Hrvatsko telekomunikacijsko tržište u 2024. obilježio je rast prihoda kod sva tri vodeća operatera. Dok Hrvatski Telekom i dalje dominira prihodima i profitabilnošću, A1 jača tržišnu poziciju, a Telemach agresivno raste i ulazi u fazu stabilnog poslovanja. Takvi trendovi jamče nastavak snažne konkurencije i ulaganja u digitalnu infrastrukturu.
Nacionalni telekom operatori koji posluju u Hrvatskoj – Hrvatski Telekom, A1 Hrvatska i Telemach Hrvatska – redovito su u samom vrhu prema prihodima koje objavljujemo iz godine u godinu u izdanju Top 505 kompanija. Radi se o, pokazuju to financijski pokazatelji temeljeni na podacima za 2024. godinu, uspješnim tvrtkama, s ukupno 5643 zaposlena, gotovo tri stotine više nego godinu prije. Posluju stabilno, s trendom rasta prihoda i investicija. Poredak na ljestvici prihoda te tri telekom tvrtke koje neprestano vode bitku za nove korisnike, ali i za implementaciju novih tehnologija, unaprjeđenje usluga i korisničkog iskustva je očekivan jer odgovara i broju zaposlenih te dugotrajnosti na tržištu.
Hrvatski Telekom je tako na 10. mjestu, dvije pozicije iznad lanjske, a održao je dominantnu ulogu na tržištu u gotovo svim segmentima poslovanja. A1 Hrvatska (nekoć Vipnet), koji već 25 godina posluje u Hrvatskoj, na tablici je zauzeo 20. mjesto, također dva mjesta bolje nego u lanjskom poretku. Telemach Hrvatska koji je preuzimanjem švedskog Tele2 ušao na hrvatsko tržište i ostao kao treći izazivač, trenutačno je na 53. mjestu, što je jednu poziciju ispod lanjske. Gotovo svi pokazatelji tih triju telekomunikacijskih kompanija upućuju na vrlo stabilno poslovanje, bilo da je riječ o prihodima, broju zaposlenih i trendu rasta.
Proširenje optičke mreže
Valja napomenuti da kada se radi o HT-u i A1, njihovi su poslovni rezultati javni, s obzirom na to da obje kompanije kotiraju na burzi, s tim da su rezultati HT-a vidljivi na Zagrebačkoj burzi, dok podatke A1 objavljuje u sklopu matične kompanije Telecom Austrije. Telemach Hrvatska, pak, sastavnica United grupe, nema obvezu izvještavanja jer ne kotira na burzi.
U prvom polugodištu 2025. godine Hrvatski Telekom nastavio je s rastom poslovanja, ostvarivši rast prihoda od 4,4 posto na godišnjoj razini, što je rezultat pozitivnog razvoja poslovanja u segmentu mobilnih i fiksnih usluga.
Prilagođena EBITDA AL rasla je za 3 posto, potaknuta stabilnim rastom prihoda, čime su ublaženi još uvijek prisutni troškovni pritisci. Neto dobit nakon manjinskih interesa u prvom polugodištu 2025. godine rasla je za 1,6 posto jer je rast prilagođene EBITDA-e AL bio djelomično neutraliziran troškovima amortizacije i neto financijskim rezultatom. Ulaganja su u prvom polugodištu 2025. godine iznosila 116,9 milijuna eura, što je rast od 15,1 posto na godišnjoj razini, naglašavajući posvećenost HT-a stvaranju platforme za digitalizaciju zemlje te izgradnji moderne optičke i mobilne infrastrukture diljem Hrvatske.

Osvrćući se na poslovne rezultate za prvo polugodište 2025. godine, Nataša Rapaić, predsjednica Uprave Hrvatskog Telekoma, izjavila je: “U prvih šest mjeseci 2025., unatoč i dalje zahtjevnom okruženju, ostvarili smo ključne ciljeve: zabilježili smo dobre poslovne rezultate, nastavili s rastom u segmentima privatnih i poslovnih korisnika, mobilnih, fiksnih i ICT usluga, nastavili smo pružati najbolje korisničko iskustvo te graditi gigabitnu optičku i 5G infrastrukturu diljem Hrvatske, od velikih gradova do ruralnih područja, čime gospodarstvu i društvu osiguravamo ključnu digitalnu platformu.
S ulaganjima, koja su u prvom polugodištu premašila 115 milijuna eura, dodatno smo učvrstili poziciju vodeće mreže, proširivši optičku FTTH mrežu za dodatnih 20 posto. Ova na tržištu najveća ulaganja rezultirala su i poboljšanjima ključnih mrežnih performansi, iznimno visokoj razini korisničkog zadovoljstva te još jednom priznanju regulatora kojim je naša mobilna mreža ponovno prepoznata kao najbolja u Hrvatskoj, i to s osjetnom prednošću. Predani pružanju dodatne vrijednosti u vidu omogućavanja najboljeg sadržaja, ponovno smo osigurali ekskluzivna prava prijenosa utakmica hrvatske nogometne lige, u kojima će gledatelji MAXtv-a moći uživati dodatnih pet sezona.
U nastavku godine naš fokus bit će na dodatnom podizanju operativne učinkovitosti, nastavku primjene inovativnih tehnologija, omogućavanju naprednih AI rješenja koja podižu produktivnost kompanija i pridonose društvenom napretku. Pružanjem vrhunskog korisničkog iskustva i uz predanost naših zaposlenika nastavit ćemo održivo rasti i davati svoj doprinos ubrzavanju digitalne transformacije i razvoja Hrvatske”, rekla je Rapaić.

