Uspomene s mora: Fotografije s mobitela postaju moćan alat promocije u turizmu

Autor: Domagoj Bebić , 25. kolovoz 2023. u 14:28
Foto: MATIJA HABLJAK/PIXSELL

Jedan skiper u Hvaru mi je rekao da je prinuđen imati jako dobru kameru na mobitelu, GoPro i različite alate jer, kako kaže, dobra slika ili video prodaju izlet u sekundi.

Mobitel je potpuno zamijenio fotoaparate u trenucima koje želimo zabilježiti i pamtiti. Još od pojave prvih mobitela, korisnicima je pružena prilika veće personalizacije uređaja i poticanja većeg stupnja individualizacije pojedinaca.

Danas su pametni mobilni uređaji uistinu produžeci naših udova, a na ljetovanjima se sve više iznenadimo kada vidimo da netko uza sebe nosi fotoaparat. Nema više filmova, razvijanja, foto albuma – zamijenili su ih cloudovi na kojima gomilamo svoje fotografije.

Govoreći o dominaciji smartphone uređaja u današnjem svijetu, moramo istaknuti nekoliko fenomenoloških stvari koje su se razvile tim putem. Fotografije koje smo fotkali ustvari jako rijetko gledamo. Štoviše, snimanje koncerata je postao svojevrsni meme – korisnici manje uživaju u izvedbi, više su fokusirani na snimanje određene pjesme, a onda više taj video zapis nikada ne pogledaju.

Sadržaje koje smo dokumentirali gledamo većinom kada ih brišemo pokušavajući “napraviti reda” jer nam je ponestalo memorije na uređaju ili cloudu. Sve u svemu, fotografije su ipak u nešto boljoj situaciji od video sadržaja koje snimamo “da nam stoje” i “eto da ih imamo”.

Važnost u promociji
Prepoznate su i generacijske razlike korištenja u smislu formata. Naime, pripadnici mlađe generacije fotografiraju uspravne fotografije jer je taj format pogodniji za društvene mreže, a posebice Instagram Storije. S druge strane, pripadnici starije generacije ostali su odani položenom formatu koja je ostala u podsvijesti još od fotoaparata.

Kada konačno odemo na zasluženi godišnji odmor, mobitele nešto rjeđe koristimo za poslovnu komunikaciju. Te male pametne kutijice intenzivno postaju naši “čuvari uspomena” od kojih samo neke završe na društvenim mrežama. Najčešće su to one koje prikazuju dobar provod, opuštanje te more i zalaske sunca koji i ovog ljeta apsolutno dominiraju platformama.

Opći trend

Sve više manjih i većih tvrtki, ali i pojedinaca, ulaže napore u kreiranje vlastitih profila na društvenim mrežama s fokusom na idealne fotografije.

Ipak, ako radite u sektoru turizma, dobra fotografija postala je moćno sredstvo promocije. Stoga je doista treba promatrati kao neizostavan poslovni alat. Turistički sektor je toga dugo svjestan i uvijek su koristili profesionalce da im lijepo fotografiraju objekt, personal, uslugu, hranu. I slično.

Danas čak imamo i posebne fotografe koji su specijalizirani za fotografiranje soba, ljudi ili hrane. I dok su fotografi kod privatnih iznajmljivača često bili tabu tema ili nepotrebno trošenje novca, posljednjih godina i oni svjedoče tome koliko je imati dobre fotografije objekta danas prevažno te da se isplati “svaki uloženi euro u dobrog fotografa i dobru fotografiju”.

Te činjenice su svjesni i iznajmljivači, conciergerie, skiperi. U biti, generalno svi koji prodaju neki izlet ili iskustvo. Televizori koji su neko kratko vrijeme stajali na rivama prikazujući ljepote koje će turisti iskusiti ako odaberu vaš izlet danas su zamijenjeni mobitelima. Svi se fotografijama i video zapisima trude stvoriti individualni sadržaj namijenjen pojedinačnim korisnicima.

Jedan skiper u Hvaru mi je rekao da je prinuđen imati jako dobru kameru na mobitelu, GoPro i različite alate jer, kako kaže, dobra slika ili video prodaju izlet u sekundi. U ovom dijelu promocije – “pokazivanja iz ruke”, “promocije na dlanu” ili kako drugačije to nazivate – čak najbolje prolaze kvalitetne amaterske fotografije koje korisnik smatra bližima njegovom iskustvu odnosno njegovoj kvaliteti fotografiranja.

Smatra ih autentičnijima i realnijima jer su često gotovo pa neobrađene. U ovom smislu, kao dio svakog informativnog posla u turizmu mobitel postaje moćan alat promocije. Ili pofotkajte na mobitelu atrakcije koje prodajete ili neka vam ih netko fotografira kako bi i vi mogli “iz ruke” promovirati vaše usluge. Kako je rekla kolegica koja se bavi privatnim iznajmljivanjem – zasigurno nećete požaliti sredstva koja ste uložili u fotografije.

Slika od 1000 riječi
Premda sam ovdje najviše govorio o turističkoj fotografiji, fotografije općenito su poslovno važna stvar. Sve više manjih i većih tvrtki, ali i pojedinaca ulaže napore u kreiranje vlastitih profila na platformama društvenih mreža s fokusom na stvaranje idealnih fotografija i video sadržaja. I dok su nekada fotografiranja bila vezana za časopise, danas brendovi različitih sektora nastoje angažirati brojne profesionalce kako bi dobili jednu savršenu fotografiju za društvenu mreže.

Više ne govorimo samo o lifestyle sadržajima već i o, primjerice, bankama, građevinskim firmama ili zdravstvenom sektoru. Svi traže idealnu fotografiju kako bi iskomunicirali svoju priču na platformama i stigli do svojih krajnjih korisnika.

Razmišljajući o fenomenu fotografija, ali i video zapisa, zanimljivo je primijetiti kako nekada sadržaji nastali posve slučajno mogu postati viralni. Često ulažemo brojne resurse da bi naša kampanja postala viralna, a nekad je dovoljno uhvatiti jedan slučajan trenutak koji će poharati sve društvene mreže. Ne kaže se samo tako da slika vrijedi više od tisuću riječi. Nekad davno netko mudar je to izjavio, a mi danas prepoznajemo tu mudrost i prihvaćamo je kao pravi poslovni model.

Iako su brojne fotografije na svijetu “bačene” u smeće, bilo fizički ili virtualno, one su neizostavan dio naše svakodnevne komunikacije. Nekada je riječ o fotografiji kave koju pijemo, a nekad o pravim malim umjetničkim djelima – prirodnim ljepotama, arhitektonskim izvedbama, ljudima i ostalim čarima s kojima se svakodnevno susrećemo. Kako god okrenete, privatno ili poslovno, bez fotografija ne možemo zamisliti naš život, a ni poslovanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close