Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kinezi preuzimaju infrastrukturne projekte

Autor: Rato Petković / VLM
03. siječanj 2013. u 17:52
Podijeli članak —
Kinezi imaju iskustva s velikim infrastrukturnim projektima

Osim na obnovi željezničkog koridora X, kineske tvrtke će graditi i dvije autoceste kroz Srbiju.

Kineske tvrtke, gotovo jedna za drugom dobivaju infrastrukturne poslove u Srbiji.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Nakon gradnje mosta preko Dunava kod Zemuna, više dionica na Koridora 11, Verica Kalanović, ministrica za razvoj i lokalnu samoupravu potpisala predugovor s kineskom korporacijom CRBC za gradnju još dvije auto ceste. Riječ je o izgradnji tzv. Moravskog koridora, koji spaja autoceste Beograd-Niš i Beograd-Čačak, te pravac od Novog Sada do Rume, koji povezuje glavni grad Vojvodine s Koridorom 10. Na tom dijelu biti će izgrađen i tunel ispod Fuške Gore.Kineske kompanije dobijaju poslove, jer kineska Eksim banka daje povoljne kredite preko koje kineska vlada plasira 10 milijardi eura u jugoistočnoj Europi. Za sada te kredite u najvećoj mjeri koristi Srbija, a zauzvrat omogućeno je njezinoj građevinskoj operativi da sa 45 posto sudjeluje u izvođenju radova.

Kineske tvrtke, gotovo jedna za drugom dobivaju infrastrukturne poslove u Srbiji.

Nakon gradnje mosta preko Dunava kod Zemuna, više dionica na Koridora 11, Verica Kalanović, ministrica za razvoj i lokalnu samoupravu potpisala predugovor s kineskom korporacijom CRBC za gradnju još dvije auto ceste. Riječ je o izgradnji tzv. Moravskog koridora, koji spaja autoceste Beograd-Niš i Beograd-Čačak, te pravac od Novog Sada do Rume, koji povezuje glavni grad Vojvodine s Koridorom 10. Na tom dijelu biti će izgrađen i tunel ispod Fuške Gore.Kineske kompanije dobijaju poslove, jer kineska Eksim banka daje povoljne kredite preko koje kineska vlada plasira 10 milijardi eura u jugoistočnoj Europi. Za sada te kredite u najvećoj mjeri koristi Srbija, a zauzvrat omogućeno je njezinoj građevinskoj operativi da sa 45 posto sudjeluje u izvođenju radova.

Uz to Kineske tvrtke su pokazale spremnost da umjesto kredita dobiju koncesiju na određenim pravcima. Kada radovi završe Srbija će imati mrežu autocesta koja će povezivati sve njezine dijelove. Vlada se odlučila na taj korak kako bi privukla veći broj inozemnih ulagača, jer su iskustva pokazala kako se oni radije odlučuju za lokacije uz autoceste. Tako su Inđija, Stara Pazova i Sremska Mitrovica vodeća mjesta po stranim ulaganjima, a svi ti gradovi nalaze se uz već izgrađene autoceste. Osim sudjelovanja u gradnji autocesta na više pravaca kineske tvrtke sudjeluju i u izgradnji srpske željezničke infrastrukture. 

Autor: Rato Petković / VLM
03. siječanj 2013. u 17:52
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close