Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Velike kompanije osvajaju talijansko tržište vode

Autor: Silvije Tomašević, dopisnik iz Rima
14. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Coca-Cola i Nestlé predvode ofenzivu na talijanske obiteljske punionice vode

Proizvodnja i prodaja mineralne vode ne poznaje krizu. Biznis s mineralnom vodom u svijetu raste po stopi od 30 posto godišnje. Italija je među najvećim proizvođačima i potrošačima mineralne vode u svijetu, a odnedavno su inače obiteljske tvornice počele kupovati multinacionalne kompanije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zapravo, ako se računa potrošnja po glavi stanovnika, onda je Italija na prvom mjestu u svijetu, jer njezinih 58 milijuna građana godišnje popije 11,2 milijarde litara mineralne vode, od 180 milijardi litara koliko se ukupno godišnje popije u svijetu. Prvi potrošači su, dakako, mnogoljudnije zemlje od Italije. U SAD-u se godišnje popije 31 milijardu litara mineralne vode, u Meksiku 20 milijardi litara, u Kini 17 milijardi litara, Brazilu 12,5 milijardi litara, pa onda dolazi Italija sa 11,2 milijarde litara, Njemačka sa 11,1 milijardom litara, Francuska sa 8 milijardi litara itd. Italija je i druga u Europi, poslije Njemačke, koja proizvodi 13 milijardi litara mineralne vode, po proizvodnji sa 12,3 milijarde litara ispred Francuske koja proizvodi 10 milijardi litara mineralne vode i Španjolske sa 6 milijardi litara. Posao s mineralnom vodom u Italiji godišnje iznosi 2,25 milijardi eura. U Italiji je mineralna voda najjeftinija, jer ima čak 325 različitih marki i 192 različita izvora iz kojih se pune boce. Upravo zbog velike konkurencije u Italiji boca od litre i pol mineralne vode stoji u prosjeku 0,21 euro, dok u Belgiji stoji 0,39 eura, a u SAD-u 0,48 eura. Multinacionalne kompanije, kao što su Coca-Cola i Nestle, koje su u svijetu najveći proizvođači mineralne vode time što su kupile mnoge tvrtke, kupuju i u Italiji. Nestle je kupio čuvene marke talijanske mineralne vode kao što su San Pelegrino, Pnna i Vera, a Coca-Cola je kupila marku Lilia. No, još uvijek su mali talijanski proizvođači, koji plaćaju regijama koncesiju za flaširanje mineralne vode, u većini, odnosno multinacionalne kompanije imaju samo 23 posto talijanskog tržišta. U Italiji se za punjenje boca s mineralnom vodom plaća regijama određeni iznos (koji su različiti iz regije u regiju) prema kubičnom metru flaširane vode.

Proizvodnja i prodaja mineralne vode ne poznaje krizu. Biznis s mineralnom vodom u svijetu raste po stopi od 30 posto godišnje. Italija je među najvećim proizvođačima i potrošačima mineralne vode u svijetu, a odnedavno su inače obiteljske tvornice počele kupovati multinacionalne kompanije.

Zapravo, ako se računa potrošnja po glavi stanovnika, onda je Italija na prvom mjestu u svijetu, jer njezinih 58 milijuna građana godišnje popije 11,2 milijarde litara mineralne vode, od 180 milijardi litara koliko se ukupno godišnje popije u svijetu. Prvi potrošači su, dakako, mnogoljudnije zemlje od Italije. U SAD-u se godišnje popije 31 milijardu litara mineralne vode, u Meksiku 20 milijardi litara, u Kini 17 milijardi litara, Brazilu 12,5 milijardi litara, pa onda dolazi Italija sa 11,2 milijarde litara, Njemačka sa 11,1 milijardom litara, Francuska sa 8 milijardi litara itd. Italija je i druga u Europi, poslije Njemačke, koja proizvodi 13 milijardi litara mineralne vode, po proizvodnji sa 12,3 milijarde litara ispred Francuske koja proizvodi 10 milijardi litara mineralne vode i Španjolske sa 6 milijardi litara. Posao s mineralnom vodom u Italiji godišnje iznosi 2,25 milijardi eura. U Italiji je mineralna voda najjeftinija, jer ima čak 325 različitih marki i 192 različita izvora iz kojih se pune boce. Upravo zbog velike konkurencije u Italiji boca od litre i pol mineralne vode stoji u prosjeku 0,21 euro, dok u Belgiji stoji 0,39 eura, a u SAD-u 0,48 eura. Multinacionalne kompanije, kao što su Coca-Cola i Nestle, koje su u svijetu najveći proizvođači mineralne vode time što su kupile mnoge tvrtke, kupuju i u Italiji. Nestle je kupio čuvene marke talijanske mineralne vode kao što su San Pelegrino, Pnna i Vera, a Coca-Cola je kupila marku Lilia. No, još uvijek su mali talijanski proizvođači, koji plaćaju regijama koncesiju za flaširanje mineralne vode, u većini, odnosno multinacionalne kompanije imaju samo 23 posto talijanskog tržišta. U Italiji se za punjenje boca s mineralnom vodom plaća regijama određeni iznos (koji su različiti iz regije u regiju) prema kubičnom metru flaširane vode.




Dakako, vodila se, a i sada se vodi, budući će vjerojatno i vodom koja dolazi cijevima u stanove upravljati privatnici, polemika o iskorištavanju općeg bogatstva kao što je voda. Ima onih koji drže kako bi korištenjem vodnog bogatstva trebala upravljati isključivo država kao predstavnik društva, ali u Italiji već stoljećima mineralnom vodom upravljaju privatnici, a tako će, čini se, biti i s običnom pitkom vodom kao što je već slučaj u Velikoj Britaniji. I velike svjetske kompanije, kao što je indijska Tata Tea, koja posjeduje od čeličana do tvornice fotelja Frau, na primjer, kupuju punionice mineralne vode. Indijska tvrtka je kupila 32 posto tvrtke Mount Everest, te ju je lansirala na američko tržište kao jedinu pravu mineralnu vodu s Himalaje. Japanska farmaceutska industrija Otsuka, koja već plasira američku mineralnu vodu Crystal Gyser, prije mjesec dana je kupila 49 posto francuske tvrtke Alma koja proizvodi vode Cristaline i St-Yorre. Posao s mineralnom vodom sve će više rasti u svijetu i sve više obitelji pije isključivo takvu vodu. U Italiji gotovo 90 posto obitelji uporebljava samo mineralnu vodu, premda ona koja dolazi u stanove nije loše kvalitete.

Autor: Silvije Tomašević, dopisnik iz Rima
14. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close