Njemačkoj. Što se tiče pojedinačnih karata, tvrde da se može uštedjeti kupnjom kartice s više polja (tzv. “Streifenkarte”) za 17,80 eura. Korištenjem te opcije, za koju su potrebna dva polja, cijena jedne vožnje pada na prihvatljivijih 3,56 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu