STEMI ‘ulovio’ 2,2 milijuna kuna za širenje u Americi

Autor: Bernard Ivezić , 20. siječanj 2020. u 12:39
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Direktor STEMI-ja kaže da je investicija preko Funderbeama manji dio njihove seed runde. “Vodimo aktivne razgovore s VC fondovima i privatnim investitorima iz Europe i Amerike, a javili su se i ulagači koji žele izravno ući u vlasništvo”, kaže Trošelj.

Hrvatski startup STEMI premašio je svoj cilj od 300.000 eura investicije na Funderbeamu SEE za širenje poslovanja u SAD. U petak su mu se ulagači obvezali uložiti 307.000 eura ili 2,28 milijuna kuna. Investicijska kampanja, koja je započela kao najbržerastuća iz Hrvatske dosad jer je u prvih 60 minuta donijela domaćem startupu više od milijun kuna kapitala, a koja je kasnije ipak usporila, nastavlja se još dan-dva, odnosno do maksimalnog trajanja određenog Funderbeam platformom.

Marin Trošelj, suosnivač i direktor STEMI-ja kaže da su vrlo zadovoljni kampanjom, ne samo zbog ostvarenog cilja već i brojnosti podrške investitora. U STEMI su, naime, preko Funderbeama uložili mnogi domaći tehnološki poduzetnici od Ante Mandića, Damira Sabola, Ivana Mrvoša, Luke Abrusa, Viktora Marohnića, Tajane Barančić, Mihovila Barančića, Tomislava Cara, Hrvoja Bujasa, Albert Gajšak i drugih. Trošelj otkriva da je veliku ulogu u novom projektu imao i Ivan Klarić.

“Podržao nas je takoreći sam vrh domaće tehnološke zajednice, uz lead investitore, Antu Magzana i Ivanu Šoljan, izuzetno me veseli što se pridružio i Ivan Klarić, koji je uspio izgraditi startup i napraviti exit do svoje 30 godine”, kaže Trošelj.Dodaje da su upravo to vrijednosti kojima se i STEMI vodi. “Želimo prenositi na mlade sinergiju, međusobno pomaganje i guranje naprijed, te ono najvažnije, radovanje tuđem uspjehu, te da na tim načelima treba graditi i društvo”, kaže Trošelj.

Direktor STEMI-ja kaže da je investicija preko Funderbeama manji dio njihove seed runde. “Vodimo aktivne razgovore s VC fondovima i privatnim investitorima iz Europe i Amerike, a javili su se i ulagači koji žele izravno ući u vlasništvo”, kaže Trošelj.

U hrvatski startup STEMI do sada je uložilo više od 220 ulagača iz 23 države. Trošelj kaže da dublje razgovore s investitorima rade i zato što traže takozvani pametni novac, a zbog toga drže postojeću kampanju otvorenom do maksimalnog roka.

“Ne žurimo sa zatvaranjem runde, jer se prije svega želimo okružiti s kvalitetnim investitorima koji će nam, osim kapitala, pružiti i dodanu vrijednost za rast i razvoj tvrtke”, kaže Trošelj.

'Toliko su drugačiji'

Ante Magzan, vodeći ulagač u STEMI na Funderbeamu SEE već je na predstavljanju kampanje naglasio da je riječ o domaćoj tvrtki kojoj je vizija raditi na inovacijama u obrazovanju. “Poslovni model koji su uspostavili, kao i društvena korist koju će proizvesti kroz buduću komercijalizaciju, toliko su drugačiji od investicijskih priča koje u proteklo vrijeme dolaze iz Hrvatske, da iznimno vjerujemo u njihov uspjeh”, kaže Magzan.

STEMI-ju je ovo druga uspješna kampanja grupnog financiranja. Prije pet godina okušao se preko Indiegoga. Tad mu je uspjelo premašiti traženi iznos za dva puta i doći do gotovo četvrt milijuna kuna kapitala. STEMI-ju su tada, među inima, podršku dali Damir Sabol i Nikola Dujmović te tvrtke poput DGS-a i Logita. Inicijalno je startup bio usmjeren na proizvodnju i prodaju vlastitog robota za edukaciju, prvog takvog u Hrvatskoj. Sada je promijenio poslovni model. Kako tumači Trošelj, više nisu primarno u poslu proizvodnje edukacijskih robota već u biznisu prodaje STEM obrazovanja kao usluge, i to, među ostalim, pomoću njihovih robota. Hrvatska tvrtka je, naime, u suradnji s kompanijom Milestone C iz Connecticuta uspješno zaključila pilot projekt STEM edukacije u četiri osnovne i srednje škole u SAD-u. Odmah su ostvarili i prvi prodajni uspjeh s novom ponudom.

Lego glavni konkurent

“Za naš cjelogodišnji program STEM edukacije u srednjim školama smo u prvih mjesec dana od lansiranja, prodali 16 licenci”, kaže Trošelj. Imaju veliko tržište: 360.000 škola u SAD-u i EU. Ove godine STEMI očekuje prihod od 1,6 milijuna kuna, iduće 13,5 milijuna, a 2022. uz prihod od 39,9 milijuna kuna očekuje i da će prvi put poslovati s neto dobiti. Godinu kasnije prihod bi mu trebao skočiti iznad 90 milijuna, a 2024. na 213,6 milijuna kuna. STEMI-ju će glavni konkurent biti danski Lego, ali navodi da je od njega bolje pozicioniran. Trošelj naglašava da su već krenuli s daljnjim aktivnostima.

“Započeli smo s novim zapošljavanjem, s partnerima krećemo u egzekuciju prodajne strategije da bismo ostvarili glavni cilj za ovu godinu – dovršiti prilagodbu proizvoda za obrazovne institucije, izgraditi bazu korisnika u SAD-u i EU te proširiti mrežu partnera”, zaključuje Trošelj.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Izgleda budući prihod na papisu skače kao na trampolinu. No vidjet ćemo u praksi, očišno kada je ovako puno hvalospjeva ne bude ništa. Možda ovaj puta, prvi puta

New Report

Close