Startup Zadranina Stjepana Buljata vrijedi pola milijarde kuna

Autor: Bernard Ivezić , 18. svibanj 2020. u 22:00
Među klijentima Cognisma je i Financial Times, a kane razviti jedinstven alat za spajanje prodaje i marketinga/SHUTTERSTOCK

Cognism je narastao na 150 zaposlenika s uredima u Zadru, Makedoniji, Velikoj Britaniji i Kanadi.

Britansko-hrvatski startup Cognism na putu je da postane najbolja investicija 40 milijuna eura teškog South Central Venturesa (SC Ventures), prvog tehnološkog VC fonda u koji je investirala Republika Hrvatska.

Kad se govori o startup investicijama , obično se priča da se u prosjeku na deset ulaganja pojavi ono jedno koje ne samo da donese povrat za sebe, već katkad i za cijeli fond.

Osnivači i investitori najčešće skrivaju precizne pokazatelje dok ne dođe do exita, ali iz Cognisma izlazi sve više brojki koje upućuju upravo na to da bi on mogao biti onaj jedan.

Već imaju akviziciju

Cognism, u kojem je SC Ventures bio među prvim ulagačima, na internetskim stranicama londonske konferencije za brzorastuće tvrtke Velocity² upravo se pohvalio da ga investitori tržišno cijene na 72 milijuna dolara, odnosno čak 503 milijuna kuna. Usto, ta je softverska tvrtka pokrenuta prije pet godina objavila da je napravila svoju prvu veliku akviziciju.

Za više od milijun dolara preuzela je njemački startup Mailtastic. Jure Mikuž, izvršni partner u fondu SC Ventures, kaže da je u ovom trenutku Cognism najbolja investicija fonda, ali da još treba pričekati da se vidi koja će od njih takvom ispasti na kraju s obzirom na to da se taj ishod vidi tek iz povrata nakon prodaje udjela (exita) u svojim startupima.

Fond je, inače, sudjelovao u prve tri investicijske runde u Cognism od 500.000, 2,8 i 10 milijuna dolara. “Zasad je Cognism najbolja investicija SCVentures, jer ima najbrži rast. Hoće li će i ostati, ne znam. Stvarno smo zadovoljni s investicijama iz tog fonda, ne samo u Cognism nego super rade i Agrivi, Adscanner i Sentinel marine tako da ćemo vidjeti koja će se pokazati najboljom”, kaže Mikuž.

29

milijuna dolara investicija prikupio je dosad Cognism, a lani je prihod od pretplata podigao s 2,5 na sedam milijuna dolara

Cognism, startup koji su zajednički osnovali zadarski programer Stjepan Buljat i bivši financijaš UBS-a James Isilay, objavio je da je u 2019. povećao godišnji ponavljajući prihod (ARR), znači prihod od pretplata, s 2,5 na sedam milijuna dolara.

Rade za elitu

To je uspio tako što je razvio niz softverskih rješenja koja prodavačima omogućuju da lakše i brže dolaze do potencijalnih kupaca koristeći podatke i umjetnu inteligenciju.

Među njima su, primjerice, CRM u cloudu koji se stalno ažurira i pruža uvid u bazu podataka s izravnim telefonskim brojevima donosioca odluka o kupnji različitih stvari iz različitih industrija.

Klijenti Cognisma su, među inima, Financial Times, Guardian Wealth Management, Frost & Sullivan, Clifford Chance, švicarski headhunteri The Stamford Group i američka marketinška agencija MEDIARadar.

Poslovanje se britansko-hrvatskom startupu dodatno ubrzalo otkako je uveden GDPR pa do kraja godine planira premašiti 10 milijuna dolara ARR-a te je u sklopu plana da bude jače prisutan na njemačkom tržištu preuzeo tamošnji Mailtastic, startup koji službene potpise u mailovima pretvara u oglasne bannere. Prethodno je Cognism u ožujku prikupio dodatnih 12 milijuna dolara od AXA Venture Partnersa. Ukupno je do sada uzeo 28,9 milijuna dolara investicija.

Stjepan Buljat, suosnivač i voditelj razvoja, izjavio je za Poslovni dnevnik da su akviziciju Mailtastica pripremali dugo te da je korona svima u digitalnom poslovanju donijela još više posla. Cognism je, kaže, narastao na 150 zaposlenika s uredima u Zadru, u kojem radi 13 ljudi, zatim Makedoniji, V. Britaniji i Kanadi.

“Razvijamo se u smjeru jedinstvenog alata koji povezuje prodaju i marketing, a u posljednje vrijeme vidimo sve više upita od klijenata koji se dosad nisu susreli s ovakvim načinom komunikacije i traže kako povećati prodaju”, zaključuje Buljat.

Komentirajte prvi

New Report

Close