Deutsche Telekom testirao letjelicu za slanje signala za mobitele s ruba svemira

Autor: Tomislav Pili , 19. listopad 2020. u 22:00
Deutsche Telekom smatra da će zračne bazne stanice biti pametni i troškovno učinkoviti dodatak mobilnim mrežama/REUTERS

Iako zračne bazne stanice nude brzinu i troškovno su povoljnije od satelita, nije ih jednostavno dizajnirati za duži ostanak u zraku.

Njemačka telekomunikacijska kompanija Deutsche Telekom (DT) napravila je nesvakidašnji test koji bi značajno trebao poboljšati prijem signala za mobitele, no dio stručnjaka upozorava da je sličan pokus Facebooka završio neslavno.

Kako prenosi Reuters, DT je u ponedjeljak iznad Bavarske uspješno testirao zračnu baznu stanicu u Zemljinoj stratosferi. Radi se o inovaciji koja bi telekomunikacijski signal mogla donijeti i u udaljena područja koja je teško doseći putem signala s baznih stanica na kopnu.

Uspješno spajanje

Njemačka telekomunikacijska grupacija u tom je projektu surađivala s britanskim startupom Stratospheric Platforms. Temelj projekta je bespilotna letjelica opremljena antenama, a na visini od 14.000 metara uspješno se spojila sa zemaljskom 4G mrežom.

Zračna bazna stanica svojim signalom pokriva područje u krugu od 100 kilometara, a tijekom testa korisnici na tlu mogli su njezinim signalom obavljati glasovne i videopozive, preuzimati podatke i pretraživati internet na svojim pametnim telefonima.

„Pokazali smo da možemo donijeti brzi internet i povezanost bilo gdje“, izjavio je Bruno Jacobfeuerborn, izvršni direktor tvrtke za održavanje baznih stanica Deutsche Funkturm, podružnice Deutsche Telekoma.

“Posebno u područjima koje je teško dosegnuti tradicionalnim tornjevima s antenama, zračne bazne stanice bit će pametni i troškovno učinkoviti dodatak našim mobilnim mrežama”, dodao je Jacobfeuerborn.

Postavljanje baznih stanica u stratosferu u teoriji omogućuje nisku latenciju, odnosno visoku brzinu prijenosa podataka. Niska latencija osobito je važna za nove 5G mreže koje će se koristiti u podršci inovacijama – poput autonomnih vozila – gdje je brzina odziva izrazito važna.

Tvrtka Stratospheric Platforms tvrdi kako njezina letjelica koju još uvijek razvija ima raspon krila od čak 60 metara – poput Boeinga 747 – ali teži svega 3,5 tone, ne ispušta emisije stakleničkih plinova i u zraku može ostati 7 do 14 dana.

Operativni oko 2024.

Pogoni je sustav vodikovih gorivih ćelija koji generira više energije od solarnih panela, a ispušta samo vodenu paru. Britanski startup osnovan je 2014. godine, s dvije godine kasnije u njega je uložio DT.

Njemačka kompanija sada posjeduje 38 posto udjela. Izvršni direktor Richard Deakin ističe da bi platforma mogla biti u operativnoj upotrebi „oko 2024. godine“. Iako zračne bazne stanice nude brzinu i troškovno su povoljnije od komunikacijskih satelita, nije ih jednostavno dizajnirati da bi duže vrijeme mogle ostati u zraku.

Facebook je testirao dronove pokretane sunčevom energijom, ali je prije dvije godine odustao od tog projekta zaključivši da je neizvediv. Alphabetov konkurent Loom odlučio se pak za balone koji mogu dosegnuti veliku visinu.

Nokia gradi mrežu na Mjesecu

Američka svemirska agencija NASA odabrala je Nokiu za partnera u postavljanju komunikacijskog sustava na Mjesecu, kao jednog od preduvjeta održivoga ljudskog prisustva na Zemljinom satelitu, priopćila je u ponedjeljak finska kompanija. Prema ugovoru s NASA-om, Nokia bi izgradila prvi 4G komunikacijski sustav u svemiru do 2022. godine. Očekuje se da će mreža pružiti ključne komunikacijske mogućnosti za mnoge razne vrste prijenosa podataka, uključujući upravljanje i kontrolu, daljinsko upravljanje lunarnim roverima, navigaciju u stvarnom vremenu i prijenos videozapisa visoke razlučivosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close