Kineska građevinska kompanija Sinohydro pokazala je spremnost za sudjelovanje u obnovi i rekonstrukciji željezničkog koridora X u Srbiji, za čije je osposobljavanje za promet vlakova brzinama većim od 160 km/h potrebno uložiti 4,5 milijardi eura.
Kako Srbija nema novca za modernizaciju najopterećenijeg željezničkog pravca koji je dio europskog koridora koji ide od srednje Europe do Bliskog istoka, vlada je prisiljena taj infrastrukturni projekat kreditirati iz stranih izvora. U dosadašnjem angažiranju kineskih kompanija pokazalo se da su krediti kineske Exim banke najpovoljniji. Primjerice ruski kredit od 800 milijuna dolara, namijenjen također željezničkoj infrastrukturi na drugim pravcima odobren je Srbiji s kamatom od 4,1 posto, dok se kineski kreću od dva do tri posto. Uz to ruski kredit može postati skuplji ako će euro gubiti vrijednost u odnosu na dolar, što mnogi predviđaju kao realnu mogućnost. U tome slučaju kamata na ruski kredit može iznositi i do 10 posto. Kineska vlada odvojila je 10 milijardi eura za kreditiranje infrastrukturnih poslova u jugoističnoj Europi, pod povoljnim financijskim uvjetima pa angažiranjem u Srbiji nastoji da proširi poslovanje vlastitih kompanija u drugim zemljama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu