U prvom ‘zelenom’ postrojenju u Mađarskoj iz kojeg napici ‘dižu’ i hrvatske potrošače

Autor: Marta Duić , 01. ožujak 2019. u 08:01
Trenutačno smo po procjenama među tri najjača brenda energetskih napitaka, kažu u ovoj tvrtki

Kompanija Hell Energy u pogon za proizvodnju energetskih i bezalkoholnih napitaka i ambalaže u gradu Szikszóu uložila 100 milijuna eura. Robotizirano se dnevno napuni 4,5 milijuna limenki, a 50% svih prihoda dolazi od izvoza.

Mađarska kompanija koja stoji iza brenda Hell Energy, svoje prve poslove korake napravila je kao mala obiteljska kompanija sa svega dvadeset zaposlenih. Danas, 12 godina kasnije imaju 1000 zaposlenika u cijeloj grupi te su prisutni na više od 50 tržišta.  "Ističemo se od drugih jer imamo stabilan brend, ultramodernu tvornicu aluminijskih konzervi i pogon za punjenje čime smo zatvorili krug proizvodnje.

Pogon poput našeg jedinstven je u svijetu osvježavajućih napitaka, ne samo energetskih napitaka", kaže Kata Somos-Kunos, PR menadžerica kompanije koja je za hrvatske novinare organizirala obilazak svojeg postrojenja u gradu Szikszó. Za Hell Energy im je trebalo manje od četiri godine da postanu lider na mađarskom tržištu, a za segment ledenih čajeva koje također proizvode, pet godina. Od 2017. godine za brend Hell Energy proširili su marketinške aktivnosti izvan Mađarske zbog ekspanzije izvoza, a prvo izvozno tržište bila im je Rumunjska.

"Trenutačno smo po procjenama među tri najjača brenda energetskih napitaka. Osnovni koncept i ideja nam je bila napraviti kvalitetno piće, ali konkurentnije cijenom od ostalih koji su prisutni na tržištu. Odabrali smo uspješnu strategiju zahvaljujući kojoj rastemo i danas. Unutar desetljeća ostvarili smo munjevit razvoj i postali jedan od vodećih brendova energetskih pića na tržištima 10 zemalja u svijetu", objašnjava Somos-Kunos.

Najbitnija tržišta uz Mađarsku gdje drže 44,8 posto udjela u segmentu su im Bugarska s 52,6 posto udjela, Azerbajdžan s preko 50% udjela, Grčka s 47,6, Cipar s 41,6, Hrvatska s 40,9, Rumunjska s 31 posto, BiH s 22,7 i  Slovačka gdje su ostvarili  22,6 posto udjela. Ulaskom na hrvatsko tržište 2014. godine kompanija je u tri godine postala tržišni lider, a prema posljednjim podacima analize tržišta krajem 2018., Hell Energy je ostvario 40,9 posto udjela.  Prema podacima istraživanja tvrtke Nielsen iz studenog 2018., u Hrvatskoj je 2016. zabilježen rast prodaje Hell Energy energetskih pića od 88 posto te 81 posto u 2017. godini u odnosu na prethodnu godinu. Tako je treću godinu zaredom Hell Energy ostvario snažan rast prodaje za više od 50 posto u segmentu energetskih pića.

Odgovorili s više kofeina
Kako kaže Somos-Kunos, u 2019. godini planiraju ostvariti rast prodaje u Hrvatskoj od 40 posto i osnažiti svoju tržišnu poziciju, a uskoro na naše tržište stižu i noviteti. Naime, uz energetska pića, proizvode XIXO ledene čajeve i gazirane sokove koje izvoze u susjedne zemlje poput Slovačke, Bugarske i Rumunjske, s tim dijelom asortimana planiraju uskoro ući i na naše tržište, Istraživanje tržišta u Mađarskoj pokazalo je kako Hell Energy ostvaruje najbolje rezultate u odnosu na ostale energetska napitke. Na novim proizvodima stalno rade, šire portfelj, a svake zime i ljeta puštaju u prodaju i limitirane verzije energetskih pića. U proizvodnji se drže preporuka EU. 

"Iako je prije par godina zakonski određen veći porez na sastojke koji se koriste u tim napicima i mnogi su tada smanjili udio kofeina, mi smo kao odgovor na tržište pustili brend Hell Energy Strong koji ima čak 20 posto više kofeina. Pasterizacijom naših proizvoda izbjegavamo korištenje konzervansa iako su oni jeftinija opcija", kaže Somos-Kunos. 

 

40,9 posto

tržišnog udjela u hrvatskoj ima asortiman pića Hell Energy

Tvornica Quality Pack u Szikszóu prostire se na 42.000 kvadrata, izgrađena je nakon osam mjeseci u proljeće 2017 godine, a od 2016. godine su imali četiri investicijska ciklusa za opremanje toga postrojenja u kojem je proizvodnja napitaka i skladišta. Imaju i pogon za punjenje PET ambalaže, a otkad su otvorili pogon za proizvodnju ambalaže udvostručili su proizvodne kapacitete. Kako kažu Mađari, 2017. godina je bila prekretnica u njihovu poslovanju, a danas su im kapaciteti takvi da rade i limenke za druge tvrtke poput brendova supermarketa Tesco, a u planu su im i nove proizvodne linije.

