Pripremaju novi free-to-play hit, u ‘lovu’ su na najjače talente

Autor: Lucija Špiljak , 24. veljača 2021. u 07:12
Ivan Bralić, Dejan Radić i Krešimir Špes /DALIBOR URUKALOVIĆ/PIXSELL

Naš rad i znanja dosegnuli su novu razinu i sposobni smo isporučiti igre višeg ranga kvalitete, kažu osnivači o poslovanju pod brendom Playrix.

Ivan Bralić, Dejan Radić i Krešimir Špes pioniri su hrvatske gaming industrije i suosnivači Cateia Games u Rijeci, jednog od najstarijih hrvatskih gaminga studija u kojem su 2004. započeli gaming priču, razvili 30-ak igara i prvi kod nas procesno uredili proizvodnju računalnih igara dotle da su ih nekoliko mogli razvijati paralelno.

Cateia Games lani je u lipnju akvizirao ruski gaming div Playrix. Bio je to prvi ulazak mobile game giganta na hrvatsku game dev scenu, a za hrvatski je studio to bila ultimativna potvrda njihove kvalitete.

Ruski Playrix je među pet najvećih mobile games developing tvrtki u svijetu s naslovima poput Gardenscapes, Homescapes, Wildscapes, Township i Fishdom koji ostvaruju prihode od više milijardi dolara godišnje, u 2019. igre su preuzete više od milijardu puta, a broj korisnika koji su mjesečno igrali Playrixove igre iznosio je više od 150 milijuna.

Kvalitetu i titulu jedne od najuspješnijih globalnih mobile game kompanija potvrdili su i ovogodišnjim priznanjem s Top Publisher Awards 2021 na kojem je Playrix proglašen trećim najznačajnijim proizvođačem mobilnih igara u svijetu nakon kineskih Tencenta i NetEase.

Više od pola godine nakon akvizicije s Bralićem, Radićem i Špesom iz nekadašnjeg Cateia Games i ravnopravnim direktorima današnjeg gaming razvojnog studija Playrix Croatia, razgovarali smo o akviziciji, novitetima i planovima, razvoju novog free-to-play naslova na kojem rade, ali i potencijalu gaming industrije u Hrvatskoj.

Dejan Radić, Business Executive i direktor Playrixa Croatia, ljubitelj je glazbe te potpisuje glazbu u brojnim igrama koje su proizveli u sklopu Cateia Gamesa. Krešimir Špes je programer, a u Playrixu Croatia obnaša dužnost direktora, odnosno CTO-a i voditelja cjelokupnog tima programera. Ivan Bralić, COO i direktor tvrtke, završio je Akademiju likovnih umjetnosti u Veneciji, a u Playrixu Croatia je specijaliziran za financije i pravni aspekt poslovanja.

Ponosni su na nagradu Top Publisher Awards 2021 koju je Playrix primio, kao i na to što je njihov Playrix Croatia tim dio takve priče. Stoga, nakon određenog vremenskog odmaka od akvizicije, ovaj se trojac slaže kako je akvizicija za njih značila ogroman iskorak prema naprijed, te da nisu dvojili ni trenutka kada su dobili ponudu da postanu dio Playrix obitelji.

“Znali smo da je to prilika koja se ne propušta i priznanje za sve što smo uložili otkad smo se krenuli baviti ovim poslom. Biti prepoznat od strane Playrixa – jedne od vodećih kompanija svjetske mobile gaming industrije – osnažilo nas je i otvorilo nam više mogućnosti za razvoj. Od lipnja prošle godine, tvrtka je porasla za dodatnih petnaestak zaposlenika i kontinuirano se otvara prostor za nova zapošljavanja”, ističe Špes.

Dio su priče koja im je bila uzor

Osim velikog iskustva i resursa od matične tvrtke, ističu direktan pristup i značaj velike ekspertize Playrixa koja im omogućava širu i jasniju sliku pri izradi globalno konkurentnih igara.

“Mobilne igre su nešto na čemu radimo već godinama unazad, tako da je iz nas poprilično veliko iskustvo u tome. Interesantan je detalj da su Playrix igre bile jedan od naših uzora kvalitete i fantastičnog pogođenog balansa raznih elemenata casual mobile igara.

Takvoj finalnoj kvaliteti smo i mi težili u prijašnjim igrama, no danas kao Playrix Croatia napokon možemo i isporučiti takav nivo dorađenosti detalja i finog gameplay balansa. U našem se hrvatskom studiju danas prvenstveno fokusiramo na razvoj i izradu proizvoda koji će pružiti ultimativno iskustvo korisniku.

Ono čega smo oslobođeni je briga o samoj prodaji i marketingu, to je nešto čime se bavi matična tvrtka. Činjenica da smo prvenstveno orijentirani na sam razvoj mobilnih video igara, daje nam više prostora za praćenje trendova i održavanje konkurentnosti na gaming sceni.

Naš rad i znanja su dosegnuli novu razinu i sposobni smo isporučiti igre višeg ranga kvalitete”, ističe Radić, na što Bralić dodaje i da im je to što su postali dijelom Playrix obitelji omogućilo da proizvode ne izbacuju na tržište pod svaku cijenu, već onda kada su zadovoljni njima i kada vjeruju da će korisnici u njima uživati.

150

milijuna korisnika mjesečno igra igre Playrixa koji je lani preuzeo riječki studio Catei Games

“Naši su ciljani korisnici oni igrači koji nisu zagriženi gejmeri, već se vole ponekad opustiti uz priču naših igara, stoga za takve korisnike i sada stvaramo nove igre i vjerujemo da će kvaliteta biti prepoznata kada za to dođe vrijeme”, kaže Bralić.

