Zagrebačka tvrtka prerasla u EU lidera mobilnog plaćanja, konkurenti su im Microsoft, Oracle i SAP

Autor: Darko Bičak , 17. travanj 2022. u 12:28
Mario Hegeduš i Borivoj Sirovica, čelni ljudi Infoarta/DAVOR PUKLAVEC/PIXSELL

Zagrebačka kompanija vlastitim ERP rješenjem niže uspjehe.

Iako je široj javnosti najpoznatija po svojoj PayDo mobilnoj aplikaciji za plaćanje parkinga, koju su izbacili krajem 2017., zagrebačka IT tvrtka Infoart je sa svojih 70 stručnjaka jedan od lidera hrvatskog tržišta poslovnog softvera gdje se, osim s domaćom konkurencijom, bore i s globalnim igračima poput Microsofta, Oraclea i SAP-a.

Iako su u 33 godine postojanja odradili stotine uspješnih projekata, neki se po svom obujmu i zanimljivosti posebno ističu. Među najvećim projektima zasigurno je informatizacija maloprodajne mreže Tiska, kojim se digitaliziralo više od 1000 prodajnih lokacija te su se kiosci pretvorili u multifunkcionalne poslovne točke na kojima se osim tradicionalne kupovine tiskovina i duhanskih proizvoda istodobno mogu obaviti funkcije kupovine elektronskih roba i usluga, poštanskih ili bankarskih usluga i sl.

Izazovan i zanimljiv projekt je bio i implementacija sustava za upravljanje ljudskim resursima za Poreznu upravu, a upravo su dobili projekt implementacije ERP sustava za Vodovod i kanalizaciju u Splitu.

Možda PayDo nije njihov najveći projekt, ali je zasigurno među najzanimljivijim i najperspektivnijim jer im je otvorio mogućnost izlaska na globalno tržište.

Kako pojašnjava Borivoj Sirovica, jedan od osnivača i član Uprave Infoarta, tvrtka PayDo Services, koja je bila samostalni poslovni subjekt, je lani prodana njihovom strateškom partneru, austrijskoj kompaniji Best in Parking koja je u Hrvatskoj najpoznatija kao operator javnih garaža u Zagrebu, Rijeci i Dubrovniku poput onih u centrima Branimir, Kaptol, Cvjetni, itd. No, kako ističe Sirovica, više se radi o sinergiji i ekspanziji poslovanja preko strateškog partnera nego o klasičnoj prodaji.

”Procijenili smo da imamo premalo kapaciteta da bismo sami mogli globalno širiti PayDo te smo dogovorili strateško partnerstvo, na način da je realizirana akvizicija PayDo platforme i brenda od strane austrijskog partnera. Infoart je i dalje zadužen za razvoj i održavanje toga servisa koji je zbog potrebe globalnog brendiranja promijenio ime iz PayDo u Bmove.

32

milijuna kuna prihoda ostvarili su u Infoartu prošle godine

Naime, iako je PayDo ime u Hrvatskoj već zaživjelo, pokazalo se da tvrtke i brendovi s tim imenom već postoje na nekim tržištima. Zbog toga se moralo ići u rebrending te se i u našoj zemlji sad ta aplikacija zove Bmove”, navodi Sirovica.

Iz Infoarta pojašnjavaju da se već sad parking putem Bmove aplikacije može plaćati u više od 100-tinjak gradova i općina u Hrvatskoj i Slovačkoj, a uskoro kreće širenje na druge zemlje – prve na redu su Italija i Austrija.

Njihovo prisustvo na međunarodnoj sceni mobilnog plaćanja, parkinga i e-mobilnosti, počelo je prije 15-ak godina, kada su s partnerima u Njemačkoj osnovali startup koji je kasnije preuzeo Volkswagen, te je tada započela i suradnja Infoarta i s najvećim europskim proizvođačem automobila.

Trenutno rade i na otvorenom programu za e-mobilnost u Hrvatskoj, napravljena je integracija za HT-ove punionice, a u konačnici se nadaju omogućiti unificirano plaćanje punjenja za sve korisnike.

“Mi smo jedni od lidera mobilnog plaćanja u Europi, ali za razliku od konkurencije u tom segmentu, mi smo i ponuđači vlastitog ERP rješenja te smo prirodno integrirali ta dva svijeta. To je posebno važno kod velikih transakcijskih sustava, gdje su obrađuju milijuni plaćanja i sličnih transakcija koji moraju završiti u financijama i ERP sustavima.

