BYD uz automobile ispod 10 tisuća dolara ponudio i ‘Božje oko’ bez dodatne naknade. Tesla sličnu funkciju naplaćuje 99 dolara mjesečno

Autor: Domagoj Puljizović , 11. veljača 2025. u 10:45
Foto: REUTERS/Damir Sagolj

Analitičari smatraju da bi ovaj potez mogao dodatno pojačati žestoki i neprekidni cjenovni rat na najvećem automobilskom tržištu na svijetu.

Kineski proizvođač električnih vozila BYD dodao je napredni sustav za pomoć vozaču u većinu svojih modela bez dodatnih troškova, a što je dovelo do rekordnog rasta vrijednosti njegovih dionica.

Kineski kupci tako sada mogu iskusiti funkcionalnosti “Božjeg oka”, BYD-jevog sustava za pomoć pri vožnji u modelima čija cijena počinje od 69.800 juana (9.555 američkih dolara).

Analitičari smatraju da bi ovaj potez mogao dodatno pojačati žestoki i neprekidni cjenovni rat na najvećem automobilskom tržištu na svijetu, piše CNN.

Naime, dionice BYD-a skočile su za više od četiri posto i dosegnule rekordnu razinu kada je u utorak započelo trgovanje na burzi u Hong Kongu, pokazuju podaci kompanije za analizu financijskih podataka Refinitiv. Posljednja zabilježena cijena dionice BYD-a iznosila je 339 hongkonških dolara (43,5 američka dolara).

“2025. bit će prva godina inteligentne vožnje za sve”, izjavio je predsjednik BYD-a Wang Chuanfu na događanju u sjedištu tvrtke u Shenzhenu u ponedjeljak.

Wang predviđa da će napredna inteligentna vožnja postati neizostavna značajka automobila, baš poput sigurnosnih pojaseva i zračnih jastuka, u roku od tri godine.

Ranije je funkcija “Božje oko“, predstavljena 2023. radi asistencije u navigaciji, bila dostupna samo u BYD-jevim modelima čija je cijena premašivala 30.000 dolara.

BYD je zauzeo šesto mjesto po globalnoj prodaji automobila, dok je kineski Geely Auto bio deseti, rekao je Wang na događanju u Shenzhenu, citirajući istraživanje kineske medijske kuće Cailianshe.

Lani je tvrtka dominirala domaćim tržištem s udjelom većim od 32 posto u ukupnoj prodaji vozila koja pokreću alternativni izvori energije, prema podacima Kineskog udruženja putničkih automobila.

Tu Le, osnivač i glavni direktor konzultantske tvrtke Sino Auto Insights, izjavio je da je BYD-ov potez “konkurente zatekao nespremne” zbog pristupačne cijene sustava.

Glavni rival BYD-a, Tesla, u SAD-u nudi slične Full Self-Driving značajke uz mjesečnu pretplatu od 99 dolara ili jednokratno plaćanje od 8.000 dolara, dok iščekuje regulatorno odobrenje za početak testiranja autonomne vožnje na kineskom tržištu.

Podsjetimo, BYD i Tesla vode tijesnu utrku za titulu najvećeg svjetskog prodavača baterijskih električnih vozila.

BYD je po prvi put nadmašio američkog diva u posljednjem kvartalu 2023. godine nakon što je tijekom lani djelomično zaostajao za rivalom. Kineska je tvrtka na kraju 2024. prodala gotovo 100.000 automobila više od Tesle u posljednjem tromjesečju.

Le smatra da bi Tesla mogla morati revidirati svoju strategiju pretplate pri ulasku na kinesko tržište.

Osim Tesle, BYD-ova objava mogla bi stvoriti pritisak i na druge kineske konkurente poput Xpenga i Geelyja, čije su dionice u utorak pale.

BYD je također najavio planove za integraciju DeepSeeka u svoja vozila, AI modela kineskog startupa koji je prošlog mjeseca privukao globalnu pažnju svojim naprednim chatbotom, konkurentom OpenAI-jevom ChatGPT-u.

Inače, BYD je poznat po svojoj agresivnoj cjenovnoj strategiji. Cjenovni rat, koji je Tesla započela prije dvije godine, toliko je zaoštrio situaciju da je BYD krajem prošle godine zatražio od svojih dobavljača sniženje cijena za deset posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close