Trenutno u studiju Playrix Croatia rade na novom free-to-play naslovu, no detalji zasad ostaju tajna. Osim novih mobile projekata usmjereni su i na dodatna zapošljavanja, jačanje tima i akviziciju najboljih stručnjaka na mobile game dev tržištu.

“Puno vremena ulažemo u edukaciju o aktualnostima i trendovima u industriji kako bismo održali konkurentnost i napredovali. Trenutno uređujemo i poslovni prostor u Zagrebu. Veselimo se novom uredu koji će odgovarati potrebama cijelog tima, biti opremljen svom potrebnom opremom i biti ugodan za boravak”, najavljuje Bralić u čijoj tvrtki trenutno radi više od 40 ljudi, dok sam Playrix kolektiv ima više tisuća zaposlenih.

Bralić kaže kako su samo u posljednjih godinu dana u Hrvatskoj broj zaposlenih povećali za petnaestak ljudi i kontinuiranom su rastu, šire se i traže nove članove tima koji su spremni s njima stvarati priču na svjetskoj razini. Njihovi zaposleni su mahom mladi ljudi koji doprinose svojim idejama.

“Na hrvatskom je tržištu vrlo izazovno pronaći iskusne stručnjake u game dev industriji, stoga smo otvoreni i opciji da zapošljavamo seniore iz inozemstva. No, uvijek nam je posebno drago zaposliti mlade developere i dizajnere iz Hrvatske koji kod kuće mogu izgraditi svjetsku karijeru.

Posebna čar naše industrije je u tome što postoji prostor za edukaciju i onih koji imaju manje iskustva te njihov osobni razvoj i napredak u karijeri. Vjerujemo kako će se naša industrija tek širiti i razvijati te kako će to doprinijeti porastu broja stručnjaka na našoj sceni”, smatra Bralić.

Smatraju kako je prošlogodišnji val akvizicija na domaćoj sceni dokaz konkurentnosti hrvatske gaming scene, odnosno da je ta scena zaista stasala, ide ukorak sa svjetskim tržištem i da veća ulaganja u domaću gaming industriju znače njezin daljnji procvat.

“Akvizicija naše kompanije, kao i nekolicina drugih preuzimanja domaćih game dev studija koja su netom uslijedila, svjedoči činjenicu da je hrvatska gaming scena sve vidljivija svijetu, da se naše tržište otvara i da će to potaknuti cijeli proces educiranja novih stručnjaka u području, širenje, a time i slijevanje novih sredstava u ekonomiju.

Zadovoljstvo je time veće što smo opet na neki način među prvima na domaćoj game sceni pokrenuli ovaj trend ulaganja. Dakako, izuzetno smo ponosni i zadovoljni što se Hrvatska pokazuje kao plodno tlo za investiranje u game industriju, te kao pouzdan partner velikim game dev kompanijama”, ističe Radić, na što se nadovezao i Špes, dodajući kako game dev industrija može biti vrlo unosna gospodarska grana ako se prepozna perspektiva.

“Smatramo da se u našoj industriji, a posebice na hrvatskom tržištu, razvoj i napredak svakog studija i tvrtke treba promatrati kao prednost, a ne promatrati druge tvrtke kao konkurente.

U interesu nam je da više domaćih i inozemnih ulagača ulaže u hrvatsko tržište jer će to povećati interes za ovu industriju, potaknut će rast obrazovnih programa naše industrije i povećati broj stručnjaka koji će biti poželjni i potrebni zaposlenici”, naglašava.

Golem potencijal gaminga

Kada se ovaj trojac počeo baviti game developmentom u kasnim 90-ima, gaming scena tek je bila u povojima, no bilo je, kaže Špes, potrebno da netko napravi prve korake i postavi temelje za razvoj scene.

“Naša se game dev scena u zadnjih desetak godina počela razvijati vrlo brzo nakon što je to počelo biti zanimljivo u svijetu, tako da se posljednjih godina razvija u korak sa svijetom, iako s puno manjim i ograničenijim resursima”, kaže Špes. Osvrnuli smo i na tržište računalnih igara koje, kako pojašnjava dalje, postaje zasićeno, dok je mobilne gaming sve dostupniji i sve popularniji, jer će korisnici ponekad radije odabrati više optimizirane igre za mobilne uređaje, nego igre koje njihovo računalo ne može podržati.

“Računalne igre su se počele sporije razvijati, dok je mobile gaming pokazao streloviti rast u posljednjih nekoliko godina. Posebice u posljednjoj godini, mobile gaming bilježi veliki rast u prihodima i u broju korisnika”, navodi Špes.

Čelni ljudi Playrix Croatia slažu se da je Hrvatska plodno tlo za gaming industriju, što dokazuje upravo val ulaganja u hrvatsku game dev i IT scenu.

“Iako većina tvrtki na našem tržištu ima znatno ograničenije budžete od velikih svjetskih igrača, produciraju kvalitetan i konkurentan sadržaj. Isto tako, veliki broj mladih iskazuje interes za našu industriju i počeo se obrazovati za rad u njoj. Prednost rada u gaming industriji je upravo činjenica da kod kuće možete proizvesti proizvod koji će konkurirati u svijetu.

Vjerujem da su dosadašnja ulaganja od strane velikih svjetskih kompanija u hrvatske tvrtke dale dodatnu potvrdu da gaming i cjelokupna IT industrija može biti jedan od ključnih stupova hrvatskog gospodarstva”, zaključuje Dejan Radić.

Komentirajte prvi

New Report

Close