Nepredvidivost američkih carinskih stopa na europske automobile natjerala je čak i najbogatije kupce Lamborghinija da odgode kupnju, rekao je CEO Stephan Winkelmann za CNBC. Iako je dogovor o smanjenju tarife s 27,5 posto na 15 posto najavljen, stopa još nije na snazi, pa mnogi čekaju stabilnost prije nego što naruče svoje superautomobile.
“Neki čekaju jer žele biti sigurni da je ovo konačna stopa,” objasnio je Winkelmann. “I oni su milijunaši s razlogom – znaju što rade i zašto to rade.” S cijenama od 400.000 dolara, svaki postotak carine osjetno podiže konačnu cijenu. Lamborghini ne može proizvoditi automobile u SAD-u jer je “made in Italy” srce brenda. Rezultat je da čak i najbogatiji kupci pažljivo vagaju kada i što kupiti.
Kompanija je ovog ljeta povećala cijene modela za 7 do 10 posto, što u kombinaciji s carinama čini kupnju još izazovnijom. Za sada je Lamborghini relativno siguran jer ispunjava narudžbe iz prethodnih godina – automobili koji se danas isporučuju naručeni su prije godinu ili dvije.
Usprkos usporavanju tržišta električnih vozila, Lamborghini je 2024. ostvario rekordni prihod od više od tri milijarde eura i isporučio 10.867 automobila. Predstavili su tri nova hibridna modela, uključujući najmoćniji Fenomeno s 1.080 konjskih snaga i ubrzanjem do 60 milja na sat za samo 2,4 sekunde.
Električni grand tourer koji stiže 2028. sada je neizvjestan. “Trend će se odgoditi i moramo odlučiti,” kaže Winkelmann. “Za Lamborghini nije važno biti prvi, nego imati najbolju tehnologiju kada je tržište spremno.” Kupci postaju mlađi, prosječna dob je ispod 45 godina, a u Aziji ispod 30. Žene također postaju važan segment, osobito zahvaljujući SUV modelu Urus. “Oduvijek smo bili muški brend zbog dizajna i performansi,” priznaje Winkelmann. “No s Urusom sve više žena kupuji stječe povjerenje u brend”
Unatoč rastu globalnog bogatstva, Lamborghini pažljivo upravlja proizvodnjom kako bi brend ostao ekskluzivan. Na kraju dana, čak i za superbogataše, ekskluzivnost ima svoju cijenu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu