Italija ne želi kineske vlasnike svojih čeličana i tvornica auta

Autor: Tomislav Pili , 08. travanj 2021. u 22:00
Automobilski sektor i industrija čelika posebno su izloženi kineskoj konkurenciji/Reuters

Ministar Giancarlo Giorgetti kazao je kako je nepoštena konkurencija iz Kine do sada bila podcijenjena.

Italija nastavlja zaoštravati svoju politiku prema kineskim ulaganjima u tamošnje gospodarstvo, nakon što je lani Rim dobio “packe” od Europske unije i SAD-a zbog (pre)srdačnih odnosa s Pekingom.

Kako prenosi Bloomberg, talijanska vlada razmatra proširiti državnu zaštitu od stranog preuzimanja i na sektore proizvodnje automobila i dijelova te industriju čelika.

Mjere podrške

Ministar za ekonomski razvoj Giancarlo Giorgetti – inače član krajnje desne Lige – kazao je u talijanskom parlamentu da je nepoštena konkurencija iz Kine – s obilnim državnim subvencijama kakve nisu dostupne talijanskim i europskim kompanijama – do sada bila podcijenjena.

To je rezultiralo gubitkom mnoštva radnih mjesta i zatvaranja poduzeća u Europi, ocijenio je Giorgetti. “Neka područja, poput proizvodnje automobila i čelika posebice trebaju mjere podrške zbog svog strateškog karaktera i jer su posebno izložene takvoj konkurenciji”, kazao je talijanski ministar.

U tom kontekstu, Giorgetti je kazao kako vlada razmatra proširenje pravila o državnoj blokadi ulaska stranaca u vlasničku strukturu na sektore koji su trenutno izvan toga, a koji imaju jasan značaj u nacionalnom ekonomskom okviru. Pravilo o državnoj blokadi uključuje mjere kojima se blokira ili upravlja strano vlasništvo u sektorima koji se smatraju strateškima.

Inače, prvi čovjek Lige Matteo Salvini pozvao je prošlog mjeseca vladu da zaštiti proizvođača kamiona i autobusa Iveco kao stratešku imovinu kazavši da bi prodaja kompanije kineskoj grupaciji FAW bila “katastrofa za Italiju”.

Ovo pokazuje da i sadašnja politička garnitura u Rimu nastavlja putem kojim je pred kraj svog mandata krenula bivša Conteova vlada. Tadašnji ministar za europske poslove Vincenzo Amendola lani je u intervjuu Blooombergu kazao kako su europske države predugo propuštale doseći “reciprocitet prioriteta” s Kinom.

“Dijelim poziciju Europske unije prema Kini. Kada govorimo o tržištu, ono što možemo raditi u Europi nije dopušteno u Kini. Europa ima jasna, transparentna i protržišna pravila koja se primjenjuju u 27 država, a Kina ima problem sa slobodnom konkurencijom”, kazao je tada Amendola, inače član Demokratske stranke koja pripada lijevom centru.

Distanciranje od Pekinga

Ovom izjavom tadašnja Conteova vlada naznačila je distanciranje od Pekinga s kojim je još godinu prije potpisivala strateške sporazume. Naime, u ožujku 2019. Italija je pristupila kineskoj infrastrukturnoj inicijativi “Put i pojas”, kao prva članica skupine G7. Na svečanosti potpisivanja u Rimu bio je i kineski predsjednik Xi Jinping.

Međutim, talijansko pristupanje “Novom putu svile” nije najbolje dočekano u Washingtonu i europskim prijestolnicama, zabrinutih širenjem kineskog ekonomskog utjecaja u Europi.

Njemački ministar vanjskih poslova Heiko Maas izjavio je tada ako “neke države misle da mogu sklapati mudre poslove s Kinezima, past će na zemlju s treskom”. Talijanski dužnosnici uzvratili su kako Njemačka i Francuska imaju daleko bliskije ekonomske veze s Kinom.

Međutim, pristupanje kineskoj inicijativi Italiji nije donijelo očekivana ulaganja. Rim se u međuvremenu pridružio zapadnim kritikama stanja ljudskih prava u Kini i restrikcijama Huaweiju u gradnji 5G mreža.

Komentirajte prvi

New Report

Close