Hotelski brendovi u Rusiji i Ukrajini pred novom teškom krizom

Autor: Marija Crnjak , 28. veljača 2022. u 22:00
Foto: Shutterstock

Najveći tržišni udio od 82 posto podijeljen je između pet lanaca, to su Accor Hotels, Hilton, Marriott International, Radisson Hotel Group te IHG.

Posljedice Putinove invazije na Ukrajinu kompliciraju se iz dana u dan na nebrojenim područjima gospodarstva, uključujući industriju putovanja koja se ponovno preslaguje u iščekivanju novih iznenađenja.

Utjecaj na poslovanje u najvećoj mjeri već zbrajaju svjetski hotelski lanci u Ukrajini i Rusiji, prvenstveno Marriott, Radisson i Accor, koji drže i najveći dio portfelja u Istočnoj Europi, a reputacija je ozbiljno ugrožena najvećem europskom organizatori TUI grupi, čiji je većinski vlasnik Rus Aleksej Mordašov, oligarh blizak Putinu.

Trajanje i dubina krize utjecat će na eventualne odluke o preusmjeravanju kapitala u druge dijelove Europe, prvenstveno na Mediteran.

Upitni planovi
Godišnja analiza kuće Ernst&Young od prošle veljače pokazala je da je na tržištu 210 hotela koji posluju u sklopu 20 hotelskih lanaca u 41 ruskom gradu, a najviše ih je u Moskvi i St. Petersburgu. Najveći tržišni udio od 82 posto podijeljen je između pet lanaca, to su Accor Hotels, Hilton, Marriott International, Radisson Hotel Group te InterContinental Hotels Group (IHG), s tim da je bio plan da se do 2029. broj svjetskih brendova poveća za 81 novu nekretninu u 52 grada.

U međuvremenu je ojačala i prisutnost ruskih hotelskih operatera, a analitičari E&Y ističu da se rusko tržište profesionalnog hotelskog menadžmenta ubrzano razvija, otvaraju se nove tvrtke za upravljanje, dok postojeći operateri povećavaju svoj portfelj otvaranjem novih hotela, kako na domaćem tržištu tako i u inozemstvu.

Francuski Accor u Rusiji ima 56 hotela s oko 9,5 tisuća soba, pod brendom Radissona posluje 31 hotel s 9 tisuća soba, Marriott ima 28 hotela. Sve to došlo je sada u pitanje. U Ukrajini je prisutnost međunarodnih brendova znatno slabija, no s porastom prometa u zadnjih 5 godina prije pandemije zemlja je došla u fokus ulagačima u tom sektoru.

Kako je prilikom lanjskog otvaranja Hotela Radisson u Odesi izjavio direktor hotela Marco Sartori, Radisson Hotel Group je bila prva i ostala vodeća međunarodna hotelska grupacija u Ukrajini, a Odesa glasi kao glavno turističko odredište i središte za poslovnu zajednicu Ukrajine, sa snažnom potražnjom koja je ubrzala rast hotelskog sektora.

Ipak najjači hotelski lanac u Ukrajini je Reikartz s ukupno 23 hotela u 1.410 soba u zemlji. Accor u Ukrajini ima 6 hotela, a Radisson 8 hotela, s po oko 1000 soba ukupno. Hotelski lanac Reikartz na svojim stranicama je objavio da se do daljnjeg njihovi objekti zatvaraju.

Analitičari upozoravaju da bi napad na Ukrajinu mogao značajno utjecati i na poslovanje turističkih kompanija u zemljama koje graniče s tom zemljom, ne samo zbog blokade zračnog prometa koja je na snazi od dana invazije.

U zemljama istočne Europe Accor ima 214 hotela, Marriott posluje u 98 objekata, a pod Radissonovim brendovima je 70 hotela.

Pada reputacija TUI-a
Ruski turistički sektor, koji je u 2021. zabilježIo značajan oporavak prometa nakon krize uzrokovane pandemijom, već je počeo osjećati posljedice napada, na dnevnoj razini padaju im rezervacije.

Minuse već kreću zbrajati i svi koji su računali na zaradu od evenata kao što je Liga prvaka koja se trebala održati u svibnju u St. Petersburgu, no zbog invazije je prebačena u Pariz.

Iz ovog dijela svijeta povući će se i svjetske kruzing kompanije – u četvrtak je Norwegian Cruise Line rekao da preusmjerava putovanja po baltičkoj regiji kako bi izbjegao ruske i ukrajinske luke. Viking Cruises je objavio priopćenje u kojem javljaju da su donijeli tešku odluku da otkažu sve polaske u ovoj godini.

Nakon što im je konačno krenuo oporavak prometa i bukinga sa slabljenjem pandemije, na nove minuse može računati i najveća europska turistička kompanija TUI Grupa, kompanija sa sjedištem u Njemačkoj koja zapošljava ukupno oko 50.000 radnika.

Iako TUI u priopćenju za javnost navodi kako ne vidi razloge zašto bi im bila ugrožena reputacija, činjenica je da Aleksej Mordašov drži 34% dionica kompanije vrijedne oko 1,4 mlrd. €.

Kako prenose vodeći svjetski mediji, Mordašov je navodno sudjelovao na Putinovoj konferenciji prošlog četvrtka, na kojoj je okupio oligarhe kako bi s njima razgovarao o ekonomskim posljedicama napada na Ukrajinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close