Znatno povećanje kapaciteta
U 2024. godini kompanija je nastavila sa stabilnim financijskim rezultatima i umjerenim rastom poslovanja. Prihodi su dosegnuli 569,8 milijuna eura, što je rast od 8,9 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je operativna dobit (EBITDA) iznosila 99,8 milijuna eura. Kapitalna ulaganja u infrastrukturu iznosila su 79,1 milijun eura, što je u skladu s očekivanjima i niže nego godinu prije, kada su realizirana rekordna ulaganja u radiofrekvencijski spektar. Rast poslovanja ostvaren je zahvaljujući povećanju broja mobilnih i fiksnih korisnika, kao i značajnom rastu prihoda od ICT usluga za čak 69 posto, uz dodatnu podršku novog portfelja proizvoda i usluga.
U prvoj polovici 2025. godine A1 Hrvatska nastavila je investicijski ciklus usmjeren na modernizaciju mobilne i 5G mreže te izgradnju najveće gigabitne fiksne mreže u zemlji, ulažući 39,9 milijuna eura. Prihodi su porasli za 7,1 posto, dosegnuvši 286,2 milijuna eura, dok je operativna dobit (EBITDA) iznosila 119,7 milijuna eura. Rast prihoda ostvaren je zahvaljujući daljnjem rastu mobilne i fiksne korisničke baze te ICT i dodatnih usluga. U nadolazećem razdoblju očekuju nastavak intenzivnih tržišnih promjena uz snažnu konkurenciju i atraktivne promocije. A1 Hrvatska nastavit će ambiciozno ulagati u razvoj i proširenje infrastrukture, uključujući značajno povećanje kapaciteta mobilne i fiksne mreže, proširenje broja baznih stanica te intenzivnu izgradnju gigabitne fiksne mreže.
“Poseban fokus stavit ćemo na kontinuirano unaprjeđenje korisničkog iskustva, bazirano na naprednim AI rješenjima, kao i ubrzan razvoj ICT i digitalnih usluga koje stvaraju mjerljivu dodatnu vrijednost za naše korisnike. Naš cilj je nastaviti biti predvodnik digitalne transformacije u Hrvatskoj, osiguravajući dugoročnu održivost poslovanja”, poručuju iz A1 Hrvatska.
Telemach Hrvatska prošle je godine prihod povećao za 26,9 milijuna eura te nakon godina gubitaka ostvario pozitivan rezultat. Ukupni prihod iznosio je više od 305 milijuna eura, a neto dobit 9,2 milijuna eura. Neto marža iznosila je 3,04 posto uz 641 zaposlenog. U ovoj godini nastavljaju ulagati u infrastrukturu, proširivati portfelj usluga, unaprjeđivati korisničko iskustvo i graditi otpornu, digitalno naprednu i održivu Hrvatsku. Iako su kao industrija napredni po pitanju digitalizacije i tehnološkog napretka, i dalje nastavljaju ulagati u inovacije. Tako, primjerice, šire primjenu najmodernijih tehnologija poput umjetne inteligencije, koje su odavno integrirali u poslovanje i koriste ih za daljnje unaprjeđenje korisničkog iskustva. Investicije su usmjerili i na poslovni segment gdje šire portfelj ICT usluga i cloud rješenja, čime pomažu hrvatskim tvrtkama da unaprijede produktivnost te optimiziraju troškove.

Stavovi regulatora
“Istovremeno pazimo i na njihovu najranjiviju točku – sigurnost gdje im kroz različita sigurnosna rješenja i simulacije pomažemo uskladiti se s NIS2 direktivom”, ističu u Telemachu te dodaju da im je kao tehnološkoj kompaniji koja ulaže u infrastrukturu posebno važno olakšavanje administrativnih procesa vezanih uz gradnju optičkih mreža i baznih stanica, kao i unaprjeđenje poreznih politika koje bi omogućile još snažnije ulaganje kako u zaposlenike, tako i investicije i razvoj.
“Takve mjere, usmjerene na povećanje efikasnosti, predvidivosti i transparentnosti bile bi snažan signal investitorima i dodatno bi osnažile gospodarski razvoj zemlje”, ističu.
O stanju na tržištu uvijek je vrijedno vidjeti i stavove regulatora, odnosno HAKOM-a. Na tržištu elektroničkih komunikacija operatori su u prvom tromjesečju 2025. godine ukupno uložili 25,8 posto više sredstava nego u istom razdoblju prethodne godine. Posebno se ističe rast ulaganja u nepokretne mreže, koja su porasla za čak 30 posto. Trend rasta broja priključaka putem svjetlovodnih mreža nastavljen je i u prvom tromjesečju 2025. Na godišnjoj razini zabilježeno je gotovo 100 tisuća novih priključaka, čime je ukupan broj dosegnuo 382.890. Istovremeno, broj priključaka na bakrenoj infrastrukturi smanjen je za 70.628 u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Broj priključaka putem mreža vrlo velikog kapaciteta (VHCN) dosegnuo je 543.129, što čini 46,98 posto od ukupno 1.156.044 priključaka širokopojasnog pristupa internetu putem nepokretnih mreža. Udjel priključaka s brzinama većima od 100 Mbit/s, neovisno o tehnologiji pristupa, sada iznosi gotovo 50 posto. Tržište naplatne televizije također bilježi pozitivne trendove. U prvom tromjesečju 2025. ukupni prihodi porasli su za 11,57 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, dosegnuvši iznos od 36,7 milijuna eura. Najveći rast zabilježen je kod prihoda od vlastite OTT (Over-the-top) usluge, koji su porasli za čak 143 posto. Ukupan broj priključaka na naplatnu televiziju povećan je za 0,86 posto te trenutačno iznosi 929.990.