Smart Industry
Moj-BI

Status blokade kupaca i dobavljača neophodna je informacija za sigurno poslovanje

Moj-BI nova je usluga servisa Moj-eRačun kojom je cilj potaknuti gospodarski oporavak kroz povećanje likvidnosti poduzeća.

PD VL native tim
05. listopad 2020. u 22:00
Saša Stanković/Davor Puklavec/PIXSELL

Odgovorno je znati više, glavna je poruka vezana uz nove usluge servisa Moj-eRačun koje ovaj informacijski posrednik najavljuje kao novu dimenziju digitalnog poslovanja u Hrvatskoj. Ono što je počelo širom primjenom eRačuna, nastavilo se postupnim uvođenjem i drugih knjigovodstvenih isprava, poput eOtpremnice, eOdobrenja i drugih, od ove će jeseni biti zaokruženo automatiziranim uslugama za veći nadzor u poslovanju. Jednostavno rečeno, pošiljatelj eRačuna iz tog će procesa moći dobiti puno više korisnih informacija koje direktno utječu na njegovu likvidnost.

– Više od 17.000 aktivnih pošiljatelja i oko 90.000 primatelja eRačuna kroz uslugu Moj-BI aktivira automatiziranu obavijest o statusu blokade svojih poslovnih partnera. Ono što ovu uslugu diže na višu razinu od sličnih, postojećih rješenja je činjenica da se odnosi i na razdoblje od izdavanja računa do njegova dospijeća.

Ukratko, ako je pošiljatelj ispostavio račun kupcu koji u tom trenutku nije u blokadi, ali mu se dogodi blokada za vrijeme valute plaćanja računa, sustav o tome automatski obavještava primatelja – pojašnjava Saša Stanković, voditelj Sektora razvoja proizvoda, strateških projekata i marketinga.

Sigurna naplata

Stanković dodaje kako je ovo rješenje koristan alat za svaku kompaniju koja je svjesna da je temelj uspjeha sposobnost donošenja odluka temeljenih na relevantnim informacijama i suradnji s pouzdanim partnerima. Naime, Moj-BI nije sustav kroz koji su dostupne informacije isključivo o „zdravstvenoj slici“ kupaca, već je podjednako korisna kada želimo izabrati pouzdanog dobavljača.

– Aktivacijom usluge korisnik dobiva trenutnu obavijest o blokadi partnera s kojima posluje, bilo da je riječ o kupcima ili dobavljačima, te njenom periodu trajanja, kao i je li blokada bila aktivna u proteklom vremenu i koliko dugo.

Pošiljatelj, u slučaju da je prije slanja eRačuna utvrdio da je kupac u blokadi, samostalno odlučuje želi li nastaviti sa slanjem računa. Poanta je da se računi putem servisa Moj-eRačun šalju na isti način kao i dosad, no uz primjenu usluge Moj-BI, dobiva se automatizirana obavijest neophodna za sigurnu naplatu – pojašnjava Stanković.

Na pitanje što konkretno znači automatizirana obavijest, odnosno koliko će biti „svježe“ informacije kojima sustav raspolaže, voditelj Sektora razvoja proizvoda, strateških projekata i marketinga naglašava kako je automatizacija procesa nešto na čemu u servisu Moj-eRačun inzistiraju u svakoj svojoj usluzi.

– Podaci o poslovnim subjektima ažuriraju se svakodnevno i, kako sam već naveo, prilikom svake promjene sustav o tome obavještava sve s njim povezane subjekte. Ako je račun izdan i teče mu period plaćanja, a tvrtka je ušla u blokadu, sustav automatski šalje e-mail s tom obavijesti pošiljatelju eRačuna. To je razina automatizma koja daje veću vrijednost usluzi informiranja o blokadama. No, ono što posebno valja istaknuti, status blokade moguće je provjeriti za sve poslovne subjekte, nevezano jesmo li s njima povezani trenutnim poslovnim odnosom – naglašava Saša Stanković.

Ready-to-use rješenje

Ova usluga, dodaje, nije vezana uz konkretni ERP ili računovodstveni softver, no može biti.

– Korisnici servisa Moj-eRačun nemaju trošak aktivacije Moj-BI usluge i mogu je koristiti neovisno o tome kako šalju eRačune, odnosno čine li to kroz ERP ili računovodstveni softver ili našu aplikaciju Kreiraj. Već smo poznati po tome da je svaka naša usluge ready-to-use rješenje koje poslovni subjekti mogu koristiti bez dodatnih ulaganja u vlastite informacijske sustave ili kupovinu novih softvera – zaključuje voditelj Sektora razvoja proizvoda, strateških projekata i marketinga servisa Moj-eRačun.

Moj-BI prva je usluga koju će tijekom jeseni ovaj informacijski posrednik pustiti na tržište u širu primjenu, no ne i jedina čiji je cilj brži gospodarski oporavak kroz povećanje likvidnosti poduzeća. Kako smo već ranije pisali, servis Moj-eRačun dio je šire ekipe koja je sudjelovala u razvoju platforme PlatiMe.hr gdje je, po pitanju razvoja, Stanković također odigrao značajnu ulogu. Kao bivši investicijski bankar, odmah je prepoznao kakvu perspektivu za gospodarstvo otvara takav sustav.

– Likvidnost je stvar izbora. Možemo reći kako je to možda jedna od najvažnijih pouka iz krize 2008. godine. Kroz platformu želimo učiniti upravo suprotno nego tada i, umjesto stezanja remena, poticati investitore na ono po čemu su i dobili ime – investicije. Digitalni prostor platforme, uz potpuno digitalizirano sklapanje poslovnih odnosa, mjesto je gdje će se spojiti oni koji žele poboljšati ili zadržati likvidnost s onima koji su spremni investirati u domaće tržište i tako osigurati brži oporavak gospodarstva.

* Sadržaj omogućio Moj-eRačun

New Report

Close