Facebook zbog GDPR-a ostaje bez 1,6 milijardi dolara

Autor: Tomislav Pili , 18. listopad 2018. u 15:35
Kod 14 milijuna korisnika 'iscurili' su i podaci o spolu, bračnom stanju i prebivalištu/REUTERS

Irskom regulatoru kompanija je potvrdila da Europljani čine 10 posto od 30 milijuna napadnutih korisnika.

Europska direktiva o zaštiti osobnih podataka poznatija pod akronimom GDPR suočava se s prvim pravim testom nakon napada na Facebook.

Kako prenose mediji, irski regulator zaštite podataka objavio je kako je tri milijuna Facebookovih korisnika u Europi zahvaćeno krađom podataka na najvećoj društvenoj mreži.

Ažurirana brojka
Podsjetimo, Facebook je 28. rujna prvi put otkrio da su ga napali hakeri, ukravši podatke za pristup osobnim profilima oko 50 milijuna korisnika širom svijeta. Prošloga petka ta je brojka snižena na 30 milijuna, a Facebook je potvrdio da su kod 29 milijuna korisnika provaljeni njihovi osobni podaci, poput imena i prezimena te kontakt podataka. U toj skupini hakeri su kod 14 milijuna korisnika došli i do podataka o spolu, bračnom stanju i mjestu prebivališta.

Kompanija je odbila otkriti koliko je tih korisnika iz Europe, ali je irskom regulatoru poslan podatak da su 10 posto   korisnika Europljani, tvrdi glasnogovornik te agencije Graham Doyle. Kako je naglasio, ažurirani Facebookov podatak od petka bio je značajan zbog potvrde kompanije da su milijuni računa napadnuti. U sklopu GDPR direktive, kompanije koje rukuju osobnim podacima moraju se držati striktnih pravila držanja i čuvanja tih podataka. "Curenje" podataka moraju prijaviti nadležnim institucijama u roku 72 sata.

Predviđene kazne
GDPR predviđa kazne za kompanije u visini i do četiri posto njihovih godišnjih prihoda ako se utvrde propusti u čuvanju oosbnih podataka. U Facebookovu slučaju, s obzirom na prošlogodišnje prihode od 40,65 milijardi dolara, kazna bi maksimalno dosegla 1,63 milijarde dolara.

Europska povjerenica za pravosuđe, zaštitu potrošača i spolnu ravnopravnost Věra Jourová početkom mjeseca kazala je za CNBC kako EU ima "vrlo striktna pravila i vrlo snažne instrumente za discipliniranje kompanija koje rukuju osobnim podacima, a što je očito slučaj s Facebookom".

Komentirajte prvi

New Report

Close