Dnevno napune 4,5 milijuna limenki, a kad završe zadnju planiranu investiciju i dodaju nove trake, proizvodnja će doseći sedam milijuna limenki na dnevnoj bazi.  U zadnjem investicijskom ciklusu u Hellu su izgradili visoko skladište u kojem je potpuno automatiziran sustav, unos i iznos proizvoda radi se pomoću robotike i u potpunom mraku jer nema potrebe za ljudskom radnom snagom.

Riječ je o skladištu koje ima kapacitet 31.000 paleta. "Nakon godinu dana svjetske marketinške kampanje s holivudskom zvijezdom Bruceom Willisom postigli smo globalni rast prodaje za 30 posto. Više od 50 posto naših prihoda dolazi od izvoza, a najprodavaniji proizvod nam je Hell Energy Classic", pohvalila se Kata Somos-Kunos.

Punjenje brzinom munje
Osim proizvodnje pića i limenki, kompanija se bavi turizmom u Avalon Resort &Spa, imaju i benzinsku crpku, uskoro će izgraditi još jednu te u svim segmentima poslovanja broje više od 1000 zaposlenika. Najveći prihod grupe ipak proizlazi iz prodaje energetskih i bezalkoholnih pića.

"Avalon Resort&Spa je vrlo popularan među domaćim gostima, ali i obiteljima iz Slovačke i poslovnjacima iz Njemačke i SAD-a. Uložili smo ukupno 26 milijuna eura u uređenje toga turističkog kompleksa u mjestu Miskolctapolca i to je tada u 2015. godini bila najveća privatna turistička investicija u Mađarskoj", menadžerica kompanije. U tvornici gdje nastaju napici pod brendom Hell Energy i sokovi i ledeni čajevi XIXO, strojevi njemačke tvrtke Krones od 'plastičnih epruveta' oblikuju plastiku u boce.

Hlade ih vodom nakon zagrijavanja u pećima na sto Celzijevih stupnjeva, hlade i oblikuju, a nakon punjenja stroj provjerava i razinu tekućine u boci pa ako nije odgovarajuća bocu izbacuje s trake. Svakih deset minuta izdvaja se po jedan primjerak pića koje se tada puni kako bi u laboratoriju prošao analizu. 

"Punjenje ovisi o količini, imamo boce od 0,33, 0,5, 0,75, 1,5 litara te limenke od 250 ml, 355 ml i 500 ml. U slučaju limenki od 250 mililitara u jednom satu se napuni 12.000 komada, a ostalih zapremina 20.000 po satu. Nakon svih punjenja stojeve čistimo, a sve podatke – od proizvodnje do čišćenja paneli šalju na centralni server tako da je svaki trenutak proizvodnog procesa kontroliran", kaže Szilárd Forczek zadužen za kvalitetu i tehnologiju u tvornici.

Pokretne trake u skladištu napitaka također su automatizirane i u jednoj smjeni mogu zapakirati na palete 1,2 milijuna limenki, a stroj nadziru tri zaposlenika.  "Naša ambalaža, točnije limenke iz susjedne tvornice dolaze u dva dijela, tijelo limenke i zatvarač. Nakon što mikser stroj složi kombinacije okusa limenke idu na ispiranje gdje odlaze i najmanje čestice prašine te se pune brzinom munje zahvaljujući njemačkom stroju sa 175 glava. To je jedan od najvećih strojeva tog tipa u svijetu i na sat napuni 120.000 limenki, s točnošću kao švicarski sat.

Slijedi pasterizacija i nakon nje još jedna provjera razine napitaka i sušenje u sušilici. Od trenutka kad limenke krenu prema punjenju dok ne budu potpuno spremne za transport prođe 40 minuta", pohvalio se Forczek. Hellova tvornica ambalaže prva je zelena investicija u Mađarskoj, a od 42.000 kvadrata pola je skladišni prostor, a povećati proizvodne kapacitete i nabaviti još strojeva.  "Bio je to dio investicije od 100 milijuna eura koja je uključivala ulaganja u tvornicu ambalaže, novu liniju za punjenje limenki (instaliranu u veljači 2018.) i transportnu traku.

Ovom investicijom tvrtka može proizvesti 1,5 milijardi komada aluminijskih limenki od 250 ml", objašnjava Loránd Vizi, direktor operacija u tvornici Quality Pack.  Uz Hell Energy u ovoj tvornici dizajniraju se limenke i za druge brendove kojima isporučuju ambalažu pa imaju više od 400 različitih dizajnova. Kapacitet skladišta je 100 milijuna limenci, odnosno 10.000 paleta, a limenke s greškom šalju na recikliranje, baš kao što i recikliraju vodu koju koriste za čišćenje strojeva u oba pogona.

"Imamo 12 strojeva koji oblikuju limenke. I to čak 3000 komada u minuti, a nakon oblikovanja slijedi lakiranje i točno se zna koji je stroj radio koju limenku. Lakiramo i unutarnji dio jer se time štiti od vanjskih utjecaja. Zadnji dio proizvodnje je bez doticaja čovjeka, a stroj ima brzinu od 50 komada u sekundi", poručio je Vizi.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Svaka cast , dok mi spavamo Madari otvaraju pogone, eto realne ekonomije!!!

New Report

Close