Odlučili se okušati na tržištu privatnih korisnika i pokrenuli Kickstarter kampanju

Autor: Lucija Špiljak , 26. kolovoz 2020. u 13:56
Mundus tim Filip Hercig i Matija Fućek (stoje), Luka Dumančić i Fran Zekan (sjede)

Kickstarter kampanjom koja ulazi u drugi tjedan prikupili su već više od 11.000 dolara, iako je prvotni cilj bio prikupiti 10.000.

U hrvatskom medijskom prostoru prošli je tjedan odjeknula vijest o Kickstarter kampanji koju je mladi četveročlani startup Mundus pokrenuo za svoju istoimenu pametnu društvenu igru, koja je već dobila epitet “najpametnije društvene igre na svijetu”.

Desetak igara u ponudi

Njihov proizvod tehnologiju približava formalnom obrazovanju i tradicionalnim igrama kroz nekoliko hardverskih i softverskih rješenja. Premda su igra i platforma bile namijenjene odgojno-obrazovnim institucijama, od škola do vrtića, zbog brojnih upita drugih ljudi odlučili su se okušati i na tržištu privatnih korisnika.

Stoga kroz Kickstarter kampanju žele istražiti tržište privatnih korisnika, povećati svijest o Mundusu, osigurati sredstva za daljnji razvoj svoje tvrtke te na kraju pokazati potencijalnim distributerima interes za Mundus društvenim igrama.

“Imali smo kratku epizodu razvoja za edukacijski sektor kojoj smo se posvetili, a sve veći broj ljudi pokazao je interes za inicijalni segment igre. Stoga je bila ideja napraviti društvenu igru koja je zapravo konzola; ploča se spaja na mobitel putem mobilne aplikacije i zatim birate željenu igru. Nadalje, ideja je da apdejtanjem možete skinuti i isprobati potpuno nove igre kroz istu fizičku ploču koju ste ranije kupili”, objasnili su nam Filip Hercig i Matija Fućek u razgovoru prije pola godine.

Moto igre je, rekli su tada, “jedna ploča, bezbroj igara”, a trenutno ih je desetak u ponudi. Mundus društvene igre sadrže pametnu ploču, dvije kocke za bacanje, četiri figurice i mobilnu aplikaciju, a može je igrati najmanje dvoje, a najviše osmero ljudi.

Oko igre, kao edukacijskog pomagala, izgrađen je ranije eko sustav s drugim softverskim rješenjima za korištenje u edukaciji. Poslali su primjerke u 60-ak škola diljem Hrvatske i Sloveniji, a paralelno s povratnim informacijama nadograđivali su svoj proizvod. “Profesorima se jako svidjela naša baza koja i dandanas broji više od 20.000 pitanja iz raznih područja, tj. predmeta. Na taj su način mogli učenicima dati da uče i ponavljaju.

Ideja nastala spontano

Djeca su, naravno, oduševljena svim nekonvencionalnim metodama poučavanja. Još kad se tome dodaju igra i mobitel, reakcije su nezamislive. Zbog vrlo pozitivnih reakcija iz Slovenije, dogovorili smo novi projekt sa slovenskim školama krajem 2019. godine.

Dolaskom 2020., a s njom i pandemije koronavirusa, javio se niz problema. S obzirom na to da je koronavirus najprije pogodio Kinu, veliki broj naših dobavljača nije mogao isporučiti komponente nužne za proizvodnju Mundusa.

Samim time je propao projekt sa slovenskim školama. Kada je pandemija stigla u Europu, škole su se masovno počele zatvarati, a s njima i naša tržišta. Takva situacija nas je kao mladu tvrtku navela da malo razmislimo o putu kojem želimo krenuti”, rekao nam je prošli tjedan Filip Hercig, inače direktor Mundusa i idejni začetnik. S obzirom na to da su tada imali oko 100 prednarudžbi privatnih korisnika, odlučili su zaokrenuti priču i prilagoditi igru za privatne korisnike.

“Kako bismo im naš proizvod što više približili, napravili smo više igara za Mundus ploču. Ono što smo htjeli, a nedavno i ostvarili, je napraviti univerzalnu ploču za društvene igru na kojoj korisnici mogu igrati puno različitih društvenih igri samo uz promjenu postavki unutar aplikacije.

Dakle, konzola za društvene igre. To je ono što danas predstavljamo na Kickstarteru”, objašnjava mladi inovator. Plan je, kaže Hercig, po završetku kampanje do kraja optimizirati proizvodni lanac i proces kako bi na što efikasniji način mogli proizvoditi, a nakon toga isporučiti igre ‘backerima’ te nastaviti razvijati igre za njih i buduće korisnike.

O mundusovcima – Filipu Hercigu, Franu Zekanu, Matiji Fućku i Luki Dumančiću – pisali smo krajem travnja prošle godine, kada su se ovi mladi inovatori iz školskih i studentskih klupa pojavili u startup svijetu. Ideja za Mundus nastala je spontano još krajem 2015. godine kada je Hercig za natjecanje mladih tehničara i smotru mladih poduzetnika napravio prvi koncept ove pametne društvene igre, koja je u nekoliko navrata mijenjala ime – u najranijoj fazi zvala se Zabavan put Hrvatske, a nakon toga i Svijet na dlanu.

Dvije godine kasnije, dolaskom u tvrtku CROZ gdje su razvijali svoje ideje, odlučili su skratiti ime u Svijet i preveli ga na latinski. Tako je nastao Mundus.

Premda kao startup postoji od ljeta 2017. godine, stvari su postale ozbiljnije u rujnu 2018. osvajanjem startup natjecanja Good Game Liftoff, kada su se susreli s poznatijim hrvatskim poduzetnicima poput Nenada Bakića, Mate Rimca ili Tomislava Cara, koji su bili njihov svojevrsni vjetar u leđa.

Hercig je tada otkrio da se za igru raspituju na australskom i novozelandskom tržištu, kasnije i na američkom, a premda su tada bili orijentirani na obrazovne institucije, najavio je da istražuju masovno tržište i planiraju opciju kupnje za privatne korisnike, što je rezultiralo Kickstarter kampanjom putem koje su prikupili već više od 11.000 dolara, iako je prvotni cilj bio prikupiti 10.000.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
GLAVNI PARTNER
POD POKROVITELJSTVOM

New Report

Close