Autoindustrija na prekretnici: Evo zašto bi Kinezi mogli ‘preoteti’ ključni dio tržišta

Autor: Poslovni.hr , 11. studeni 2022. u 10:48
FOTO: Pixabay

Ugledna konzultatska kuća Jato Dynamics bavila se socioekonomskom budućnosti elektromobilnosti i, očekivano, za ogromnu većinu nas vijesti nisu dobre.

Što ćemo voziti od 2035. godine, ako na tržištu budu samo novi električni automobili? Najjednostavnije je odgovoriti – električne automobile! Ali danas nema jednostavnih odgovora. Tada sigurno neće biti subvencija za kupnju električnih automobila, a njihove cijene su takve da će ih moći kupiti samo oni imućniji. U zapadnoj Europi vjerojatno od građana srednje klase, a ovdje kod nas, tko zna?

Ugledna konzultatska kuća Jato Dynamics bavila se socioekonomskom budućnosti elektromobilnosti i, očekivano, za ogromnu većinu nas vijesti nisu dobre. Upozorenje je jasno:

– Bez pristupačne ponude, privatna mobilnost neće biti dostupna mnogim potrošačima, posebno u Europi i Sjedinjenim Državama, prenosi Revija HAK.

Europska autoindustrija ide u smjeru maksimalizacije profita i napuštanja nižih klasa u kojima se ne može zaraditi puno na jednom prodanom vozilu. Uzmite u obzir da su s električnim automobilima i niži troškovi održavanja pa će se profit tražiti u proizvodnji skupljih modela u višim klasama i s većim maržama. Opet, ostaje pitanje: što ćemo voziti? Jato navodi sljedeće:

– Zahvaljujući snazi ​​unutarnjeg tržišta, tehnološkom napretku i ustrajnoj vladinoj potpori, kineski proizvođači i startupi u privilegiranom su položaju da ubrzaju svoje planove globalnog širenja. Potrošači u Europi i SAD-u pozitivno reagiraju na sve veću ponudu dostupnih električnih vozila, ali do sada oba tržišta nisu uspjela smanjiti cijene kako bi se prilagodili zahtjevima kupaca sa srednjim i niskim primanjima. Jato naglašava rizik da bi Kina mogla steći ključni dio tržišta kojim su do sada dominirali najugledniji tradicionalni proizvođači u sektoru.

U prilog ovoj tezi izvještaj donosi neke nalaze o kretanju cijena prosječnih električnih automobila u tri ključne regije. U prvoj polovici godine prosječna cijena električnih automobila iznosila je 55.821 eura u Europi i 63.864 eura u Sjedinjenim Američkim Državama, što je porast u usporedbi s 48.942 eura i 53.038 eura 2015. godine. Kina je od prosjeka cijene električnih automobila od 66.819 eura 2015. godine, znatno viših od onih u Europi i Sjedinjenim Državama, prešla na samo 31.829 eura u prvoj polovici 2022.

Komentirajte prvi

New Report

Close