Umjetnu inteligenciju lakše je prodati ako kod klijenata izazovete ‘vau efekt’

Autor: Josipa Ban , 04. rujan 2022. u 21:59
Foto: croai

Udruga CroAI organizirala skup ‘Kako uspješno prodati AI i ne poginuti’.

U okruženju u kojem se implementacija visokih tehnologija smatra visoko rizičnima nije lako prodati i naplatiti umjetnu inteligenciju. No pametna će rješenja kad-tad naći svoj put. Kako, otkrili su jedni od prvaka umjetne inteligencije u Hrvatskoj na meetupu “Kako uspješno prodati AI i ne poginuti”, a koji je organizirala CroAI, Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju.

Izet Ždralović, jedan od osnivača Microblinka, prisjetio se kako je njihova ideja e-računa, kojom su htjeli da svako kućanstvo može primati račune putem internet bankarstva, naišla na više prepreka kada su je, prije više od deset godina, predstavili. Prije svega bila je preuranjena, a usto, kaže Ždralović, na ruku im nije išao niti ekosustav. “Nismo imali kuma na važnoj funkciji”, kaže Ždralović.

Nerazumijevanje tržišta

No nisu odustajali. Ideju su prilagodili tržištu i svoje rješenje PhotoPay (skeniranje računa fotografiranjem) uspjeli su implementirati u Erste banci te su danas svjetski lider u području računalnog vida. Svima koji rade na razvoju AI rješenja Izet Ždralović savjetuje da u prvim kontaktima s klijentima pokušaju stvoriti “vau efekt”. “Pokažite im sve mogućnosti svojeg proizvoda i prednosti koje njihovom poslovanju donosi. Budite iskreni te posjećujte konferencije jer tamo se stvaraju poznanstva”, poručuje Ždralović.

Na nerazumijevanje tržišta pak nije naišla Matija Nakić, osnivačica Farseera, startupa koji je nakon tri godine razvoja na tržište izbacio softver za financijsko planiranje i izvještavanje namijenjen tvrtkama. O uspjehu proizvoda koji zamjenjuje Excel dovoljno govori činjenica da već imaju 30-tak klijenata. Matija Nakić s CroAI meetupa savjetuje tehnološke kompanije i inovatore da ne budu zaljubljeni u svoj proizvod. “To može biti velika mana. O svom proizvodu pričajte sa što je moguće više ljudi kako bi dobili što kvalitetnije povratne informacije. Dakle, dopustite mu da se razvija i mijenja”, ističe Nakić.

Što se pak prodaje tiče Nakić poručuje: nemojte se sramiti. “Naplaćivati počnite što prije, pa i jedan dolar. Cijenu ne treba mistificirati”, kaže osnivačica Farseera čija kompanija ima tri modela naplate, a koji se temelje na godišnjoj licenci. Godišnju licencu primjenjuju i u Microblincu, ali oni su u naplati prošli trnovit put. “Nismo se u počecima snalazili. Na kraju smo shvatili da je godišnje licenciranje najbolji model naplate”, poručio je Ždralović.

Strateška važnost

Za one koji nemaju AI proizvod već uslugu, a koja uključuje i proces digitalne transformacije, važno je, istaknuo je Luka Gauta, konzultant za poslovna rješenja iz CROZ-a, kontinuirano nadograđivati suradnju s klijentima. “Nije važno što mi možemo, već što klijentu treba. Naša je zadaća pomoći im implementirati rješenja koja će im poboljšati poslovanje”, poručuje konzultant iz CROZ-a, IT kompanije koja je krajem prošle godine osnovala tvrtku kćer CROZ AI. “Umjetnu smo inteligenciju prepoznali kao strateški važnu i nama komplementarnu”, ističe Gauta te najavljuje mogućnost da i sam CROZ AI tržištu ponudi vlastiti proizvod koji bi služio brzoj verifikaciji poslovnog slučaja.

Smilja Plišić Velimirović, direktorica za upravljanje vrijednostima kupaca HT-a, jedina predstavnica onih koji naručuju AI rješenja na CroAI meetupu, kaže da je slučaj upotrebe (use case) vrlo važan za ulaz u velike kompanije. U slučaju HT-a, pak, ističe svaki AI proizvod mora donijeti rezultate i benefite, u smislu povećanja prihoda ili smanjenja troškova, zadovoljstvo korisnika… Također, ciljeve je važno realno postaviti.

U konačnici implementacija AI rješenja će ovisiti o tržišnoj potražnji, a ona bi u godinama koje dolaze trebala samo rasti. Znanja i iskustva bit će stoga, znaju to dobro u CroAI-u, sve važnija.

Komentirajte prvi

New Report

Close