Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Austrian Airlines u prvoj polovici godine povećao gubitak na 166 milijuna eura

Autor: Saša Vejnović
05. kolovoz 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Jedini spas za posrnulog austrijskog prijevoznika je prodaja njemačkoj Lufthansi

Austrijski avioprijevoznik Austrian Airlines (AUA) objavio je da je u prvom polugodištu ostvario gubitak od 166,6 milijuna eura. Austrijanci za taj gubitak krive krizu zbog koje je pala potražnja. Ovogodišnji je gubitak 3,4 puta veći od onoga koji je kompanija zabilježila u prvom polugodištu prošle godine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Od travnja do lipnja ove godine gubitak je iznosio 78,5 milijuna eura, dok je u istom razdoblju prošle godine Austrian Airlines je zabilježio dobit od 11,7 milijuna eura. “Suočavamo se s posljedicama izuzetno male potražnje, a u sličnoj je situciji cijela avioindustrija”, priopćili su članovi Izvršnog odbora Austrian Airlinesa, Peter Malanik i Andreas Bierwith. Jedini spas Austrijanci sada vide u njemačkom avioprijevozniku Lufthansi koja je krajem prošlog tjedna dopunila svoju ponudu za preuzimanje 42 posto udjela koje u AUA ima država. Prema signalima koji su nakon toga stigli iz Europske unije, moglo se shvatiti da je njihova ponuda prihvatljiva i da će dobiti zeleno svjetlo za preuzimanje posrnule austrijske kompanije. Prvotnoj ponudi usprotivile su se europske antimonopolske vlasti koje su ustvrdile da bi njemački avioprijevoznik tim preuzimanjem mogao steći dominantan položaj na pojedinim destinacijama, što bi im omogućilo podizanje cijena. Lufthansa je, međutim, ponudila paket ustupaka, nakon kojih su iz Europske Unije stigli signali da će ponuda njemačkog avioprijevoznika biti prihvaćena. Njemački zrakoplovni prijevoznik navodno je izrazio spremnost da konkurentima, uključujući austrijski Niki i slovenski Adria Airways, ustupi šest od ukupno deset uzletnih i sletnih mjesta na potezu od Beča do Frankfurta. Europska unija je također imala primjedbe na linije između Austrije i Njemačke te Austrije i Švicarske, koje je Lufthansa, navodno, pristala ustupiti drugim kompanijama. Da je plan o preuzimanju propao, austrijska Vlada bi u AUA morala uložiti ukupno milijardu eura kako bi nacionalni prijevoznik preživio. Vrijednost dionice Lufthanse iznosi oko 9,5 eura, što je znatno više od 7,7 eura koliko su vrijedile u ožujku, ali i daleko manje od 16 eura koliko su vrijedile prije godinu dana.

Austrijski avioprijevoznik Austrian Airlines (AUA) objavio je da je u prvom polugodištu ostvario gubitak od 166,6 milijuna eura. Austrijanci za taj gubitak krive krizu zbog koje je pala potražnja. Ovogodišnji je gubitak 3,4 puta veći od onoga koji je kompanija zabilježila u prvom polugodištu prošle godine.

Od travnja do lipnja ove godine gubitak je iznosio 78,5 milijuna eura, dok je u istom razdoblju prošle godine Austrian Airlines je zabilježio dobit od 11,7 milijuna eura. “Suočavamo se s posljedicama izuzetno male potražnje, a u sličnoj je situciji cijela avioindustrija”, priopćili su članovi Izvršnog odbora Austrian Airlinesa, Peter Malanik i Andreas Bierwith. Jedini spas Austrijanci sada vide u njemačkom avioprijevozniku Lufthansi koja je krajem prošlog tjedna dopunila svoju ponudu za preuzimanje 42 posto udjela koje u AUA ima država. Prema signalima koji su nakon toga stigli iz Europske unije, moglo se shvatiti da je njihova ponuda prihvatljiva i da će dobiti zeleno svjetlo za preuzimanje posrnule austrijske kompanije. Prvotnoj ponudi usprotivile su se europske antimonopolske vlasti koje su ustvrdile da bi njemački avioprijevoznik tim preuzimanjem mogao steći dominantan položaj na pojedinim destinacijama, što bi im omogućilo podizanje cijena. Lufthansa je, međutim, ponudila paket ustupaka, nakon kojih su iz Europske Unije stigli signali da će ponuda njemačkog avioprijevoznika biti prihvaćena. Njemački zrakoplovni prijevoznik navodno je izrazio spremnost da konkurentima, uključujući austrijski Niki i slovenski Adria Airways, ustupi šest od ukupno deset uzletnih i sletnih mjesta na potezu od Beča do Frankfurta. Europska unija je također imala primjedbe na linije između Austrije i Njemačke te Austrije i Švicarske, koje je Lufthansa, navodno, pristala ustupiti drugim kompanijama. Da je plan o preuzimanju propao, austrijska Vlada bi u AUA morala uložiti ukupno milijardu eura kako bi nacionalni prijevoznik preživio. Vrijednost dionice Lufthanse iznosi oko 9,5 eura, što je znatno više od 7,7 eura koliko su vrijedile u ožujku, ali i daleko manje od 16 eura koliko su vrijedile prije godinu dana.

Statistika

Minus od 20,5 mlrd. eura
Europska udruga prijevoznika (AEA) objavila je da su prihodi zrakoplovnih tvrtki, članica ove udruge, u prvih šest mjeseci pali za 6,6 posto po putničkom i 23,5 posto po robnom kilometru. Od siječnja je u tim kompanijama ukinuto 65.000 radnih mjesta, a dugoročni gubitak se procjenjuje na 20,2 milijarde eura.

Autor: Saša Vejnović
05. kolovoz 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close