Kad je riječ o privlačenju mladih talenata iz drugih zemalja, naročito u svijetu visoke tehnologije, japanski su poslodavci svjesni svojih ograničenja. "Sve je manje zainteresiranih za rad u japanskim tvrtkama", kaže Ryuichi Yoshinaga, vlasnik tvrtke Pasona Tech, koja se bavi zapošljavanjem te za japanske poslodavce organizira sajmove poslova u Pekingu, Šangaju i Dalianu u Kini.
Ta nova stvarnost, u kojoj je kinesko gospodarstvo veće od japanskoga, promijenila je perspektivu radnika, kaže. "Nekoć su japanske tvrtke konkurirale tvrtkama sa Zapada u popularnosti", kaže. No danas mnogi mladi Kinezi koji završe fakultet "smatraju da će dobru karijeru ostvariti ostankom u Kini". U sve se umiješala i politika. Kako je rasla napetost oko spornih otoka u Istočnom kineskom moru, japanski poslodavci morali su smanjiti zapošljavanje, osobito u Pekingu. Neke japanske agencije za zapošljavanje više novih kandidata nađu u državama jugoistočne Azije, kao što su Filipini, Tajland i Vijetnam. No i oni koji posao traže u Japanu također nailaze na prepreke. Od njih se često očekuje da nauče japanski te da svladaju pravila za profesionalni rad. Tradicionalni poslodavci svojim novih zaposlenicima možda ne žele dati više odgovornosti, a mladi čak često ni ne dobiju posao u skladu sa svojom strukom. No za japanske je tvrtke nužno da privuku visokokvalificirane i talentirane radnike iz inozemstva, osobito zbog toga što se njihovo domaće tržište smanjuje. U mnogim mladim tvrtkama sve se više govori engleski jer mladi radnici preuzimaju sve više odgovornosti i razvijaju talent putem preuzimanja i spajanja sa stranim tvrtkama. Rakuten, tvrtka koja vodi najveći trgovački centar u Japanu, širi svoje tržište u prekomorske zemlje tako što je kupila internetske tvrtke koje se bave trgovinom, među kojima su američki Buy.com, njemačka Tradoria i francuski PriceMinister.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu