Nafta postaje skuplja iz minute u minutu. Barel West Texas Intermediatea 6. svibnja došao je do 122,73 dolara, da bi se na kraju dana zaustavio na 121,84 dolara. A pazite sad: istoga dana investicijska banka Goldman Sachs (GS) najavljuje da bi se cijena nafte mogla popeti na 200 dolara u sljedeće dvije godine kao rezultat ograničene ponude i rastuće potražnje. To nije dobrodošla vijest za zrakoplovne prijevoznike. Rastuće cijene goriva, što je najveći trošak industrije, prošle su godine sedam prijevoznika otjerale u bankrot, a drugi bi ih mogli slijediti. Jedna iznimka u moru crvenih brojke zasad je samo Southwest Airlines (LUV) koji je uštedio milijarde dolara od 2000. godine uspješnom zaštitom, hedgingom, od rastućih cijena nafte. No sa svakim novim porastom cijena te zaštite postaje sve veća. “Fundamenti i dalje pokazuju na rizik od još većih cijena i mislimo da nam treba hedging”, kaže Scott Topping koji se u Southwest Airlinesu bavi tom problematikom. Hedging je financijski instrument koji investitoru omogućuje da zaključa određenu cijenu i time se osigura ako na otvorenom tržištu poraste cijena robe. Ako cijena poraste, kompanija dobiva isplatu kojom ublažava rast. Southwest Airlines je sada jedini veliki avioprijevoznik koji je primijenio hedging na većinu goriva koje mu treba, a razlog tome je što je jedini koji ima dovoljno gotovine da to napravi. Za 2008. godinu 70 posto goriva bilo je zaključano na 51 dolaru za barel. To znači da su se konkurenti mučili s cijenom od 120 dolara za barel, a Southwest je kupovao naftu po cijeni upola manjoj. To za kompaniju znači manji pritisak i manje prebacivanje troškova na putnike. I to se isplatilo: u prvom kvartalu 2008. Southwest je imao 34 milijuna dolara dobiti, dok su konkurenti objavili gubitke. U 2007. godini hedging je kompaniji uštedio 727 milijuna dolara.
Nafta postaje skuplja iz minute u minutu. Barel West Texas Intermediatea 6. svibnja došao je do 122,73 dolara, da bi se na kraju dana zaustavio na 121,84 dolara. A pazite sad: istoga dana investicijska banka Goldman Sachs (GS) najavljuje da bi se cijena nafte mogla popeti na 200 dolara u sljedeće dvije godine kao rezultat ograničene ponude i rastuće potražnje. To nije dobrodošla vijest za zrakoplovne prijevoznike. Rastuće cijene goriva, što je najveći trošak industrije, prošle su godine sedam prijevoznika otjerale u bankrot, a drugi bi ih mogli slijediti. Jedna iznimka u moru crvenih brojke zasad je samo Southwest Airlines (LUV) koji je uštedio milijarde dolara od 2000. godine uspješnom zaštitom, hedgingom, od rastućih cijena nafte. No sa svakim novim porastom cijena te zaštite postaje sve veća. “Fundamenti i dalje pokazuju na rizik od još većih cijena i mislimo da nam treba hedging”, kaže Scott Topping koji se u Southwest Airlinesu bavi tom problematikom. Hedging je financijski instrument koji investitoru omogućuje da zaključa određenu cijenu i time se osigura ako na otvorenom tržištu poraste cijena robe. Ako cijena poraste, kompanija dobiva isplatu kojom ublažava rast. Southwest Airlines je sada jedini veliki avioprijevoznik koji je primijenio hedging na većinu goriva koje mu treba, a razlog tome je što je jedini koji ima dovoljno gotovine da to napravi. Za 2008. godinu 70 posto goriva bilo je zaključano na 51 dolaru za barel. To znači da su se konkurenti mučili s cijenom od 120 dolara za barel, a Southwest je kupovao naftu po cijeni upola manjoj. To za kompaniju znači manji pritisak i manje prebacivanje troškova na putnike. I to se isplatilo: u prvom kvartalu 2008. Southwest je imao 34 milijuna dolara dobiti, dok su konkurenti objavili gubitke. U 2007. godini hedging je kompaniji uštedio 727 milijuna dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu