Može li brod istodobno plutati i potonuti? Ako ga financira neka europska banka, odgovor bi čak mogao biti potvrdan.
Zbog golema broja brodova i pada potražnje za brodskim prijevozom u oslabljenom svjetskom gospodarstvu smanjila se vrijednost teretnih brodova. Prema nekim procjenama, čak polovica teretnih brodova u uporabi danas možda vrijedi manje od duga koji za sobom vuku, što znači da su, u financijskom žargonu, potonuli. Velika plovila koja su se 2008. prodavala po cijeni od oko 150 milijuna dolara danas bi postigla cijenu oko 40 milijuna dolara, kaže Nicholas Tsevdos, stručnjak za brodski prijevoz u tvrtki CR Investment Management, koja bankama pomaže u sanaciji oštećene imovine. A s obzirom na to da su naknade za teretni prijevoz rekordno niske, mnogi brodovi ne uspiju zaraditi ni dovoljno da pokriju kredit. Dok europski čelnici zdvajaju nad spašavanjem ciparskih banaka, nekoć mutan svijet brodskih financija podsjetnik je na to koliko još raščišćavanja europskim bankama zapravo slijedi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Otkuda su sve prepisali ovaj članak, zaboga miloga?Toliko skepticizma, nagađanja,
neizvjesnosti i straha…..pa, to je slika današanjih brodara…..a što ako
za dva tjedna osvane drukčiji članak, gdje prevedeni pasusi, sasvim drukčije opisuju stanje….?
Uključite se u raspravu