Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Opel Insignia europski automobil godine

Autor: Milan Lazarević
19. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —

Insigniju u stopu prate Ford Fiesta i Golf

Ovogodišnji pobjednik najuglednije europske automobilističke ankete je Opel Insignia (Vauxall Insignia u Velikoj Britaniji), a na drugom mjestu sa samo jednim bodom manje je nova Ford Fiesta.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Žiri, sastavljen od 68 iskusnih novinara – automobilističkih stručnjaka iz 23 zemlje – birao je između sedam finalista. Ovako tijesna pobjeda zabilježena je dosad samo jednom u povijesti ove ankete – prije osam godina kada je Ford Mondeo za jedan bod nadmašio Alfa Romea 147 i postao Auto godine 2001. Na treće mjesto se plasirao novi Golf, slijede Citroën C5, Alfa Romeo MiTo, Škoda Superb i Renault Megane. Za Opel je, inače, ovo prva pobjeda nakon duge 22 godine. Pretprošle godine Opel Corsa je zaostala za samo dva boda za Fordom S-Max, sada je se situacija preokrenula u korist ove europske divizije General Motorsa. Tijesna pobjeda i relativno mala razlika u bodovima između automobila u užoj konkurenciji dokaz su, prema ocjenama stručnjaka, visoke kvaliteta svih ovogodišnjih finalista. Opel je u proljeće predstavio svoj novi model srednje klase pod imenom Insignia, a potom ga izložio 22. srpnja na Salonu automobila u Londonu. Riječ je o nasljedniku Vectre, ali većem i lusuznijem, koji će konkurirati Fordu Mondeo, Volkswagenu Passat, Hondi Accord, Mazdi 6 i drugima u ovoj klasi. Na njemačkom tržištu prodaja počinje uskoro, najkasnije do kraja godine, a na ostalima u prvom kvartalu iduće godine. Kao što je sada slučaj kod većine konkurenata u ovom segmentu, stvaranje novog modela je vodila logika “što veći i luksuzniji, to bolji”. Insignia je u odnosu na Vectru duža čak 21 cm (duga je 4,83 metra), a šira za pet centimetara. Prostor za noge putnika koji sjede pozadi je povećan zahvaljući prije svega tome što je razmak između poluosovina prednjih i zadnjih kotača produžen za 3,5 centimetara u odnosu na posljednju generaciju Vectre. Dizajn polazi od koncepta GTC, pri čemu je i za serijsku verziju ostavljeno dovoljno odvažnih i originalnih zakrivljenih linija. Na izbor se nude tri karoserijske verzije (kao i kod Vectre), to jest sedan, liftback i kombi. U ponudi motora su tri dizelska agregata (sa snagom od 110 do 160 konjskih snaga) i četiri benzinska (od 115 do 260 konja). Manualni mjenjači su u svim verzijama sa šest stupnjeva, a u ponudi su i automatski. Na vrhu u ovoj klasi automobila bit će šestcilindrični benzinski motor od 260 KS, a iduće godine pojavit će se u ponudi još jača verzija OPC. Tu najjaču verziju, namijenjenu ljubiteljima veoma brzih auta, pripremio je Opel Performance Center (skraćeno OPC).

Ovogodišnji pobjednik najuglednije europske automobilističke ankete je Opel Insignia (Vauxall Insignia u Velikoj Britaniji), a na drugom mjestu sa samo jednim bodom manje je nova Ford Fiesta.

Žiri, sastavljen od 68 iskusnih novinara – automobilističkih stručnjaka iz 23 zemlje – birao je između sedam finalista. Ovako tijesna pobjeda zabilježena je dosad samo jednom u povijesti ove ankete – prije osam godina kada je Ford Mondeo za jedan bod nadmašio Alfa Romea 147 i postao Auto godine 2001. Na treće mjesto se plasirao novi Golf, slijede Citroën C5, Alfa Romeo MiTo, Škoda Superb i Renault Megane. Za Opel je, inače, ovo prva pobjeda nakon duge 22 godine. Pretprošle godine Opel Corsa je zaostala za samo dva boda za Fordom S-Max, sada je se situacija preokrenula u korist ove europske divizije General Motorsa. Tijesna pobjeda i relativno mala razlika u bodovima između automobila u užoj konkurenciji dokaz su, prema ocjenama stručnjaka, visoke kvaliteta svih ovogodišnjih finalista. Opel je u proljeće predstavio svoj novi model srednje klase pod imenom Insignia, a potom ga izložio 22. srpnja na Salonu automobila u Londonu. Riječ je o nasljedniku Vectre, ali većem i lusuznijem, koji će konkurirati Fordu Mondeo, Volkswagenu Passat, Hondi Accord, Mazdi 6 i drugima u ovoj klasi. Na njemačkom tržištu prodaja počinje uskoro, najkasnije do kraja godine, a na ostalima u prvom kvartalu iduće godine. Kao što je sada slučaj kod većine konkurenata u ovom segmentu, stvaranje novog modela je vodila logika “što veći i luksuzniji, to bolji”. Insignia je u odnosu na Vectru duža čak 21 cm (duga je 4,83 metra), a šira za pet centimetara. Prostor za noge putnika koji sjede pozadi je povećan zahvaljući prije svega tome što je razmak između poluosovina prednjih i zadnjih kotača produžen za 3,5 centimetara u odnosu na posljednju generaciju Vectre. Dizajn polazi od koncepta GTC, pri čemu je i za serijsku verziju ostavljeno dovoljno odvažnih i originalnih zakrivljenih linija. Na izbor se nude tri karoserijske verzije (kao i kod Vectre), to jest sedan, liftback i kombi. U ponudi motora su tri dizelska agregata (sa snagom od 110 do 160 konjskih snaga) i četiri benzinska (od 115 do 260 konja). Manualni mjenjači su u svim verzijama sa šest stupnjeva, a u ponudi su i automatski. Na vrhu u ovoj klasi automobila bit će šestcilindrični benzinski motor od 260 KS, a iduće godine pojavit će se u ponudi još jača verzija OPC. Tu najjaču verziju, namijenjenu ljubiteljima veoma brzih auta, pripremio je Opel Performance Center (skraćeno OPC).

Autor: Milan Lazarević
19. studeni 2008. u 20:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close