‘Naše kuhinje demontiraju se i po 20 puta, a još su u funkciji’

Autor: Lucija Špiljak , 02. rujan 2019. u 22:00
Inovator i poduzetnik Darko Špiljarić, Foto: Pixsell

Trijumf zagrebačke tvrtke na sajmu inovacija u Londonu.

Osmero hrvatskih izlagača vratilo se s deset vrijednih nagrada s ovogodišnje međunarodne izložbe inovacije u Londonu krajem kolovoza. Najuspješniji je bio Darko Špiljarić, direktor Dizz Concepta, magistar arhitekture i urbanizma, koji je osvojio tri odličja za svoju inovaciju Pop-up kitchen PIA. U Hrvatsku se vratio sa zlatnom medaljom, platinastom nagradom za najbolje među najboljim izlošcima te s posebnom nagradom Svjetske organizacije udruge inovatora (WIIPA). Špiljarićeva tvrtka za dizajn namještaja Inkea posluje od 1990. uglavnom na domaćem tržištu, a snažnijim i bržim razvojem na stranom tržištu izabrali su novo ime i brend – Dizz Concept. Sve drugo ostalo je isto, priča nam direktor tvrtke koja danas ima oko 30 zaposlenika. Inkea namještaj danas oprema urede velikih tvrtki (npr. Ina, Ericsson Nikola Tesla, Slatinska banka, Plinacro) i prostorije hotelskih objekata, a uređivali su i predstavništvo Europske unije u Hrvatskoj. Nakon krize 2008. odlučili su zaokrenuti posao i krenuli u dizajn, proizvodnju, razvoj proizvoda i zahtjevnije poslove, čime su iznjedrili svoj najpoznatiji i nagrađivani proizvod – Pop-up Kitchen PIA – funkcionalni i inovativni koncept moderne blok-kuhinje integrirane u ormar, koja dolazi u dvije širine.

Racionalnost korištenja

“Riječ je o ekološkom rješenju za racionalno iskorištavanje stambenog prostora namijenjenog ljudima koji žele imati koliko im je potrebno. Kombinacija minimalizma i suvremenog dizajna, luksuza u malom”, kaže Špiljarić. Proizvod je nastao još 2014., a predstavljen je 2016. na International Furniture Showu u Kölnu u Njemačkoj. Odonda je ova kuhinja pobrala brojna priznanja (i na međunarodnom salonu namještaja Ambienta u Zagrebu, a najsvježija iz Londona odlična su reklama za tvrtku koja, premda se probila vani, u Hrvatskoj i dalje čeka da je prepoznaju marketinški.

“Prisutni smo na četiri kontinentna – afričkom, američkom, azijskom i europskom. U ponudi zasad imamo šest modela prilagođenih određenim potrebama i kulturi stanovanja. Primjerice, u SAD-u uglavnom žele veće hladnjake, a na Dalekom istoku i u Kini još manju kuhinju i veću uštedu prostora. Pratimo tržište i nastojimo mu se prilagoditi. Koncept je uvijek isti, a mi nastojimo uzeti u obzir specifične zahtjeve”, objašnjava nam Špiljarić.

Ušteda uredskog prostora

Ono što su prepoznali i u Londonu jest činjenica da namještaj koji Dizz Concept izrađuje kasnije ne završi na smeću kao više od 80 posto ostalog namještaja, već se može seliti iz stambenog prostora u bilo koji drugi. Prilagodljiv je, brzo se ugrađuje i može se transportirati u liftu, a kao šlag na torti tu je i briga o okolišu.

“Neke od naših kuhinja demontirali smo po 20 puta, još uvijek su funkcionalne pa i tako želimo doprinijeti i utjecati na okoliš. Rekao bih da je to naša dodana vrijednost”, kaže Špiljarić.

Već rade i na novim projektima, najavio je zagrebački inovator, i u ponudi više neće imati samo ormar s kuhinjom već i ostale prostorije u kući, od kojih, primjerice, spavaća soba postaje dnevni boravak. No, još je riječ tek o kompleksnijoj i većoj ideji. “Plan nam je sljedeće godine izraditi moderan i funkcionalan uredski namještaj za bolje uvjete rada u tvrtkama s većim brojem zaposlenih, kako bi i oni uštedjeli na prostoru”, zaključio je Darko Špiljarić.

Komentirajte prvi

New Report

Close