Tehnološki skok u sezonu: Inovacije, digitalna prilagodba i održivost u turizmu

Autor: Domagoj Bebić , 21. veljača 2024. u 22:00
U digitalnoj eri ne smijemo dopustiti da se naš turistički sektor nađe u zaostatku/G. Jelavić/PIXSELL

Chatbotovi i automatizirani sustavi za razgovor s korisnicima danas su neizostavni dio turističke ponude. Privatni iznajmljivači sve više se oslanjaju na digitalne platforme, no ključni mogu biti – influenceri.

U 21. stoljeću u kojemu se tehnologija razvija brže nego ikad te je ključni generator gospodarskog rasta od ključne je važnosti biti u korak s inovacijama. To je važno osobito u turizmu, segmentu u kojem Hrvatska već godinama postavlja europske i svjetske standarde.

Kao netko tko zagovara da Hrvatska bude ne samo pratitelj, već i lider u turističkim trendovima, smatram da je za sezonu 2024. bitno fokusirati se na tehnološke dosege koji oblikuju kvalitetu usluge.

Danas, kada digitalizacija igra ključnu ulogu u svakom aspektu naših života, turistički sektor ne može biti iznimka. Standardi koje postavljamo ne samo da odražavaju kvalitetu usluge, već i određuju način na koji svijet vidi Hrvatsku kao turističku destinaciju. Trudit ću se u ovom tekstu dati i par primjera kao ilustraciju kako bi se trebalo pripremiti za turističku sezonu 2024.

Odgovaranje na svim jezicima

Sustavi za odgovaranje koji su istrenirani da nude informacije s destinacije na svim jezicima svijeta postaju sve veći saveznik na destinaciji.

Bez pouzdane konekcije
Brza i pouzdana Wi-Fi veza više nije luksuz, već mora biti standard. U doba kada su gosti povezani sa svojim digitalnim svijetom 24/7, od streaminga i rada na daljinu do objavljivanja dojmova na društvenim mrežama, pristup internetu postao je temelj njihovog zadovoljstva.

Ovo nije samo pitanje udobnosti – to je prilika za promociju. Zadovoljni gosti koji dijele svoje doživljaje na društvenim mrežama su najbolji marketinški alat koji možete imati. Također, ako nemate brzu i pouzdanu internet konekciju, sigurno ćete imati loše recenzije pa čak ako ste to korisnicima i najavili.

Ali recimo da je to stara vijest pa idemo na nešto što također ima sad već veliku tradiciju, ali je trenutačno dio komunikacijskog trenda – AI.

Dominacijom umjetne inteligencije u gotovo svim sektorima, došla je i era personalizirane usluge. Chatbotovi i automatizirani sustavi za razgovor s korisnicima, koji su nekoć bili novost, danas su neizostavni dio turističke ponude. Oni ne samo da olakšavaju vaš rad, već i pružaju gostima informacije i usluge na dohvat ruke, bilo kad i bilo gdje.

Danas sustavi za odgovaranje koji su istrenirani da nude informacije s destinacije na svim jezicima svijeta postaju sve veći saveznik na destinaciji. Sjećam se u ovom trenu kada sam na predavanjima govorio o važnosti digitalnih mapa i širine mogućih primjena u turizmu kako je tada to djelovalo kao znanstvena fantastika dok danas ne vidite koliko su digitalne mape na mobitelima revolucionalizirale putovanje.

U području marketinga, privatni iznajmljivači sve više se oslanjaju na digitalne platforme. No, suradnja s influencerima može biti ključna. Oni mogu ciljano privući specifične skupine gostiju i stvoriti dodatnu vrijednost za vaš objekt. Ne zaboravite, u svijetu gdje je sadržaj kralj, influenceri mogu biti vaši najbolji saveznici. Jedan od komunikacijskih trendova u 2024. su i AI influenceri koji su dakle potpuno izmišljeni, no o tom fenomenu ćemo posebno govoriti.

Ulagati u edukaciju
Treba opet spomenuti održivost i recikliranje koji su danas standard civilizacije i s pravom jedna od središnjih tema globalnih razgovora. Putnici su sve svjesniji svog utjecaja na okoliš, te stoga cijene ekološke prakse. Od reciklaže do korištenja obnovljivih izvora energije, svaki korak prema održivosti ne samo da pridonosi planeti, već i poboljšava doživljaj vaših gostiju. Ako se vaši napori u ovom smjeru ne vide na prvi pogled, slobodno to komunicirajte prema turistima jer će oni to cijeniti.

Edukacija turističkog sektora mora biti kontinuirana. Neprestano usvajanje novih tehnologija i pristupa ne samo da podiže razinu usluge, već osigurava da Hrvatska ostane vodeća destinacija. Pogledajmo primjer reciklaže otpada: nedostatak kontinuirane edukacije rezultirao je problemima u percepciji procesa. Vođeni tim primjerom, u turizmu moramo ulagati u edukaciju kako bismo zadržali visoku razinu kvalitete usluge.

Iako se digitalne tehnologije često suočavaju s kritikama, one su neizostavni dio našeg svijeta. Kao što sam često isticao, turistički sektor mora ih prihvatiti i maksimalno iskoristiti njihove prednosti. Spremnost na učenje, prilagodljivost i inovativnost ključni su za uspjeh.

Uzimajući u obzir ove smjernice, iznajmljivači u Hrvatskoj imaju priliku unaprijediti svoje poslovanje i pružiti gostima ne samo smještaj, već i nezaboravno tehnološko iskustvo. U svijetu koji je medijski pismen, oni koji se prilagode, inoviraju i kontinuirano uče ostat će na vrhu. Stoga, usmjerimo se na tehnološku pripremu za sezonu, usvajanje novih vještina i pronalaženje inovativnih načina povezivanja s korisnicima turističkih usluga.

U digitalnoj eri, gdje tehnologija diktira trendove i oblikuje očekivanja, ne smijemo dopustiti da se naš turistički sektor nađe u zaostatku. Inovacije, prilagodba i održivost trebaju biti jedan od temelja našeg pristupa turističkoj sezoni, čime ćemo osigurati da Hrvatska ostane na vrhu liste željenih destinacija. Na kraju, tehnološka spremnost ne odnosi se samo na održavanje koraka s vremenom, već i na stvaranje nezaboravnih iskustava koja će goste iznova vraćati na naše predivne obale.

Komentirajte prvi

New Report

Close