Gorenje lani u gubitku od 55,2 milijuna eura, dvostruko manjem nego godinu ranije

Autor: Poslovni.hr , 09. rujan 2020. u 22:00
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Slovenski proizvođač kućanskih uređaja nastavio je proces integracije u kinesku Hisense Grupu te je pokrenuta reorganizacija svih poslovnih procesa

Prošle godine Grupa Gorenje zabilježila je neto gubitak od 55,2 milijuna eura, nakon gubitka od 111,2 milijuna eura godinu ranije, odnosno 37,3 milijuna eura, isključujući jednokratne događaje. Prihodi su lani premašili prethodnu godinu za četiri posto, iznosili su 1,23 milijarde eura, navodi se u godišnjem izvješću objavljenom na web stranici Ajpes.

Prošle godine Gorenje je nastavilo proces integracije u kinesku Hisense Grupu, unutar kojega je Gorenje transformirano iz dioničkog društva u društvo s ograničenom odgovornošću. U sklopu mjera za poboljšanje poslovne učinkovitosti pokrenuti su postupci za reorganizaciju poslovnih procesa na razini cijele Grupe Gorenje. Prema navodima kompanije, produbljivanje neto gubitka uglavnom je posljedica posebno lošeg poslovanja u prvom tromjesečju 2019. godine, u kojem je opseg prodaje bio vrlo nizak, a posljedično i zauzetost proizvodnih pogona. Cijelo to vrijeme mijenjali su prodajne strategije, reorganizirali prodaju na lokalnoj razini, pooštrili politiku upravljanja potraživanjima i optimizirali razinu zaliha te uveli brojne promjene u upravljanju.

Prvi put planiraju dobit

Posao se kasnije poboljšao. “U drugoj polovici godine Grupa Gorenje već je počela okretati poslovni trend u pozitivnom smjeru, ali unatoč lošem početku godine i nedovoljno brzom iskorištavanju sinergije s Hisense Grupom, iskazali smo gubitak od 55,2 milijuna eura”, navode iz slovenske kompanije. Glavni pokretač boljeg poslovanja bilo je povećanje zauzetosti proizvodnih kapaciteta, potaknuto većom prodajom, “što je vidljivo i iz znatno boljih poslovnih rezultata od rujna nadalje”. U 2020. godini planiraju i novi ciklus ulaganja u razvoj i modernizaciju novih proizvoda “s ciljem nuđenja novih, konkurentnih proizvoda na tržištima, koji će podržati rast prodaje i prihoda i stvaranje dobiti”.

“S ciljem povećanja profitabilnosti, nastavit ćemo težiti poboljšanju poslovne učinkovitosti, daljnjem smanjenju troškova i izdataka, optimizaciji općih troškova, smanjenju problematičnog kapitala itd., Tako sljedeće godine namjeravamo ostvariti rast prihoda i ostvariti dobit prvi put od preuzimanja”, najavili su.

Pad prodaje u Rusiji

Dobit iz poslovanja prije amortizacije (EBITDA) grupe iznosila je lani 28,3 milijuna eura, što je 4,4 posto manje nego godinu prije. Grupa je zabilježila gubitak iz poslovanja (EBIT) od 44,6 milijuna eura, nakon 28,2 milijuna eura u 2018. godini. Grupa je ostvarila nešto manje od 57 posto prihoda u istočnoj Europi, otprilike trećinu u zapadnoj Europi, a ostatak u drugim zemljama svijeta.

10.661 zaposlenik

radio je lani u Gorenju, što je 437 manje nego 2018. godine

Odjel kućanskih uređaja ostvario je 1,15 milijardi eura prihoda, što je 6,6 posto više nego godinu prije. Najveći rast (11%) ostvaren je na tržištima istočne Europe i tržištima na kojima prodaju pod markom Gorenje. Prodaja je porasla u Češkoj, Poljskoj, Rumunjskoj i Ukrajini, a najveći pad zabilježen je u Rusiji. Rast, inače niži (2,7%), zabilježen je i na tržištima zapadne Europe, dok je pad (1,3%) zabilježen drugdje u svijetu. Grupa Gorenje imala je u prosjeku 10.661 zaposlenika u 2019. godini, što je 437 manje nego u 2018. godini, a prema navodima kompanije uglavnom je rezultat prodaje tvrtki iz drugih djelatnosti (Gorenje Surovina, Gorenje Tiki, GGE, Gorenje Projekt).

Komentirajte prvi

New Report

Close