Ova integrirana rješenja predstavili smo na upravo završenom svjetskom sajmu Intertraffic u Amsterdamu, gdje smo imali veliki interes posjetitelja i ostvarili poslovne prilike, naročito s partnerima iz Belgije, Nizozemske i Portugala.

Osvajanje natječaja
Osim što smo vrlo zanimljivi tvrtkama za partnerstvo, imali smo i više ponuda za akviziciju. Dugoročno i strateški ne vidimo nikakvu potrebu za prodaju firme jer imamo kvalitetan tim, poslovni model i proizvode s kojima smo itekako konkurentni.

Možda najbolji primjer o čemu govorim je nedavni natječaj za mobilnu naplatu parkiranja u Bratislavi u Slovačkoj gdje je najzahtjevniji dio tendera bio izuzetno kratak rok – iako je interes pokazao veliki broj europskih tvrtki, zapravo smo samo mi mogli zadovoljiti tehničke zahtjeve i sa strateškim partnerom dati cjelovitu ponudu, i naravno – dobili smo tender”, kaže nam ovaj zagrebački menadžer.

Također, svjesni su da tvrtku treba podmlađivati, te budućnost tvrtke predstavlja tim koji će se boriti s nadolazećim izazovima, a koji vodi Mario Hegedüs, izvršni direktor i član Uprave Infoarta.

PayDo Services, koja je bila samostalni poslovni subjekt, lani je prodana strateškom partneru, austrijskoj kompaniji Best in Parking/Shutterstock

“Iako smo ozbiljan igrač na međunarodnom tržištu, najviše volimo raditi na domaćoj sceni, gdje nudimo ERP sustave u koje je ugrađeno golemo tehnološko i procesno znanje. Zbog visokog stupnja složenosti naših proizvoda, klijent je tek nakon implementacije i duljeg perioda korištenja u mogućnosti ocijeniti kvalitetu i usporediti naše s drugim rješenjima, što nam često predstavlja problem u procesu nuđenja rješenja.

Naime, često o odabiru rješenja odlučuju ljudi koji nisu upućeni u samu materiju – njima je najjednostavnije kupiti paket nekog globalnog igrača, zato što je to “sveprisutno i sigurno rješenje”. No, u tom trenutku nisu svjesni da to u pravilu nisu fleksibilna rješenja koja mogu zadovoljiti rastuće potrebe za digitalizacijom dinamičnih poslovnih procesa.

Također, većinu takvih programa nužno je lokalizirati i konstantno prilagođavati zakonskim i institucionalnim promjenama. Npr. regulativa za obračun plaća se u Hrvatskoj mijenja skoro svake godine, porezni i ostali propisi isto tako, uvodimo EURO i sl.

Iskustva pokazuju da globalni igrači uglavnom nemaju vremena i interesa da se bave lokalizacijom i prilagodbama za naše malo tržište”, kaže Hegedüs.

Impozantne reference
Kada je krajem 1980-ih krenula informatizacija poslovnih procesa u svjetskim tvrtkama i javnim institucijama, a tvrtke poput IBM-a, Microsofta, Oraclea i SAP-a postali globalni brendovi, taj val je zahvatio i tadašnju socijalističku Hrvatsku gdje su među pionirima uvođenja tzv. ERP-a (Enterprise Resource Planning) bili Končar, Chromos, Prvomajska, Viadukt, Industrogradnja te mnogi drugi.

Upravo na prepoznavanju informatike i digitalizacije kao budućnosti čitavog gospodarstva i društva, nastala je i zagrebačka tvrtka Infoart koju su 1989. osnovala dva studenta ekonomije i matematike.

Kako nam kaže Borivoj Sirovica, jedan od njih, ima tvrtki koje su već više od 30 godina njihovi vjerni korisnici, kao npr. Chromos Agro, AutoZubak, Radin, i sl. Lojalni parterski odnos održan je usprkos mnogim vlasničkim i strukturalnim promjenama, a klijenti su ostali vjerni Infoartovom softverskom rješenju te trenutno koriste 5. generaciju njihova ERP-a. Trenutno imaju tim od 70 ljudi te planove za njegovo proširenje.

Pandemija korone nije imala negativni učinak na poslovanje tvrtke, čak su ostvarili rast. U 2021. godini ostvarili su 32 milijuna kuna prihoda, što predstavlja rast od 28%. U tekućoj godini također očekuju dvoznamenkasti rast, no o konkretnim brojkama za sad još ne žele nagađati.

Komentirajte prvi

New Report

Close