Drugi po veličini maloprodajni trgovac odjećom u Europi Hennes & Mauritz (H&M) poslovanje za treće tromjesečje zaključio je najslabijim rastom neto dobiti od 2003. godine. Glavni razlog podbačaja rezultata H&M-a u proteklom tromjesečnom razdoblju do kolovoza je pad potražnje na tvrtkinim glavnim tržištima, na matičnom švedskom, u Njemačkoj i Velikoj Britaniji. Nakon objave poražavajućih brojki dionice H&M-a na vrijednosti su u utorak na Stockholmskoj burzi izgubile 11 posto, najviše u posljednjih više od sedam godina.
Manji troškovi
Poslovanje za treće tromjesečje H&M je zaključio 5-postotnim skokom neto dobiti, na 3,33 milijarde švedskih kruna (477,5 milijuna dolara) u odnosu na 3,17 milijardi kruna (455,1 milijun dolara) koliko je bila u istom razdoblju lani, što je najmanji rast od četvrtog tromjesečja 2003. godine. Prihodi kompanije, koju vodi glavni izvršni direktor Rolf Eriksen, istovremeno su uvećani 12 posto, na 20,9 milijardi kruna (3 mlrd. dolara), bez poreza. Švedski je H&M, naime, nauštrb profitabilnosti bio prisiljen pribjeći agresivnijem sniženju cijena odjeće da bi spriječio “slabljenje maloprodajnog poslovanja” na većini svojih tržišta. Problem je u tome što kupci diljem Europe, opterećeni skupim troškovima života, odnosno hrane i energije, slabije troše na odjeću, osobito na vunene kaputiće koji u H&M-u stoje 18 dolara, prenosi Bloomberg. Pad vrijednosti dolara H&M-u je omogućio smanjene troškova za kupnju tkanina u Aziji, od kuda većinom i nabavlja materijale, a kupnja je iskazana u američkoj valuti. H&M je poslovanje za prethodno tromjesečno razdoblje, odnosno fiskalno drugo tromjesečje do 31. svibnja, kako smo pisali, završio najmanjim rastom neto dobiti u posljednje dvije godine što je Uprava također pripisala padu potražnje za modnim artiklima zbog sve skuplje hrane i goriva.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu