Yahoo za 1,41 milijardu dolara kupuje Tumbrl, blogerski internetski servis koji ima više od 100 milijuna korisnika.
5milijardi
dolara već godinama iznosi prihod Yahooa, što u toj kompaniji pod svaku cijenu žele što prije povećati
No kompanija ima izuzetno male prihode. Posljednji je to potez pokušaja jačanja Yahooa na tržištu, piše Wall Street Yournal. Internetski veterani poput Yahooa pokazali su veliku izdržljivost, a posebno su pokazali da imaju i novca za potrošiti. Iako je riječ o internetskoj stranici za blogere, Tumbrl ima veliku vrijednost – izrazito veliku pozornost mlađe generacije i rapidni porast korisnika. Ova transakcija dodat će Yahoo na listu etabliranih internetskih megakompanija, kao što su Google i Facebook, koje su potrošile više od milijardu dolara kako bi kupili start-up tvrtku nadajući se da će zbog toga steći prednost na tržištu. Facebook je primjerice prošle godine, u gotovini i dionicama, potrošio oko milijardu dolara kupivši Instagram, izrazito popularni servis za djeljenje fotografija. Google je, pak, prije sedam godina za čak 1,65 milijardi dolara slavno kupio golemi YouTube. Puno manju akviziciju u dolarima, ali koja odražava apetit internetskig giganata, bila je 2011. kada je AOL za 315 milijuna dolara kupio Huffington Post. Akvizicija Marisse Mayer, koja je nakon 13 godina karijere u Googleu prošloga ljeta zasjela na čelno mjesto Yahooa, toj bi kompaniji trebala dati brzorastući internetski servis koji bi mogao popuniti brojne rupe.
Prvenstveno, nedostatak uspješnog socijalnog umrežavanja i komunikacijski centar. Tumbrl je naime poznat među mlađom generacijom, što je u suprotnosti da dosadašnjom starijom bazom korisnika Yahooa. Istodobno, aplikacije Tumbrla na pametnim telefonima puno brže rastu nego one od Yahooa. Stoga će zbog velikih prednosti Tumbrla Yahoo platiti i premiju, piše WSJ. Kada je taj servis posljednji puta prikupljao kapital, a to je bilo 2011. godine i bilo je riječ o 85 milijuna dolara, vrijednost tvrtke procjenjena je na 800 milijuna dolara. Ipak, bit će to veliki zalogaj za Yahoo imajući u vidu dosadašnje financijske rezultate tog blogerskog servisa. Tumblr je osnovan 2007. godine, ima 108 milijuna blogova, a u ožujku je imao 117 milijuna jedinstvenih korisnika diljem svijeta. Prišlogodišnji prihod Tumblra bio je "samo" 13 milijuna dolara. Ipak, ističe WSJ, Yahoou su jako potrebni novi izvori prihoda i rast s obzirom na to da je već godinama "zaglavljen" na pet milijardi dolara prihoda godišnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu