Dok se aukcijske kuće pripremaju za jesenske aukcije, kineski kolekcionari umjetnina postaju sve snažnija sila na tržištu i iskazuju rastuće zanimanje kako za zapadnjačku, tako i za azijsku umjetnost. Na proljetnoj aukciji kuće Sotheby’s jedan je kineski kupac platio najskuplju ponuđenu sliku, Picassovu “Femme Lisant (Deux Personnages)”, čak 21,3 milijuna dolara.
U ožujku je u aukcijskoj kući Lebarbe u francuskom gradu Toulouseu kineski kupac postavio novi francuski rekord za kinesku umjetnost kad je ponudio 31 milijun dolara za crtež na svitku iz Carske palače u Pekingu. Kineske aukcijske kuće sada prodaju umjetnička djela u sličnim količinama te istom brzinom poput svojih inačica u Londonu ili New Yorku. Jedna tvrtka koja prati događanja na tržištu umjetnina, Artprica, izvijestila je da su Kinezi zabilježili prodaju od 8,3 milijardi dolara, čime su postali vodeći u svijetu. “Dogodio se eksponencijalni rast kineskih kupaca koji su odrastali tijekom Kulturne revolucije”, rekao je Henry HowardSneyd, podpredsjednik Sotheby’sa za azijsku umjetnost. “To su danas uspješni poslovni ljudi koji na raspolaganju imaju velike novčane iznose.” Trenutni kineski procvat tržišta umjetnina svoj uspjeh može zahvaliti novim bogatašima, zbog kojih je ova zemlja postala domovina najvećeg broja milijardera, prema popisu Hurun Rich List za 2010. godinu. Aukcijski stručnjaci tvrde da Kinezi na umjetnine gledaju ne samo kao na sjajan način diversifikacije portfelja, već i znak socijalnog statusa koji im dobro dođe u interakciji s inozemnim poslovnim patnerima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu