Ovogodišnji pobjednik najuglednije europske automobilističke ankete je Opel Insignia (Vauxall Insignia u Velikoj Britaniji), a na drugom mjestu sa samo jednim bodom manje je nova Ford Fiesta.
Žiri, sastavljen od 68 iskusnih novinara – automobilističkih stručnjaka iz 23 zemlje – birao je između sedam finalista. Ovako tijesna pobjeda zabilježena je dosad samo jednom u povijesti ove ankete – prije osam godina kada je Ford Mondeo za jedan bod nadmašio Alfa Romea 147 i postao Auto godine 2001. Na treće mjesto se plasirao novi Golf, slijede Citroën C5, Alfa Romeo MiTo, Škoda Superb i Renault Megane. Za Opel je, inače, ovo prva pobjeda nakon duge 22 godine. Pretprošle godine Opel Corsa je zaostala za samo dva boda za Fordom S-Max, sada je se situacija preokrenula u korist ove europske divizije General Motorsa. Tijesna pobjeda i relativno mala razlika u bodovima između automobila u užoj konkurenciji dokaz su, prema ocjenama stručnjaka, visoke kvaliteta svih ovogodišnjih finalista. Opel je u proljeće predstavio svoj novi model srednje klase pod imenom Insignia, a potom ga izložio 22. srpnja na Salonu automobila u Londonu. Riječ je o nasljedniku Vectre, ali većem i lusuznijem, koji će konkurirati Fordu Mondeo, Volkswagenu Passat, Hondi Accord, Mazdi 6 i drugima u ovoj klasi. Na njemačkom tržištu prodaja počinje uskoro, najkasnije do kraja godine, a na ostalima u prvom kvartalu iduće godine. Kao što je sada slučaj kod većine konkurenata u ovom segmentu, stvaranje novog modela je vodila logika “što veći i luksuzniji, to bolji”. Insignia je u odnosu na Vectru duža čak 21 cm (duga je 4,83 metra), a šira za pet centimetara. Prostor za noge putnika koji sjede pozadi je povećan zahvaljući prije svega tome što je razmak između poluosovina prednjih i zadnjih kotača produžen za 3,5 centimetara u odnosu na posljednju generaciju Vectre. Dizajn polazi od koncepta GTC, pri čemu je i za serijsku verziju ostavljeno dovoljno odvažnih i originalnih zakrivljenih linija. Na izbor se nude tri karoserijske verzije (kao i kod Vectre), to jest sedan, liftback i kombi. U ponudi motora su tri dizelska agregata (sa snagom od 110 do 160 konjskih snaga) i četiri benzinska (od 115 do 260 konja). Manualni mjenjači su u svim verzijama sa šest stupnjeva, a u ponudi su i automatski. Na vrhu u ovoj klasi automobila bit će šestcilindrični benzinski motor od 260 KS, a iduće godine pojavit će se u ponudi još jača verzija OPC. Tu najjaču verziju, namijenjenu ljubiteljima veoma brzih auta, pripremio je Opel Performance Center (skraćeno OPC).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu