Predstavljanje vizija sedmogodišnjeg razvoja tehnologije, pogotovo s aspekta interneta, nije lak zadatak. Naime, sedam godina ispred nas u tehnološkom smislu mi se čini kao vječnost i tko zna što će sve biti dostupno za sedam godina. Imam osjećaj da tehnologija galopira i da je jedna godina u tehnološkim inovacijama poput desetljeća u nekoj drugoj industriji.
Ilustracije radi, Google kao tvrtka je stara tek 15-ak godina, Facebook je još mlađi, a svi smo svjesni što su te tvrtke razvojno napravile u tako kratkom vremenskom razdoblju. No vratimo se na Hrvatsku. U perspektivi bilo kojeg poslovanja biste vrlo vjerojatno čuli slijedeću rečenicu: "Napravili smo analizu stanja, ovu su naše prednosti i nedostaci, vjerujemo u ovih nekoliko stvari jer želimo ostati fokusirani, idemo ih napraviti." No, krenimo od analize. Gdje smo mi danas tehnološki. I s kime se u stvari mjerimo? Sa razvijenim zapadom ili sa zemljama sličnog BDP-a, broja stanovnika, stupnja obrazovanosti… Kako smo mi iz Googlea primarno tehnološka tvrtka kojoj je internet temelj poslovanja iz koga smo nastali, osvrnuti ću se na nekoliko bitnih parametara gdje smo danas i u kojem smjeru se krećemo odnosno koje su nam mogućnosti. Hrvatska danas ima nešto više od 60% internet penetraciju. To znači da oko 2,5 milijuna ljudi danas u Hrvatskoj ima pristup internetu. Broadband tehnologija to dobro prati, jer kao i u zemljama u okruženju, dostupnost interneta i spajanje na internet postaje obična i redovna stvar. U komparaciji sa zemljama u regiji, jedino Slovenija ima veću internet penetraciju, dok mi prednjačimo primjerice u odnosu na druge zemlje u Adriatic regiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kako nema internet trgovina? Pa ima ih preko 100 samo na ovom portalu[/url]. Problem je u percepciji stanovništva koji se boji i dalje kupovat preko interneta.
Uključite se u raspravu