Hrvatima omiljena marka automobila postiže iznenađujući uspjeh među sve žešćom konkurencijom

Autor: T. I. , 21. travanj 2024. u 10:18

Nakon velikog razočarenja i neuspjeha pri prvom predstavljanju električnih vozila na tržišta, pokazalo se da se prikupljeno iskustvo isplatilo

Za njemačke proizvođače luksuznih automobila, biti prvi koji je propao pokazalo se vrijednim iskustvom kada su u pitanju električna vozila. Nakon velikog razočarenja i neuspjeha pri predstavljanju električnih vozila na tržišta, BMW AG sada je pretekao svoje rivale.

Inženjeri BMW-a, još su 2008 krenuli su u razvoj električnog gradskog automobila i to od nule. Pet godina kasnije, tvrtka je predstavila i3, neobičan četverosjed. Automobil je izgledao drugačije od bilo čega drugog u portfelju, ali zbog visoke cijene i ograničenog dometa, prodaja je bila neprimjetna. Razočaran, BMW je usporio svoje EV planove.

Godine provedene u preispitivanju donijele su niz kritika i optužbi da odugovlače s električnim vozilima. Ipak, u posljednje vrijeme tvrtka napreduje i to uz mnogo manje radikalnim pristupom. Projektirali su električna vozila koja se gotovo ne razlikuju od s modela s motorima s unutarnjim izgaranjem i izrađuje ih na istoj tvorničkoj liniji kako bi smanjila troškove.

Pristup se isplatio: BMW je u prvom tromjesečju isporučio više nego dvostruko električnih vozila od Audija i otprilike dvije trećine više od Mercedes-Benz Grupe.

Uspjeh BMW-a tim je impresivniji jer se poklapa globalnim usporavanjem potražnje za električnim vozilima, posebno u Europi, gdje vlade smanjuju subvencije. Mercedes je naveo postupno ukidanje svog dvosjeda Smart ForTwo i slabu potražnju u Njemačkoj. Ranije ovog mjeseca, Tesla je izvijestila o prvom međugodišnjem globalnom padu prodaje od 2020.

BMW-ova prodaja potpuno električnih vozila kao svoje temeljne marke porasla je u prvom tromjesečju, nadmašivši konkurente. Isporuke kupcima modela na baterije kao što su BMW-ovi i4, iX1 i i7 skočile su 41 posto u tri mjeseca do ožujka u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, objavila je tvrtka. Rezultati su pomogli grupnom porastu prodaje električnih vozila za 28 posto.

Rezultati BMW-a u suprotnosti su sa velikim usporavanjem potražnje za električnim vozilima, posebno u Europi, gdje su električni automobili pali kao udio u ukupnoj prodaji nakon što su vlade povukle poticaje za kupnju električnih vozila.

Volkswagen je rekao da su njegove isporuke električnih vozila pale za 3 posto u prvom tromjesečju jer dobici u Kini nisu uspjeli nadoknaditi pad od 24 posto u Europi.

Mercedes-Benz je priopćio da je njegova veleprodaja električnih vozila pala za 8 posto u prvom tromjesečju, navodeći probleme u opskrbnom lancu, postupno ukidanje dvosjeda Smart ForTwo i slabu potražnju u Njemačkoj nakon ukidanja državnih programa subvencija.

Ranije ovog mjeseca, Tesla je izvijestio o svom prvom međugodišnjem globalnom padu prodaje od 2020.
Električna vozila činila su otprilike 15 posto ukupne BMW-ove isporuke prošle godine, a očekuje se da će ove godine porasti na 20 posto. Tvrtka namjerava dodatno povećati taj udio ove godine s pola milijuna prodaje električnih vozila, oslanjajući se na 15 potpuno električnih modela svojih marki. Ipak, prodaja vozila marke BMW i Mini u Kini pala je 3,8 posto u prvom kvartalu, dok su isporuke porasle 5,5 posto u Europi i 1,2 posto u SAD-u tijekom istog razdoblja.

Komentirajte prvi

New Report

Close