Teretni brodovi u svijetu postaju sve veći što možda ne čudi s obzirom na količinu robe proizvedene u Aziji koja se konzumira u Europi i SAD-u, ali stručnjaci otvaraju pitanje opravdanosti daljnjeg rasta tih divovskih simbola svjetske trgovinske neravnoteže. Kada u lipnju ove godine uđe u službu nova klasa kontejnerskih brodova nazvana Triple E, to će biti najveći brodovi koji plove morem, piše u utorak BBC. Svaki će sadržavati više čelika nego osam Eiffelovih tornjeva i imati kapacitet prijevoza 18.000 kontejnera (TEU). Takav će brod moći će popuniti više od 30 vlakova, svaki dug kilometar i pol, s dva reda kontejnera na vagonima. Triple E neće biti najveći brod ikada izgrađen. To priznanje pripada supertankerima (ULCC) građenim 1970-ih, ali su svi supertankeri dulji od 400 m odavno otišli u mirovinu, neki nakon manje od 10 godina plovidbe. Samo je par kraćih supertankera još uvijek u uporabi. No, divovski kontejnerski brodovi grade se u velikom broju, te i dalje rastu.
Prošlo je 25 godina otkako su najveći kontejnerski brodovi postali preširoki za Panamski kanala. Ti prvi "post-Panamax" brodovi, kapaciteta 4.300 kontejnera ili otprilike četvrtine kapaciteta aktualnog rekordera – broda Marco Polo koji nosi 16.020 kontejnera, porinutog u studenom za kompaniju CMA CGM. U brodarskoj industriji već se govori o klasi brodova koji bi se nasukali u Sueskom kanalu, ali bi jedva prolazili kroz drugo usko grlo međunarodne trgovine – Malački tjesnac, između Indonezije i Malezije. "Malaccamax" će nositi 30.000 kontejnera. Sadašnja klasa ultra velikih kontejnerskih brodova može ploviti kroz Suez, doduše jedva, ali oni mogli pristati samo u nekoliko svjetskih luka. Ni jedna američka luka nije opremljena za njihovo pristajanje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu